paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxmariskaXX1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:04

die van mij staan al jaren 24/7 buiten zonder deken wat voor weer dan ook
dus ik zou me daar neit zoveel zorgen over maken

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:16

Bij ons de paarden ook lekker buiten, 1 blootvoets, 1 alleen voor ijzers. In de verse sneeuw dinsdag waren ze erg fris en crosten heen en weer in de wei, nu zijn ze weer rustigers, al snuiven ze vaak wel naar vanalles. Zal wel door de kou komen. Gister hadden ze erg klonten, vandaag uierzalf onder hoeven gesmeerd en niks geen last!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:34

Zwart = rondom ijzers
Vossen = blote voeten

Gaat prima in de sneeuw *\o/*

(dit is wel van vorig jaar)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:35

Had het topic nog niet gezien. Normaal gezien blijven ze hier ook op stal. Nu is de stalhouder ziek dus heb ik de volledige verzorging van haar paarden en die van mij. Ze zijn dinsdag ochtend wel binnen gebleven. Heb me daarna uit de naad gewerkt om een goed pad naar de wei te kunnen maken en de verharding sneeuw vrij te krijgen, hooi buiten gelegd en dan paarden naar buiten. 1 van de paarden staat op ijzers van de stalhouder dat is de reden dat ze normaal binnen blijven. Ik geef net zo veel om haar paarden als die van mezelf dus al ik het niet verantwoord had gevonden had ik niet gedaan maar het gaat heel goed. Het is beter dat ze gewoon lekker dagelijks hun beweging hebben en een frisse neus kunnen halen dan 1 week binnen houden en dan "ineens" buiten gooien dan gaan ze echt rare sprongen maken en ik denk dat het risico dan groter is op blessures dan als ze nu gewoon dagelijks buiten komen dan hebben ze geen reden om uit hun dak te gaan en houden ze rekening met de sneeuw. En heerlijk om te zien dat 3 even lekker gingen rollen in de sneeuw. Heb overigens ook nog geen sneeuwklompen gezien bij het paard op ijzers.

Batlow

Re: paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:39

Die van mij staat buiten van 8 tot 5... 's nachts op stal om weides te behouden. Als het seizoen weer begint dan gaan ze weer dag en nacht

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:36

Die van mij staat met dit weer binnen. De paddock is nu hard bevroren en erg glad, en mijn pony gaat als ze buiten staat altijd rennen en gekke sprongen maken, dus dan glijdt ze heel snel uit. Ik zou haar natuurlijk het liefst wel gewoon buiten hebben, maar ik wil ook niet dat er ongelukken gebeuren. Hopen dat die sneeuw gauw weg is.

xChelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:40

die van mijn staan ook buiten terwijl ze al een tijdje stil staat ze had niks geks gedaan(normaal doet ze dat wel als ze naar buiten mag ),mijn paard is voor beslagen en heeft nog geen last van klompen gehad

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:46

Hier mogen ze even een paar uurtjes de wei op. Vind dat het bij hun opvoeding hoort, je benen leren te gebruiken ook als de grond niet zo best is.

Ze gaan een keer onderuit, bokken een keer te hard waardoor ze slippen maar daar leren ze weer van. Zolang ze niet als malloten te keer gaan vind ik het best. Ze rennen vaak even een stukje, paar sprongetjes en dan stappen ze weer rustig rond.

Ze de hele winter binnen houden en met het voorjaar weer op de wei zetten, daar krijg je pas gekke capriolen van :=

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:55

Met die weer zijn ze ook wel rustig is mijn ervaring, als de bodem zo knoeterhard is passen ze wel op. Hier ligt ook geen sneeuw, dus 'risicoloos' weer. Jammer dat de zon niet schijnt, dan was het helemaal perfect...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:57

Hier straalt het zonnetje hoor, echt heerlijk :))

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:58

Hier grijs en oostenwind....beetje jaloers...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:01

Kendra schreef:
Hier grijs en oostenwind....beetje jaloers...

