kimmie261 schreef:ja maar "even" een pensionstal aanpassen gaat meestal ook zomaar niet,de stallen roeien vaak al met de riemen die ze hebben,en even een aanpassing spreek je vaak al over duizenden euries..
dat betekend dan dus dat veel stallen hun deuren zullen moeten sluiten en dit vooral in randstad gebieden,waar veel mensen wonen en veel paarden gehuisvestigd worden,deze paarden allemaal verplaatsen naar uithoeken in nederland waar meer plek is,lost niets op,want dan wordt daar de concentratie paarden weer te hoog,functionele oplossing is dus paarden bestand inkrimpen en daarmee gezonde jonge lieve knappe paarden laten slachten,omdat sommige mensen vinden dat < 4 uur buiten staan sielugh is..
terwijl blijkbaar paarden het prima doen ( al eeuwen hoor,de oude egyptenaren hadden al stallen voor paarden tenslotte)als ze gehuisvestigd worden in boxen met daarbij regelmatige arbeid/beweging...
Kijk je hebt natuurlijk grenzen. Maar 4 uur is geloof ik het minimum. Ik ken een manege die midden in een woonwijk staat. Die hebben paddocks van 5 X 5 ofzo maar dat lijkt me ook niet genoeg. Ze hadden land maar daar staat nu een 2e binnenmanege op.