hittegolf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hittegolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:04

blegh,hier binnen nog 28 en buiten 22....dus alles open gezet..
weg met die warmte in huis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:51

Nou...de pony die gister in de bloedhete middag een koetsrit moest maken heeft het overleefd. Toen ik er vanmorgen lang kwam stond ze te hinneken uit haar stal. Gelukkig maar!

En gelukkig zijn er meer oplettende mensen.
Vanmorgen om 8 uur stond ik bij mijn wei naast mijn opgezadelde paard, komt er een man langfietsen en hij riep: Niet te lang gaan hè!!!!!!
Waarop ik lachte en terug riep: Nee hoor, ik ben al klaar :)
Best fijn rijden zo vroeg in de ochtend, heb een staprondje van een uur gedaan :D

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:00

Britt schreef:
Bij mij in huis is het altijd heet := Gisteren hebben we zelf de hele dag in de slaapkamer gezeten met de gordijnen dicht en de airco aan. Beneden was het 34,4 graden.
Vanmorgen was het lekker koel beneden, het was 28 graden :') Heb de deuren tegen elkaar open gezet en heb het nou bijna fris met 25 graden _O-

_O-
_/-\o_

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:02

zaterdag was het 38°C bij ons, maar met een zuchtje wind, gisteren blijkbaar niet meer, want alle paarden stonden te zweten op stal en waren rond middernacht nog klam toen we ze buiten gooide...
Maar wat een contrast, we waren naar zeeland geweest en daar hoorde we op de radio dat gisteren pas de 2de dag in NL was met gemiddelde temperaturen boven 30°C. Wij waren met 33 graden thuis vertrokken rond 11u en met 29°C aangekomen aan de kust. Terug richting huis gekeerd met een dunne trui aan bij 21°C en aangekomen bij 27°C om middernacht. Dat viel effe tegen...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 13:53

@Repelsteel: nog gebeld vandaag?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:00

Gisteren was eigenlijk niet mijn mest dag, heb een twenter en kom alleen op de dagen dat er gemest moet worden maar er is geen schaduw op het land dus voor mijn eigen gerust heid even langs geweest. Hij staat op een melk vee bedrijf dus er is gelukkig altijd volk. Paard stond er goed bij. Hij had wel wat gezweet maar was al droog. Verder geen reden tot zorgen. Nog even rondje gelopen langs de andere weiden voor de zekerheid of ze nog water hadden en dat was het geval dus weer naar huis gegaan. Vandaag weer mest dag dus ga er straks even heen . Het is gelukkig niet meer zo warm en bewolkt hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:08

Bravura schreef:
@[naam]: nog gebeld vandaag?

Ja, ze vonden het erg vervelend en konden er nu niets meer aan doen. Maar als zich weer zo'n situatie voordeed dan moest ik gewoon weer bellen. Ik heb een email naar de politie gestuurd met daarin o.a. de link van het paarden kenniscentrum:

http://www.paardenkenniscentrum.nl/inde ... cts_id=307

en hierin ook weergegeven dat ik graag serieus genomen wordt en dat als er al een uur lang een kind op de bodem van het zwembad ligt men ook niet zegt "dat je maar in het kanaal moet gaan kijken omdat daar al urenlang vissen onder water rondzwemmen en die ook niet doodgaan". 8)7

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:33

nou hier ook gister 29 graden binnen een record!!! ik heb nu toch weer alles dicht gedaan,vanochtend wel alles tegen elkaar open gehad en man wat was dat lekker!
ik slaap ook amper verhuis 3 keer per nacht ik begin naast me vriend, dan word het te heet in bed dus hop naar benee op de bank, daar werd ik weer lek gestoken.....dus toen maar weer naar boven en nog een keer ingesprayed met anti muggen spul en een laken gepakt op bed gaan liggen, toen lag meneer overdwars op het bed half over me heen nou het was geen bed meer, meer een zwembad! ik weer naar benee dit keer met een laken en ja hoor eindelijk viel ik voor meerdere uren in slaap! gaat al 2 dagen zo, nee vrolijk word ik er niet van.......

ag ja van de winter lopen we weer te klagen dat het te nat, te koud, of te winderig is... bij ons hollanders is het ook nooit goed!!!!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:16

Ik vind het wel jammer dat het nu weer over is eigenlijk, heb het raam alweer dicht, op de wind vind ik het alweer fris!
Hopelijk gaat het nu even lekker regenen, en ik ga morgen alweer naar Turkije! :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:45

K heb me paardje afgelopen twee dagen heerlijk afgesproeid met water en wat genoot ze daar van Haha...maar het was ook zo heet

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:15

Mijn 2 zwarte Shetten in de beschutte zandpaddock achter m'n (Drentse) huis hebben de bloedhitte wonderwel doorstaan: er is daar ook op wisselende uren van de dag door draaiende zon op verschillende plekken schaduw (en hebben altijd open staande stal: die wordt echter heter dan buiten).
Hooi in de schaduw verstrekt. Waterkuip bijgehouden. Niemand heeft zelfs maar gezweet. Ook nauwelijks insecten, al helemaal geen dazen.