:(:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:40

Het is hier echt zo vreselijk koud en guur dat ik de mijne binnen heb gehaald, en daar waren ze erg blij mee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:49

die van mij staan nog lekker in de wei hooi te eten. Met de kont in de wind, no problemo. En 1 van de 2 is een spaanse dame die nog maar sinds juni in Nederland is. En gewoon zonder deken maar met lekkere wintervacht :)

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:57

hier wind kracht zes aan de kust en grijs vanmorgen.de zon wil nu een beetje door komen. het is echt koud met die wind. die van mij hebben 2,5 uur op het land gestaan. ga straks nog even half uurtje wandelen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:54

ben ik de enige die sneeuw wil ? dan hebben ze ook geen last meer van de harde ondergrond .

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:57

De staleigenaar laat zijn paarden binnen staan want hij vindt het risico op blessures te groot. Mijn paard staat normaliter met een paar van zijn paarden buiten.
Natuurlijk zou ik die van mij in d'r uppie buiten zetten, maar ik weet zeker dat ze dan helemaak gek wordt, omdat de anderen binnen blijven. Helaas durf ik dit dan niet aan en staat ze, net als de anderen binnen....

Bij ons in de buurt is trouwens de politie actief op zoek naar eigenaren van paarden die 24/7 buiten staan.

Unihorses: ja, je bent de enige die sneeuw wil hoor, van mij mag er warme regen vallen!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:05

Paarden staan hier gewoon lekker een paar uurtjes per dag op de wei, al vanaf de eerste dag sneeuw/vorst.
Waarvan 2 rondom ijzers hebben en 2 geen ijzers. Gaat helemaal prima!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:21

max66 schreef:
De staleigenaar laat zijn paarden binnen staan want hij vindt het risico op blessures te groot. Mijn paard staat normaliter met een paar van zijn paarden buiten.
Natuurlijk zou ik die van mij in d'r uppie buiten zetten, maar ik weet zeker dat ze dan helemaak gek wordt, omdat de anderen binnen blijven. Helaas durf ik dit dan niet aan en staat ze, net als de anderen binnen....

Bij ons in de buurt is trouwens de politie actief op zoek naar eigenaren van paarden die 24/7 buiten staan.

Unihorses: ja, je bent de enige die sneeuw wil hoor, van mij mag er warme regen vallen!

huh actief op zoek naar eigenaren van paarden die 24/7 buiten staan ??? :oo
wat zijn dat voor penny's ? de paarden moeten juist lekker 24/7 buiten staan, met schuilstal en normaal eten natuurlijk
van dat soort acties wordt ik echt -:(- ~~}> net als mensen die 144 bellen omdat het paard in de blubberstaat terwijl het ernaast kurkdroog is maar dat paard de blub uitkiest

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:28

ja, ze waren bij een kennis van mij geweest, die heeft de paarden zomer en winter 24/7 buiten. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze hebben gezegd hoor. Ik zie hem morgen, zal ik het eens vragen....

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:31

max66 schreef:
ja, ze waren bij een kennis van mij geweest, die heeft de paarden zomer en winter 24/7 buiten. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze hebben gezegd hoor. Ik zie hem morgen, zal ik het eens vragen....

sins wanneer is het ilegaal om ze 24/7 buiten te houden? doen wij hier ook hoor.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:43

Als e maar schuilmogelijkheid hebben, een dier nu op een open vlak vind ik ook niet echt netjes.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:50

Bij ons op stal (pension) staan ze dagelijks van 9 tot 4 buiten maar met de sneeuw is besloten om ze binnen te houden, bijna alle paarden staan vierkant op ijzers.
Thuis 2 paarden met sneeuwbeslag en 1 zonder ijzers die komen elke dag in de bak maar tot mijn grote schrik kwam er vandaag eentje binnen met een flinke klomp ijs onder de voet (had dit niet verwacht met sneeuw beslag) heeft ongeveer een uurtje buiten gestaan.

Ik heb ze ook liever buiten maar neem echt geen risico, morgen aan de longe proberen ze gecontroleerd te laten ontploffen want dat is wel nodig voelde ik vandaag met rijden

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:20

max66 schreef:

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er achter komen dat die paarden 24/7 op de wei staan, staan ze dan serieus dag en nacht te posten om te zien of ze buiten blijven. Wat dat betreft kunnen ze beter de stallen langs gaan waar de paarden 24/7 binnen staan. Maar goed dat is mijn mening.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:26

Bij ons staat nog steeds ALLES buiten op één na die de sneeuw gaat eten en dan koliekverschijnselen krijgt.