webster543 schreef:angelzambezi schreef:Heeft iemand goede ideeën om je leren laarzen/hoofdstel/zadel langdurig te laten glimmen?
Want ik poets mn spullen altijd netjes de dag voor de wedstrijd, maar dan glimmen ze niet echt meer.
Laarzen poetsen op de goede oude wijze!!!! Eerst met een vochtige doek alle vuile en overtollig schoensmeer er vanaf vegen. Met een klein bortseltje een beetje "Kiwi Parade gloss" schoensmeer aanbregen. De tweede laars dezelfde procedure, heeft de eerste laars de tijd om een beetje in te trekken. Dan met een handborstel de schoensmeer goed in de laars borstelen. Daar kan je makkelijk 5-10min mee bezig zijn voor een laars!! Echt door borstelen met een matige druk op de borstel, tot alle schoensmeer goed is ingetrokken (begint al een beetje te blinken). Tweede laars dezelfde procedure. Dan een blinkende nijlonkous nemen (hoe blinkender de nijlonkous, hoe beter), een propje maken en daarmee zachtjes over de laars vegen. Ook weer gerust 5minuten. Daarna blinken je laarzen als spiegels!!!!
Voor hoofdstellen en zadels, het normale onderhoud, maar voor het blinkend effect kan je een zwart of bruin poetssponsje (die dat volledig in je hand passen) voor schoenen nemen en daarmee over de riemen gaan.
Nooit leeronderhoudsproducten voor zadels gebruiken op laarzen!!!!
Bedankt! ik ga het eens proberen.
Nu weet ik dus wat mijn fout is, ik gebruik dus wel leeronderhoudsproducten voor mijn laarzen.. niet slim dus