ik gebruik hem om sokken en het hoofd van mijn forest te scheren. Ook wel eens een stuk dikke wintervacht mee uitgeschoren. Ging allemaal prima. Hij maakt minder herrie van mijn Heiniger Progress en ik kan er beter mee in alle hoekjes scheren, maar hij is natuurlijk wel minder snel dat zo'n groot apparaat.
Ik vind de opzetstukken erg fijn. Ik houd bijvoorbeeld niet van witte benen die roze worden omdat ze zo kort geschoren zijn. Daarvoor gebruik ik het opzetstuk. En ik gebruik het opzetstuk ook als er gedurende de winter van die lelijke, lange "varkensharen" uit de geschoren vacht gaan groeien. Die kan je daarmee fijn bijwerken.
Ik heb er de benen van mijn Barock Pinto een x mee geschoren. Daar had hij best moeite mee. Verder vind ik het een prima apparaatje voor dat bedrag, om de baard en kootholtes van mijn paard te scheren.
Ik gebruik deze inmiddels al 2 jaar naar volle tevredenheid om bij mijn ijslander de borst en hals te scheren. Ook ideaal dat er verschillend standen opzitten, vaak scheer ik onder de manen ook nog half. Ik had toendertijd 2 gekocht omdat ze niet duur waren, voor het geval de messen bot zouden worden, maar de 1e doet het nog prima vooralsnog. Echt een aanrader.
Ze had achter flink sokken weer maar hij ging er makkelijk doorheen. Had het niet verwacht, was met een half uurtje klaar. Hier en daar nog wat bijwerken maar dat doe ik van de week wel. Heeeerlijk die kriebelsokjes er weer af. Mijn Fries is weer sokloos
Mooi resultaat! Ik had er vorig jaar ook een gekocht, prima voor het derde oor/hoofdje/beentjes van mijn shetten. Heb er vandaag nog een op reserve gehaald.
Een stalgenootje had 'm gekocht en we hebben er de luchtpijp van mijn pony mee uitgeschoren. Ging goed Pony had veel en dik winterhaar, beetje lastig was het wel maar het apparaatje trok het toch. Voor opscheren inderdaad prima ding!
Ga binnenkort de sokken van onze andere pony proberen. En zijn manen (die in een boog staan).
Ik weet dat dit een oud topic is, maar heb er pas 1 gehaald bij de lidl (okay, maandje terug oid), om de borst/luchtpijp van mijn pony te scheren. Nu was mijn vraag, kan je die gewoon in elk stopcontact (met verlengsnoer ) stoppen of niet? En hoe olie je hem goed?
Ik heb hem gewoon bij de stallen in het stopcontact gestopt. Inderdaad wel met verlengsnoer want het snoer van de tondeuse is heel kort. Had een lang verlengsnoer mee genomen oliën deed ik tussendoor en erna nog wat bij het schoonmaken met het borsteltje heb hem nu 2x gebruikt voor de benen
Je hebt tondeuse olie, of naaimachine olie. WD40 kan ook...
Kop verwijderen, goed schoonmaken (met een tandenborstel o.I.d.) en dan een paar druppeltjes op de kam, kopje weer terug, even alle bewegende onderdelen een drupje olie op