Mijn 2 bonte paarden van 8 en 3 jaar in het weiland aan de overkant (niet mijn wei) stonden echter zonder schaduwvoorziening in de bakhete zon, ik was zeer ongerust. De "oudste" is een Tink x Fries, de merrie een Fries x Tuiger, vooral de ruin maakte ik mij zorgen over. Steeds gecheckt, deden ook overburen en eigenaren van de wei, die er tegenaan wonen. Uiteraard waterkuipen randvol.
Ik kan zien of er extreem gezweet is, omdat je dan de vuile zweetstrepen/sporen langs de witte stukken van de bonte paarden kan zien.
Dat zag ik alleen na gister (was ook wel HEEL heet), dus vanochtend, bij de ruin.

Vandaag is het een stuk minder warm hier en er staat een aardig windje.
In de wei ernaast lopen dag en nacht Dexter koeien en stieren in een menggroep, en daar is vannacht een mooi voskleurig stier kalfje geboren, uit de enige rooie stier Marty, die heet nu Reddy. Blij mee, want Dexters zijn bijna altijd zwart, rode laagbenige Dexter zijn zeldzaam, en dus fokmatig gewild.

Toch heel vervelend dat je hier niks mag bouwen in het agrarisch land.

Maar tsja....We hebben het weer meer dan overleefd dus!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:37

fijn dat alle paarden het toch weer overleefd hebben! :D

hier is het vandaag een stuk minder warm, bewolkt met wind...
af en toe komt de zon er een klein beetje doorheen...
wel even lekker na die hete dagen, kan alles even bijkomen... 8-)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 07:18

Hier zijn de warme temperaturen nog niet afgelopen. Gister was het toch ver boven de 25 graden en vandaag weer. Paard had het s avonds binnen weer erg zweterig. Paard toen in de bak laten rollen. Bleef na 1x omrollen liggen en keek wat apatisch voor zich uit. Stond wel direct op toen ik er om vroeg. Heb hem afgespoten en hij was ineens weer wakker. Ik heb het nu ook wel gehad met dit weer. Was hier binnen weer slechts 28 graden met alle ramen open. Dit soort temperaturen zijn leuk voor in het buitenland, als je aan het water ligt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:15

Liever dit dan regen :):) :):) Het is mij ook wat te warm (al vond ik het gisteren wel lekker, windje erbij), maar regen krijgen we nog wel genoeg de rest van het jaar. Eindelijk droog woei :D

loveuliska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:42

tja maar meer dan 30 graden zonder wind is ook niet te oden (vind ik)

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:41

Vandaag is het weer een stuk lekkerder.
Ik ga nu rijden zonder dat ik de hele tijd op de klok moet kijken hoe lang ik bezig ben en hoe erg het paard zweet.
Verschrikkelijk vind ik dat,omdat ik zelf heel goed tegen de hitte kan,moet ik in de gaten houden hoe lang ik rijd met de hete temperaturen en hoe warm het paard het heeft,om niet teveel te doen.
Ben je lekker bezig moet je gaan stappen of stoppen....
Hopelijk blijft het zo voorlopig

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:57

wij hadden onze gewoon buiten.
pony van mn zusje kan de hele dag in de schaduw. mijn shet heeft van 2 tot 5 ongeveer geen schaduw. dus heb ik de sproeier op dat tijdstip voor hem aangezet, als hij wou kon hij er onder. plus een parasol voor een klein beetje schaduw. hij was flink tevreden

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 23:06

En....als ik het KNMI goed begrijp gaan we over naar hele dagen regen en temperaturen beneden normaal gemiddelde. Dag zomer....hallo herfst! *\%/*

Mijn favoriete jaargetijden: lente en herfst, mits niet teveel regen. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:41

Jammer helaas dat herfst toch vaak met een flinke lading regen in Nederland langs komt... nee, laat dat nog maar even weg huur, blug.