Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:16

Ik zit nog steeds vol verbazing mee te lezen dat dit openbaar moet worden uitgevochten ipv als volwassen mensen face to face met elkaar in gesprek te gaan.

DanaDeen

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:18

Cayenne, dat is ook helemaal waar.
Ik stop er ook maar mee, mocht het nodig zijn, wil ik komen helpen met de omheining weghalen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:20

Cayenne schreef:
Ik zit nog steeds vol verbazing mee te lezen dat dit openbaar moet worden uitgevochten ipv als volwassen mensen face to face met elkaar in gesprek te gaan.

Vind het ook bijzonder om te zien dat het modteam altijd vliegensvlug is met het sluiten van topics, maar dit totaal ongemoeid laat :+ knap staaltje werk ::)

Hoop dat de TS en L er snel uitkomen en de ellende allemaal snel afgelopen.
Waar twee kijven, hebben twee schuld :) denk dat dat in dit geval ook wel het geval is :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 12:23

Ik vecht nix uit,ik vroeg tips.Heb er ook 1 goeie gehad en dat ga ik doen.Uiteraard meerdere tips gehad,maar die vind ik minder.
Ook zit L niet in dit topic,dat Zosja er tussen komt,heb ik niet om gevraagt.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:24

Je kan ook zeggen volgende week kom ik het ophalen, en anders stuur ik je de rekening wel van alle kosten van de omheining, maar een nette manier lijkt mij nog 1 x proberen face to face bereik je meer mee denk ik

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:52

gohya schreef:
Ik zat te denken,als ik nou aanbied dat ze gratis de omheining mogen 'huren' tot 1 okt.
Maar dat hun dan alles moeten brengen in ruil voor het gebruik?
Is dat geen goede en eerlijke optie dan?
Want het zit me niet lekker dat die paarden daar straks achter een halve omheining staan.
Stel dat ze uitbreken,dan is het gevaarlijk voor het verkeer,dat daar ook best hard rijd.

ik denk dat het terug brengen niet gaa lukken in iederegeval door mij niet
ikheb gen auto daarvoor zoals je weet

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:57

Zosja, misschien moet jij het niet zo graag op willen lossen, maar het overlaten aan de mensen die het werkelijk aangaat.

By the way: flauw om iemand constant aan te vallen op de manier van schrijven. Gohya gaf al aan dat Zosja problemen met de Ned. taal heeft, ik denk Zosja het nu wel weet. Die denigrerende opmerkingen dragen nu niet echt bij aan een zinvolle oplossing.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:59

Cayenne schreef:

Mee eens. Komt een beetje triest en onkundig over. Wat voor een informatie krijgen we hierdoor? Een TS die nu ongeveer 10 keer vermeld heeft dat ze politie waarschuwt. Dat het halve politiekorps haar vriend is .... maar ondertussen gebeurt er niets... alleen een hoop moddergooien. En mensen te kakken zetten.

Het lijkt een herhaling van zetten van eerdere topics......

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:04

Dankje diablo.
Maar ik hoor nog wel een oplossing waarneer en hoe.
En ben ik er om te helpen ik laat gohya natuurlijk niet alleenof met weinig personen alles doen.
Maar de eigenaar van de huurder draaid volgend mij ook rollen om...
Want hij zeg tegen L dat gohya de boeman is en zo ook anders om.
Ik hoor het wel hoe het zit hoop dat alles snel opgelost word want dit is niks .
Gohya moet ik vanavond misschien bij je langs komen?
Als je dat nog wil natuurlijk snap dat als je in deze situatie voor jezelf zit dat je even klaar bent met iedereen.
(Kan zijn dat ik wat letters vergeet toetsenbord tikt zwaar zit bij een kennis tussendoor heb tussen uur)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:13

Ik heb L gemailt met de 2 optie's.
De wijkagent neemt ook contact op met mij.
Verder doe ik nog niets,ik wacht even af.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:19

