Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veersche

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:25

OMG die teen!!!!!!!

Maar ik beken ook schuld.....Ook ik loop in de zomer geregel met slippers bij de paarden als ik ze ga voeren of de stallen mesten. Meer niet, als ik ga poetsen dan doe ik gewoon mijn stalschoenen met stalen neuzen en stalen zool aan. Hoewel een stalen neus ook niet echt veilig is: ik ken een verhaal dat een paard bij iemand op de voet is gaan staan (stalen neus) en dat het staal naar binnen gebogen is en daarbij de tenen heeft afgesneden.......

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:37

veersche heb gelijk ik vraag me soms ook af wat veiliger is teenslippers of stalen neuzen stalen neuzen als die indrukken ken je ze kapot maken je kom der dan niet meer uit!;)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:13

De eigenaar is bij ons daar heel erg streng in. Geen slippers of gympen ofzo.
Alleen denk ik dat een rubberen en leren rijlaars ook niet veel tegenhoudt.. Dus ik loop bij de paarden altijd op van die veiligheidsschoenen.

cosmoxxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:08

oehh die foto.. :n
nee, ik trek ook nooit slippers aan.. hij heeft al paar keer op m'n voet gestaan terwijl ik laarzen aanhad, en dat.. deed al goed zeer!! :P

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:16

Ik heb alleen slippers aan met voeren als de paarden buiten staan, ik hoef niet in de wei.
Alleen vorig jaar is een ander paard op mijn teen aan staan terwijl ik schoenen aan had, maar teen goed blauw dus ik kon alleen slippers aan.....en je raad het al. Ik had mijn paard aan de hand lette niet op en ja hoor hij ging op die ene teen staan, conclusie gebroken. Dus nu let ik wel op

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:19

ik heb altijd mijn laarzen aan
moet er niet aan denken dat mijn paard met ijzers op mijn blote teen gaat staan :S

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:17

Het komt wel eens voor dat ik slippers aan heb maar het zijn mn eigen paarden en ben dan ook wel extra voorzichtig. Meestal trek ik van die soort rubberen klompen aan die zijn ook niet heel erg warm en lekker makkelijk. :j

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:19

ik loop wel eens met van die stoffen slofjes rond, vooral als het warm is. teenslippers vind ik vies, volgensmij maakt het kwa veiligheid niet zo veel verschil.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:37

ik loop nooit op slippers bij de paarden, toen ik nog jong was heb ik dat ooit eens gedaan en toen ging Moon op me tenen staan dansen, sinds die tijd ben ik daarvan genezen.
Ik heb altijd schoenen of laarzen aan

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:07

Yep ik doe het ook (bij de shetties)
Borstelen,opzadelen,wassen,vegen,voederen dekens op en afdoen (in de stal) doe ik allemaal op slippers :j
Naar de wei brengen,uitmesten,rijden doe ik allemaal met bergbotinen en laarzen. :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:08

Nee, ik vind het 'levensgevaarlijk'. :j

Nou bieden mijn gympen die ik soms wel aan heb op stal ook niet heel veel bescherming, maar toch meer.

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:10

Ik heb het 1 keer gedaan en doe het nooit weer!
Even het veulentje buiten zetten, gaat op m'n voet staan en resultaat : Middenvoetsbeentje gebroken.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:44

hehe ja had vandaag ook al het veulen van mn verzorgpaard bovenop mn voet staan. Ze schrok van een andere pony, springt naar voren en land midden op mn voet.
Gelukkig draag ik (zoals ik al hier in topic gemeld heb) altijd stevige schoenen en dus geen schade. Maar zo klein en licht als ze nu nog is: voelde het toch wel een tijdje hoor...was blij dat ik goede schoenen aan had

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:47

Ik heb altijd mijn rubberen laarzen aan. Als het echt erg warm is buiten dan trek ik mijn sportschoenen aan. Die zijn toch iets luchtiger, maar wel stevig aan de bovenkant!

JustDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:07

Ik draag normaal gewoon mijn laarzen, soms ook gewoon gymen, maar dan wel stevige.

Ik zou noooooit met slippers gaan, brrr..

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:02

Heb standaard veiligheidsschoenen in de kast staan bij de paarden want mijn paard is nogal onvoorspelbaar dus wissel ik altijd m'n schoenen als ik haar ga doen. Slippers zijn bloedlink bij paarden, bij ons op stal is er een meisje die een klein meisje vaak mee neemt en dat kind staat ook altijd op dr slippetjes achter, onder etc. bij dat paard. Paard doet nooooooiiit wat hoor zeggen ze dan ;(

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:19

Ja het hoeft maar 1 keer te gebeuren!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:06

Ik nooit, ik vnd het bloedlink.
Er hoeft idd 1 ding te gebeuren en dan doe je het nooit meer!

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:43

Nee, zorg er altijd voor dat ik als ik bij paarden in de buurt ben m'n oude schoentjes of rijlaarzen aan heb! Laatst is een vriendin van me, op haar slippertjes, haar paard buiten gaan zetten...
Niet handig, ze heeft nu dikke blauwe voet en veel pijn...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:29

Ik zet tegenwoordig altijd de paarden buiten en binnen met teenslippers doe eigelijk alles mee rij der nog net niet mee!! der is nog nooit wat gebeurt! gelukkig maarja ik denk dat ik niet makkelijk na schoenen ga this t heet met dit weer!:D

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:09

Ik heb vandaag mijn paarden ook met mijn teenslippers naar t land gebracht en weer terug in de paddock gezet. Was zo mooi weer en moest even snel gebeuren. Ze staan aan huis dus dan ben ik toch wat gemakzuchtiger dan wanneer ik er echt heen zou gaan. Dan zou ik eerder stalschoenen aan trekken.
Gelukkig nog geen paard op mijn voet gehad...

Charrawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:39

Vroeger wel eens gedaan..
'Even naar de paardjes, ga toch niet veel doen, dus waarom de moeite nemen?'
Tot er een keer eentje op stond, ik heb ze nooit meer aan gedaan :')

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:44

Ik loop ook wel eens op slippers als ik bij paarden ben maar wanneer ik ze even snel naar buiten zet of even voeren. Ik probeer er wel zo veel mogelijk om te denken dat ik dichte schoenen aan doe maar soms vergeet ik het nog wel eens.

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:12

Met warm weer en dan dichte schoenen aan krijg ik blaren aan me voeten dus ik ga vaak met extreem warm weer stiekem wel met de teenslippers naar het knolletje. Maar meer dan een beetje poetsen, knuffelen en voeren doe ik dan ook niet en ik ben altijd voorzichtig. Mijn paarden hun hoefjes komen nooit in de buurt bij mijn voeten... alleen vind mijn ruintje mijn voeten wel errug lekker om een hapje van te nemen soms. :j

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:57

Hier iemand met een zwaar gekneusde voet nadat mn paard even te lang op mijn voet heeft gestaan met haar volle gewicht.
Het waren geen teenslippers, maar wel soort van balerina's wat ik aan had en jaja ik heb er van geleerd.
Maar, de arts zei wel dat ook al had ik dichte schoenen aan, was dit nog steeds gebeurd alleen had ik geen wondjes op mn voet.
Stalen neuzen is ook geen optie vanwege het mogelijk indeuken door het gewicht en het dan afknellen van je tenen.

Mn drukverband mag er morgen af maar mn tenen hebben alle kleuren van de regenboog al gezien :j