Hit-actief stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Hit-actief stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:45

Ach Kel er zijn hier al zoveel woorden aan vuil gemaakt... Onze paarden staan er heerlijk en daar gaat het om!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:51

Je hebt je zegje 2 jaar geleden gedaan in dit topic en dat is al genoeg lijkt mij. Als ik hier gewoon laat zien en weten hoe mijn paard er bij staat adh van foto's, en jij voelt nogmaals de drang om de stal compleet zwart te maken zodra de naam genoemd word, noem ik dat zeker wél afgunst! Zolang jij nu op dit moment niet weet van hoe de zaken staan, heb je gewoon niet het recht er zo over te spreken in mijn ogen.

Drab? Haha nou, zie jij drab op mijn foto's? Zal er nog wat plaatsen morgen ;)

Enne, vertel mij dan eens waarom menig paard hier op knapt in alle positieve manieren die je maar kan bedenken?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:52

Heey! :D
Ja inderdaad marloes! Is toch erg dat er weer zo op gereageerd moet worden. Maar goed, iedereen moet zelf maar beslissen wat ze doen na het gezien te hebben!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:57

Ik heb helemaal geen behoefte om opnieuw de discussie aan te gaan, jij probeert die nu zelf uit te lokken. Ik heb alleen iemand willen wijzen op de andere kant van het verhaal. Diegene kan daarmee doen wat hij of zij wil. Nogmaals, *ik* had heel graag vooraf gewaarschuwd willen worden ten aanzien van een aantal zaken.

'Compleet zwart maken' versta ik echt iets heel anders onder. Ik heb in dit topic alleen dat gedeeld wat ik relevant acht. Nergens zie je mij personen aanvallen, nergens zie je mij zaken melden die niet op feiten berusten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:04

Het is en blijft een openbaar forum waar ieder zijn mening mag geven. Isrgrim geeft een ervaring uit de eerste hand en dat is toegestaan op bokt, en dat hoeven nou eenmaal niet voor iedereen sprookjesverhalen te zijn. Ik ben er dag in dag uit, in alle weersomstandigheden voorbij gefietst omdat mijn pony daar in de buurt stond en ik was er ook niet kapot van, kon het niet kurkdroog noemen. Kelly, jouw paard is ervan opgeknapt en dat is hartstikke fijn, maar deze hit actief stal is niet voor iedereen de hemel op aarde. Jij wilt niet dat jouw stal zwart gemaakt wordt (wat imo niet eens gebeurd) maar het is fijn als je iemand die niet jouw mening deelt dan ook in zijn waarde laat zeg. Nogmaals, ik ben blij dat geisha eindelijk ergens staat waar jullie eindelijk allebei kunnen aarden maar het is niet voor iedereen zo geweldig. Die van mij zou daar ook absoluut niet kunnen staan; en ikzelf zou het ook niet kunnen, mAr goed dat komt op basis van wat ik heb gezien in de periode dat ik er 2x per dag langs fietste.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:08

En om dan ook even iets positiefs te noemen :j : ik zie dat ze in het achterste deel (richting rijbak) kennelijk vrij recent nieuw zand hebben gestort. In de tijd dat ik er heb gestaan, is er niet één keer nieuw zand gestort (bij mijn huidige stal gebeurt dat elke paar maanden, zie ook één van de vorige pagina's). Maar het zand voorin heeft nog steeds de vertrouwde zwarte kleur. :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:15

Nee overal mag je je mening delen. Alleen dat heeft ze al gedaan en als ik of iemand anders nou om ervaringen vraag, snap ik haar reactie zeker wel. Dan is het alleen maar fijn dat zij mensen wilt waarschuwen. Maar dat vind ik in dit geval niet relevant. Ik laat gewoon mijn positieve ervaring tot nu toe zien met foto's en that's it. Als iemand overweegt haar paard daar te plaatsen, komen ze toch wel eerst kijken en dan kunnen ze altijd googlen om op ervaringen uit te komen. Dus dat heeft niks te maken met dat je je mening niet mag delen. Zij noemt dingen op zoals ze toen waren en wilt die dingen benadrukken, terwijl het niet meer zo is. Misschien is het nog niet zo als dat jij zelf zou willen, maar dat zou dan anders geformuleerd kunnen worden in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:24

Wat maakt jouw positieve ervaring relevanter dan isegrims negatieve ervaring dan? Dat vraag ik me dan oprecht af. Ik vind de foto's er namelijk ook leuk uitzien hoor, maar iemand mag best ook vermelden dat het lang niet altijd zo kurkdroog is. Als je je eigen mening wilt geven of van mening bent dat jouw mening relevant is, denk er dan ook aan dat de mening van een ander minstens net zo waardevol is, ook al past deze niet in jouw straatje. Om dat gelijk te gooien op afgunst en zwart maken is dan een beetje jammer en kinderachtig, maar goed dat vind ik.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:56

chelle_dora schreef:
Wat maakt jouw positieve ervaring relevanter dan isegrims negatieve ervaring dan? Dat vraag ik me dan oprecht af. Ik vind de foto's er namelijk ook leuk uitzien hoor, maar iemand mag best ook vermelden dat het lang niet altijd zo kurkdroog is. Als je je eigen mening wilt geven of van mening bent dat jouw mening relevant is, denk er dan ook aan dat de mening van een ander minstens net zo waardevol is, ook al past deze niet in jouw straatje. Om dat gelijk te gooien op afgunst en zwart maken is dan een beetje jammer en kinderachtig, maar goed dat vind ik.