Waarom iedere keer dat gemail over en weer? Is het niet veel makkelijker om even te bellen of langs te gaan zodat je het in een keer kunt afhandelen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:20

Omdat bellen of langs gaan niet werkt.
Ik laat het nu over aan de wijkagent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:24

14 pagina's verder en nog geen oplossing

hoe je het wend of keert maar het is jouw omheining
jij hebt je land gehuurd tot oktober dus dat er dan anderen eerder komen is al niet netjes

je hoeft helemaal niets te overleggen
je gaat erheen, haalt weg wat van jou is en stuurt een sms naar die linda wanneer je dat gaat doen

dan is het aan haar of dat ze eerst een andere omheining neerzet ( en dus die van jou eruit haalt), of dat ze haar paarden (incl die van haar pensionklant) aan de boom geknoopt kan vinden

zo simpel kan het zijn ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:27

sigrid1182 schreef:
volgens mij hebben deze mensen ook haarfijn in de gaten hoe jij in mekaar steekt en maken daarhandig misbruik van....

dus of nu je rug even recht houden, of ze gewoon de spullen laten houden....

want een tussenweg met dit soort types is er vaak niet....

Inderdaad

Zou een aankondiging doen dat je op ... om ...uur de spullen komt ophalen. Aan hun de taak om aanwezig te zijn, anders pech

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:29

Nee wacht even, als ik het goed gelezen heb had Gohya per 1 juli de huur van het land opgezegd en per 1 oktober zouden er nieuwe huurders op komen. Klopt dat Gohya?

En wat betreft de omheining: eigenlijk is het de taak van de verhuurder/eigenaar om dit met beide partijen op te lossen. Gohya, als jij geen contact wil met die Linda dan laat je de verhuurder het toch oplossen?
Maar als die daar niet aan mee wil werken dan zul je je echt even over je weerzin heen moeten zetten en zelf op de nieuwe huurder af moeten stappen. Als dit klaar is heb je verder toch niets meer met haar te maken? Ik denk niet dat een wijkagent hier iets mee gaat doen eerlijk gezegd. Die zal ook denken: jullie zijn volwassen, kom zelf maar tot een oplossing.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:34

Klopt maikeltje ik huurde tot 1 Juli.Weiland zou per 1 okt. aan L verhuurd worden.
Ik hoorde later pas dat L het land al in gebruik had,toen ze de paarden er al in had staan.[half aug.].
Ik ben bang als ik wéér een afspraak maakt die weer niet word na gekomen.Want het is voor L de bedoeling dat zij eerst het land op orde maakt en pas dán de omheining weg kan.Ze heeft immers geen palen en isolatoren om een eigen omheining te zetten.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:48

Maar de eigenaar van de grond moet dan toch geweten hebben dat zij haar paarden daar eerder heeft neergezet? Die heeft dan ook verzaakt jou in te lichten, ook niet helemaal netjes als hij op voorhand weet dat jouw materiaal daar nog staat.
Anders had je voor die tijd je spullen al weg kunnen halen en was er helemaal geen probleem geweest.

Die nieuwe huurder kan trouwens nooit voor minder dan 250 euro daar een nieuwe omheining neerzetten. Ik weet niet hoe groot de wei is maar 500 euro is zo op als je palen moet aanschaffen, isolatoren, handgrepen etc. Hoe zit het eigenlijk met het schrikdraadapparaat? Is die ook nog van jou of heeft ze er zelf eentje neer gehangen?

