Kijk anders maar even op de site het werkt ook op kale plekken(geilstellen, waar ze dus plassen) op de wei. Ik doe het in de stal zodra ik er nat spul heb uitgehaald.
Je moet het tweede filmpje hebben. Ik heb een pot plocher. Die houtkorrels met plocher heb ik niet. Wil plocher een mailtje sturen of het hetzelfde spul is wat ik nu gebruik. Lijkt me wel.
Nee dat bedoel ik ook niet . Ik heb een potje plocher rottebevorderer. Dit leng ik aan met water en spuit het op het zand op de wei en in de stal.
DubbelFun
Geplaatst: 03-09-13 14:25
Ik heb hooguit 2 zakken in de maand in de HIT-stal, maar als Missy er 's winters vaker in staat, dan normaal 1 in de week (Missy is 'suiker'patient, dus piest behoorlijk veel ) Eigenlijk heb ik met houtkorrels nooit dat het naar ammaoniak stinkt. De paddock wel, maar daar hark ik over de plasplekken gewoon een laagje zand
Edit: hoorde hier niet
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 03-09-13 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
zit net even naar de prijs te kijken. Lijkt me stug. ga even verder zoeken. We hebben een potje van 1,5 kg en die was echt wel onder de 100,00 euro. Maar je doet er ook wel een paar jaar mee.
Hier in NL heb je ook van dat spul wat de ammoniaklucht op stal zou binden. Buiten dat dat ook aardig aan de prijs is vraag ik me ook af of het wel werkt
Heb nog even gevraagd bij horsepellets german of zo ook chemische bindmiddelen of andere "troep" gebruiken. Ze verzekerden me van niet. Begint op een leuke verkooptruc te lijken dat spul. Zou dolomiet dan helpen???
verpulveren en op de mesthoop gooien en dan vergelijken met andere mesthoop.
diana1
Geplaatst: 05-10-13 10:02
Hoe gaat het "hier" met de korrelstallen?
Iedereen nog tevreden?
Ik moet binnenkort weer nieuw bestellen maar ben er nog niet helemaal uit wat te doen.
De bodem krijg ik niet lekker dik , of ik moet er tig zakken in gooien. Mijn cushing paard plast giga veel en dus haal ik dagelijks een dikke kruiwagen vol prut er uit.
Zit er over te denken om te gaan mixen met houtvezel...iemand hier ervaring mee?
Aangezien ik alleseters heb wil ik niet terug op stro .... vlas is ook geen optie, wordt hier ook gegeten, helaas