Als de desbetreffende ervaring zo als dit was geweest, had je mij echt niet gehoord. Dat de ervaring negatief is snap ik ook en dan laat ik haar ook in haar waarde, maar het gaat er om dat zij nutts naar pagina 6 verwijst waar foto's staan hoe het er 2 jaar geleden uit zag. Zij had ook kunnen zeggen, goh ik heb niet zo'n leuke ervaring maar wellicht is het inmiddels verbeterd? Tenslotte is mijn mening (vind ik) wel iets relevanter aangezien ik er op dit moment sta. Ik heb niet eens iemand geprobeerd te overtuigen oid, wilde alleen laten zien hoe mijn ervaring is met een hitactief in het algemeen tot nu toe. En ja dan mag ze haar mening geven, maar je hebt mij nergens de stal de hemel in horen prijzen en in haar verhaal worden er dingen gezegd die NU niet meer zo zijn, dus wie is er dan kinderachtig?

Maar goed, hoezo zou ik iets uitlokken? Ik ben nergens over begonnen en ik wist niet eens dat dat gezegd is op pagina 6 anders had ik het wel voor me gehouden! km ben het er alleen niet mee eens HOE de ervaring verteld wordt.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:21

Robin_S schreef:
Sammyoo, dat kwam door de filosofie die de eigenaren hanteerden: paarden leven in het wild ook niet op brok..

Ik regel zelf mn voerbeleid. Mijn paard krijgt onbeperkt voordroog, en hij krijgt 1 keer per dag een portie muesli met vitaminebrokjes. Dat is echt genoeg. Dus je zou ook zelf de brok 1 x per dag (niet een enorme hoeveelheid natuurlijk) kunnen geven....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:30

Ik heb in de winter ondanks drainage ook plassen, gelukkig ook genoeg plekken waar het altijd droog is. Ook heb ik heel lang een stuk met zwart zand gehad. Ik heb niet de indruk dat mijn paarden daar last van hebben. Het is niet zo'n gezellig gezicht, maar ik heb er meer last van dan onze paarden. De voetjes van je paard worden modderig en de staarten moeten regelmatig gewassen worden, je hebt er meer werk aan. Maar het is vele malen beter dan je paard opboxen. En hou natuurlijk altijd in de gaten hoeveel eten je paard binnenkrijgt. De onderdanige paarden in een Hit moeten misschien wat extra bijgevoerd worden.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:39

Bij Neville werd de mest niet uit het zandgedeelte verwijderd, neem aan dat jij dat wel doet. Het was niet gewoon zwart, het was een zwarte stinkende drab met een laag groene algen er bovenop als het nat was...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:42

Ja hoor, wat jij wilt.. ik ben het eens met sammyoo. Zo is jet precies hier. Genoeg droge stukken!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:44

Ik haal twee keer per dag alle mest weg. Op plekken die door regen lang nat blijven zag ik soms wel wat alg ontstaan. Nu het zwarte zand weg is hebben we dat niet meer.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:48

Mest word hier nu ook weg gehaald hoor. Bovendien mesten de paarden meer op het harde dan op het zand.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:40

Bij ons mochten de paarden vandaag de wei op! :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:45

Heerlijk voor de paarden maar ik zou mijn hart vasthouden met mijn kneusje merrie... die raakt acuut geblesseerd met dit soort ren naar de wei acties...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:25

En zo met zijn allen dringen voor een te klein toegangshek (en niet doorlopen daarachter) vind ik ook niet zo'n goed idee.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:43

Ik ben blij dat m'n paard gewoon aan de hand naar de wei wordt gebracht ;).

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:17

joyce B schreef:
Heerlijk voor de paarden maar ik zou mijn hart vasthouden met mijn kneusje merrie... die raakt acuut geblesseerd met dit soort ren naar de wei acties...

Daarom is het kneusje ook achtergehouden en later gebracht. :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:23

Iedereen mag trouwens zelf kiezen om zijn paard al dan niet meteen mee te laten gaan bij de eerste weidegang. Het gek doen is sowieso alleen de eerste keer van het jaar, de dag erna gaat het al een heel stuk rustiger.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:29

Vorig jaar ging ook de eerste dag een stuk rustiger :)

Blijkbaar rook het gras extra lekker dit jaar :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:34

Ik zie nog steeds paarden die de ingang blokkeren zodat anderen er niet door kunnen en gaan lopen klieren. Waarom die eerste paarden met een zweepje niet even wat 'doorgetikt' zodat de rest er ook door kan ??

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:56

Boeiend, ze gaan vanzelf wel richting dijk. Ik zie het probleem niet zo.

Ik vind het fijn om weidegang erbij te hebben. Bij Neville was er weliswaar een stukje land waar ze op konden, maar slechts enkele paarden gingen ook werkelijk het land op. Dan heeft het geen zin om mijn paard daar neer te zetten want dan wil hij toch alleen maar terug naar de kudde. Vossenburg heeft een dijk van een km lang voor de weidegang. Ook erg prettig voor de ranglaagste dieren, die daar heel goed de pestkoppen kunnen ontlopen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:06

Het is juist wel mooi om te zien hoe alle paarden in de kudde hun plaats kennen en de hoger in rangorde staande paard als eerst gaan om te verkennen. Paarden die laag in rang staan wachten hun beurt af. Soms wat ongeduldig :D