Dat zij eerst de boel daar opgeruimd wil hebben is mooi, maar wat betreft jouw omheining heeft ze niets te eisen.
Daar hoef jij geen rekening mee te houden. Zo secuur zijn ze niet als ik lees dat ze nu, nadat ze er 1,5 maand hun paarden hebben lopen, erachter komen dat er draad, bielzen en oude palen en plastic in de grond zit. Hierop afgaande verwacht ik niet dat ze haast zullen maken dus het enige wat jou rest is een ultimatum stellen. Dit heel duidelijk overbrengen en als er voor die tijd geen actie is ondernomen van hun kant, dan ook echt de hele boel opladen. Wedden dat ze opeens snel worden als ze erachter komen dat hun paarden op 3 vierkante meter staan?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:01

Isolatoren, lang of kort, breken echt niet af als je ze uit de palen moet draaien. Heb ik vaak zat gedaan. Heb ook lange isolatoren.
L*llig dat de gemeente haar prikkeldraad in jouw palen heeft gejast.
Zou je hiervoor de Gemeente niet moeten aanspreken?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:31

Moderatoropmerking:
Het is al een aantal keer genoemd, maar posts over opleidingsniveau en taalgebruik zijn hier niet echt op z'n plaats. Hier kan (zoals ook is gebeurd) beter op getemd worden dan herhaaldelijk te worden genoemd in het topic. Ik lees verschillende nette posts hier en zie graag dat het zo verder gaat :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:58

Maikeltje de eigenaar wist er idd. van dat L er al veel eerder ging huren.Maar ook hij informeerde mij niet hierover,net zo min als L.Per toeval hoorde ik dat ze er al stond met de paarden.
Toen ik het hoorde [je gelooft natuurlijk niet alles wat je hoort] heb ik het aan de eigenaar gevraagt en die zei dat het klopte.Toen haar gebelt en gevraagt of ze er al stond,ja ze stond er al.Toen bood ik de overname aan,en ja dat wilde ze wel.Maar eerst moest het weiland afgemaait worden,wat ik zou moeten laten doen,en dan zou ze beslissen of ze idd. alles wilde overnemen.Het weiland afmaaien is niet voor mij,dus dat deed ik niet.Ze zou het over een week laten afmaaien en dan hoorde ik wel over de overname.Na 2 weken zelf maar gebelt om tevragen hoe of wat.Ja ze nam het over,maar ze had het geld niet,of het in termijnen kon.Nou nee,niet dus,ik ken haar te goed.Poosje niets meer gehoord,en toen heb ik gezegd ik wil voor het weekeinde me geld hebben,anders haal ik alles eruit.Dat ze opeens in mijn huis zat,heb ik al verteld.
Na 3 afspraken,stond gewoon alles nog in de grond.Het werkt gewoon niet om wat af te spreken,want ze komt het niet na.

De politie belde me net,wijkagent is er 4 weken niet.Ik moet een aangetekende brief sturen met een ultimatum erop.Is mijn omheining er dan nog niet uit,heb ik het recht er alles uit te halen en ben ik nergens verantwoordelijk voor.Ik zal dit ook melden aan de eigenaar van het land.Als ik Zosja moet geloven praat die dus met 2 monden.[kan het niet voorstellen,maar wie weet].

De gemeente ga ik ook bellen,waarom ze zomaar dat prikkeldraad aan mijn palen hebben gemaakt.
Ik ga foto's zoeken van hoe het voorheen was met dat prikkeldraad.
Wat een gedoe zeg om je eigendom terug te krijgen.Maar het scheelt,ik heb het vaker mee gemaakt.
Ben véél te goed gelovig en te goed voor anderen,was ik maar wat harder.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:30

Je bent veel te lief Yvon..
Bedoel niet banketstaaf maar via bokt is dit niet handig,gewoon afspraak maken dan en dan kom ik haal ik al mijn spullen op..
Staat het er niet klaar trok ik alles er zo uit.. (had wel week van te voren gezegt.. staat niet klaar gaat het eruit.. dan lopen ze wel hoor!! gewoon druk zetten.
Niet zo liefjes want dan weten ze wel dat je toch alles prima vind en geen stappen onderneemt..
Alleen wat ik niet begrijp yvon..

