Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Laten we even reëel wezen...
Er is een verschil tussen 24-7 met anderen klieren, stoeien of spelen, of dat alleen overdag doen.
En ook of dat met 20 anderen is, of met 3 anderen...
Waarom dit in het extreme trekken?
Snow_Feather schreef:Bij ons staan de paarden in de winter overdag altijd bij elkaar in een 40*60 bak. Zijn dan zo'n 30 paarden bij elkaar en dat gaat helemaal prima.
anneliesdj schreef:Snow_Feather schreef:Bij ons staan de paarden in de winter overdag altijd bij elkaar in een 40*60 bak. Zijn dan zo'n 30 paarden bij elkaar en dat gaat helemaal prima.
Tjah en dan gaan klagen als er wel een keer een in een hoek wordt gezet.
Het is gewoon vragen om ongelukken.
Anoeska schreef:Gaan we nu echt dit hele topic hebben over allerlei foto's en hoe het paard zich op de foto voeltVolgens mij ging het hier over (sport)paarden in groepsstallingen/
joyce B schreef:enlaat zoveel ruimte nou heel wat anders zijn dan de maat 150m2 per paard...
En vaak is er in de praktijk nog minder ruimte dan dat.
Anneliesdj, hoeveel stallen ken jij met net zoveel ruimte in de paddock als op de wei?
Voor de rest wil je de andere kant gewoon niet begrijpen en een tussenweg zien, dus dan houdt het verder op.
Als jij het niet kunt begrijpen waarom mensen er tegenop zien om hun paard in groepshuisvesting te houden (dus 24/7 bij elkaar in de stal/paddock en eventueel de wei) dan zul je niet nader tot elkaar komen of een oplossing vinden. Als je deze mensen wilt bereiken, Zul je eerst hun kant moeten begrijpen met hhun bezwaren en dan kun je proberen die bezwaren op te lossen bij de groepshuisvesting zodat ze zoveel mogelijk ondervangen en opgelost worden.
Houdt je er geen rekening mee en los je de tekortkomingen niet op, dan zullen die mensen niet snel overstappen...
schrikdraad schreef:In geen 100 jaar dat ik zoveel paarden op zon stukje bij elkaar donder. Dat daar geen ongelukken gebeuren is geluk geen wijsheid.
Wat ben ik blij mijn hele leven andere mogelijkheden gehad te hebben.
anneliesdj schreef:joyce B schreef:enlaat zoveel ruimte nou heel wat anders zijn dan de maat 150m2 per paard...
En vaak is er in de praktijk nog minder ruimte dan dat.
Anneliesdj, hoeveel stallen ken jij met net zoveel ruimte in de paddock als op de wei?
Voor de rest wil je de andere kant gewoon niet begrijpen en een tussenweg zien, dus dan houdt het verder op.
Als jij het niet kunt begrijpen waarom mensen er tegenop zien om hun paard in groepshuisvesting te houden (dus 24/7 bij elkaar in de stal/paddock en eventueel de wei) dan zul je niet nader tot elkaar komen of een oplossing vinden. Als je deze mensen wilt bereiken, Zul je eerst hun kant moeten begrijpen met hhun bezwaren en dan kun je proberen die bezwaren op te lossen bij de groepshuisvesting zodat ze zoveel mogelijk ondervangen en opgelost worden.
Houdt je er geen rekening mee en los je de tekortkomingen niet op, dan zullen die mensen niet snel overstappen...
Hoezo heb je het over net zoveel ruimte in paddock als op de weide?
En waarom kan ik geen tussenweg zien? Als je dat denkt moet je mijn berichten beter lezen.
Enige waar ik vóór ben is dat een paard zoveel mogelijk buiten is met vriendjes en dan niet doelloos in een paddock rondjes lopen en zand eten maar gewoon op de weide.
Of dat nu in een groep is met 24/7 weidegang, de nachten op stal of in een groepsstalling maakt mij niet uit.
Overigens snap ik niet waarom mensen moeten overstappen? Heb jij aandelen in groepsstalling?
De groepsstalling zoals die op het moment veel aangeboden wordt zou ik ook niet voor kiezen, dan liever in een ruime box.