Schrikdraad heel mooi de andere kant van het verhaal weergegeven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:Hier kost het persen van hooibalen vanaf ong. 60 cent. (hoe minder balen hoe duurder..)
Ik betaal voor het persen, door de loonwerker, 1 euro per baal.
moonvw schreef:Brainless schreef:Hier kost het persen van hooibalen vanaf ong. 60 cent. (hoe minder balen hoe duurder..)
Ik betaal voor het persen, door de loonwerker, 1 euro per baal.
Maar dan heb je niet over het werk wat je moet verrichten om het in baaltje hooi om te toveren. Hoeveel baaltjes hooi haal je binnen voor die euro per baal?
Simodi hooi is echt gedroogd gras, word gebaalt en gaat touwtje omheen.
voordrooghooi of paardenkuil gaat bijna als hooi in plastic, als je het gaat voeren is het niet vochtig maar ruikt heerlijk als zoethout!
Kuil is meer koeienvoer omdat het heel snel van het land gewonnen wordt goed voor de melkproduvtie van koieien maar niet voor de paarden. Is ook natter en daardoor zuurder.
Qua voedings stoffen kun je zelf wel bedenken.
oedsje schreef:wie weet er een adresje voor hooi omgeving oldebroek/wezep>???????????
Brainless schreef:Hier is gras genoeg.
Buurman heeft gelukkig voor de regen van de afgelopen dagen kunnen hooien.
...
Zelf laat ik na de natte periode nog een keer kuilen. Kosten voor het persen, wikkelen en naar de opslag brengen, 12,50 euro per grote baal (550/600 kilo).
FlyAway schreef:oedsje schreef:wie weet er een adresje voor hooi omgeving oldebroek/wezep>???????????
In Doornspijk zit een fouragehandel; Wichert van de Berg. Is volgens mij redelijk in de buurt. Wij hebben er vorig jaar een paar keer hooi in kleine pakjes en grote pakken gehaald omdat er hier in de buurt niets meer was (echt waar russel!) maar je moet er wel mee opletten. We hadden kleine ronde balen en de eerste keer perfect spul, de tweede keer zeiknat toen ze uit het plastic kwamen. We konden ze terug komen brengen en geld terug of nieuwe mee. Daar doet hij niet moeilijk over, maar we baalden wel van het extra werk :-(
FlyAway schreef:Russel, ik denk dat iedereen in dit topic inmiddels wel weet dat jij van mening bent dat de prijzen kunstmatig en onterecht hoogehouden worden. De stellingen zijn ingenomen wat dat betreft. Er zijn vast meer mensen die er over denken zoals jij, net als dat er meer mensen zijn die tegenovergestelde ervaringen en meningen hebben. Het heeft geen enkele zin hier maar over door te blijven gaan, daarmee zet je in mijn ogen een grote groep inderdaad in een kwaad daglicht en dat lijkt mij niet echt op z`n plaats. Ik kan mij indenken dat Caira zich dan aangesproken voelt. Je kunt maar één ding doen en dat is je hooi ergens kopen waar je naar jouw mening niet teveel voor je hooi betaald.
FlyAway schreef:Zeker om thuis te bezorgen Russel? Dan is hij inderdaad heel erg duur als ik het goed herinner. Wat vraagt hij nu voor zijn spul? wij hebben kleine balen vorig jaar gehaald voor 3,50 als ik het goed heb.
Vorig jaar dachten wij hier van de buurman ook een mooie tweede snee te krijgen. Maar je weet pas wat je hebt als je het op de dam hebt staan/liggen! Vorig jaar is de tweede snee door het slechte weer naar de knoppen gegaan. Dus je kunt nu wel zien hoeveel gras er staat voor een tweede snee, maar dat zegt nog helemaal niets over hoe het uiteindelijk in de balen of de pakken terecht komt
russel schreef:FlyAway schreef:Zeker om thuis te bezorgen Russel? Dan is hij inderdaad heel erg duur als ik het goed herinner. Wat vraagt hij nu voor zijn spul? wij hebben kleine balen vorig jaar gehaald voor 3,50 als ik het goed heb.
Vorig jaar dachten wij hier van de buurman ook een mooie tweede snee te krijgen. Maar je weet pas wat je hebt als je het op de dam hebt staan/liggen! Vorig jaar is de tweede snee door het slechte weer naar de knoppen gegaan. Dus je kunt nu wel zien hoeveel gras er staat voor een tweede snee, maar dat zegt nog helemaal niets over hoe het uiteindelijk in de balen of de pakken terecht komt
ik had een offerte voor 250 balen voor 1950 euro..
tamary schreef:Halve baal is ong. 10kg, hoe groot zijn de pony's dan?
schrikdraad schreef:Persoonlijk vind ik hooi wat nu al van een derde snee afkomt geen paardenhooi.
Paardenhooi is bij mij hooi dat grof en stengelig is.
Waar de aar al in staat.
Dat heeft dus zijn tijd nodig om zover te groeien en uit te dikken. 2 weken terug hebben wij daarvan de eerste snee gehooid. En op een paar weken regio verschil na kan dat ook niet eerder.
Dat malse groene gras kan inderdaad vaker.
De koeienboeren hier in de buurt hebben dat ook al diverse malen gemaaid.
Dan haal je uiteindelijk veel meer kilo's van het land en dat doet de prijs dalen.
Maar dat wil ik niet voor mijn paarden. Ook niet mooi droog.
ElCamino schreef:tja...en veel bemesten etc etc wil ik juist niet om niet van dat vieze vette gras te krijgen...is helemaal niet goed voor mijn HB paardje...