Dat weiland staat toch al maanden leeg? in die buurt dat mensen zo zeurderig zijn? en dat je niks mag op die wei kwa stalling en mestopslag van gemeente enz?
dat is toch die wei waar wij wel is over gehad hadden?
of is dit ander weiland? :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:42

Ja klopt,weiland staat al maanden leeg,vanaf dat de stal afgebroken moest worden.Ik had het nog aangehouden omdat ik hoopte dat ik alsnog een afdakje mocht maken.Toen dat allemaal was afgewezen heb ik de huur opgezegd.
Daarvoor stonden er de paarden van tamara en mij,paarden van de stichting.
De nieuwe huurder kon de omheining overnemen,was afgesproken met de eigenaar.
Vandaar dat de omheining er niet gelijk is uit gehaald.Ik zou de tijd hebben tot 1okt.mocht de omheining niet over genomen worden.Toen hoorde ik dus over L,de eigenaar had me niet op de hoogte gebracht en L ook niet.Dus toen ik wist wie het huurde was ik sowieso al te laat met het eruit halen v.d. omheining,de paarden liepen er al én ze wilde het overnemen.

Ik doe het nu via een aangetekende brief,eigenaar is ook op de hoogte.
Laatst bijgewerkt door gohya op 25-09-12 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

maartje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:44

hopelijk komt het goed, en krijg je je palen gewoon op een normalen manier terug!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:42

Ondertussen is er zoveel tijd overheen gegaan dat ze het ook als huurkoop wel af had kunnen betalen... Nu zit je weer met 4 weken wachten, dus misschien is dat nog een optie? Met de druk dat de omheining je eigendom blijft tot het geheel is afbetaald en je uiterlijk op die en die datum je totale bedrag binnen moet hebben en je anders het recht hebt de omheining er uit te halen en mee te nemen. Ik zou liever onderhandelen dan alles er uit moeten halen. Hier staan de palen er nu 6 jaar in en de afgelopen jaren zijn er geregeld palen gesneuveld als ze er uit moesten of een tikje kregen van de maaier of schudder. Geteerde palen, en dan vooral die dunner dan 9 cm. Ze breken af bij de grens van boven en onder de grond. Logisch ook omdat op dat punt de meeste kracht komt te staan terwijl het ook het meest te verduren heeft. Mijn groen geimpregneerde hekpalen van 15 cm worden ook slecht...
Helaas is de echt levenslang goed blijvende paal tegenwoordig steeds moeilijker te krijgen. En zelfs spoorbielzen kunnen op den duur vergaan.

Als je die palen niet nodig hebt zou ik ze voor een kleiner bedrag verkopen zonder die lange isolatoren, de gewone isolatoren ruilen voor een aantal nieuwe die los liggen (scheelt ook veel werk en tijd) en dan de pomp en badkuip en andere losse spullen meenemen. Dan wordt het bedrag ook veel kleiner en minder een drempel en scheelt het een hele hoop gedoe en zorgen bij beide partijen. Nieuwe palen van die dikte kosten misschien €4,- reken de helft omdat ze al 3 jaar uit zijn en je zit op 40x2 = €80,-
40 nu meteen betalen en dan de andere €40,- over een paar weken als het hele bedrag lastig blijft...

Of is het misschien toch een enorme principe kwestie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:52

Vind het eerlijk gezegd maar raar dat de nieuwe huurder die palen eruit moeten halen... Bij mijn weten is het toch zo dat de huurder die er eerst stond waar de wei van is dan ook maar zijn palen er moet uit halen? Jij bent ook in fout geweest hoor Goyha. Ok, ze zaten er vroeger dan verwacht, maar moest het mijn wei zijn had ik al lang gezorgd dat ze eruit waren.

Ik vind het raar dat jij nu opeens verwacht dat zij nu ook nog alles voor jou er gaan uithalen. Afspreken, is ze er niet? Dikke pech, haal je alsnog alles er zelf uit. Maar het is nu toch niet zo dat je die palen er niet kunt uithalen als die andere er niet is....