Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
M_D_H schreef:M_D_H schreef:ik snap je wel naaltje,
bij ons is het pensionhouder altijd in de weer, en is hij er niet dan is zijn dochter(die de stal samen met hem runt) er ook
hoe denken jullie over geloof dan?
een christenen werkt op zondag niet...
maar hij zorgt wel voor dieren...
zou die christenen die zondag rust op zijn terrein wilt, dan geen pensionstal moeten hebben?
of een moslim? die op maandag(dacht ik) zijn vrijdag heeft?
quote mezelf nog een keertje omdat ik hier best wel benieuwd naar ben
Naaltje schreef:wat zijn een beetje openingstijden jolliegirl?
Ecudes schreef:Ik houd ècht niet van openingstijden, hoewel ik ook weer vind dat een beetje normaal denkend mens niet nog om 23.00 bij iemand op z'n erf hangt. Daar zou ik als stalhouder ook echt niet vrolijk van worden.
Punt met openingstijden vind ik dan weer: hoe strikt wordt zo iets nageleefd? Er worden wel gouden bergen beloofd als je een stal uitzoekt, maar als afwijken toch opeens niet mogelijk is in bijzondere gevallen, dan zit je er wel mooi mee...
Ik ben in de 7 jaar dat ik m'n paard heb volgens mij 3x op 'rare tijden' op stal gekomen.
1x door de bevalling van m'n merrie, 1x door m'n merrie 500 kilometer verder op te moeten halen bij de hengst en grandioos in de file te komen (waren rond 22.30 op stal) en 1x door de keuring van m'n veulen, moest wederom het halve land door en 09.00 aanwezig zijn.
Was geen probleem, de keuring had ik van te voren gemeld, voor de rest was het voor mij ook verrassing.
Maar het zou toch best vervelend zijn als je opeens voor een dicht hek staat met je paard...
Daarbij, wat is nu in het weekend tot 18:00? Ik ben er zelden na 18:00 in het weekend, maar als je eens wedstrijd hebt of weg wilt schiet dat al niet echt op. Net zoals open gaan om 09.00... Ik kom echt niet vrijwillig voor 09.00, maar je zal maar ergens heen moeten met je paard...
Een dag dicht vind ik helemaal niets.
Meloen schreef:Samenvattend: arriveren na 23.00 vind ik geen optie (dus zou je dat enigszins een sluitingstijd kunnen noemen). Op feestdagen en in het weekend moeten er geen beperkingen zijn/komen.
Ecudes schreef:Kijk dat vind ik dus ook. Probleem is denk ik dat er genoeg mensen zijn die wel om pak 'm beet 22.00 hun paard zadelen om te gaan rijden. Denk dat je als stalhouder van zo'n type niet echt blij wordt en dat er dan al snel 'regels' moeten komen. Beetje de goeden leiden onder de slechten verhaal.
Gini schreef:Ecudes schreef:Kijk dat vind ik dus ook. Probleem is denk ik dat er genoeg mensen zijn die wel om pak 'm beet 22.00 hun paard zadelen om te gaan rijden. Denk dat je als stalhouder van zo'n type niet echt blij wordt en dat er dan al snel 'regels' moeten komen. Beetje de goeden leiden onder de slechten verhaal.
Dus ik ben een slechte die het voor de goeden verziekt? Want ik pak met regelmaat pas om 22 uur het laatste paard uit stal om te rijden. Ik zal er dan wel voor zorgen dat ik geen uur meer rijdt (meer omdat ik dan al moe begin te worden, staleigenaar merkt er niets van), maar met opzadelen, afzadelen en nazorg ben ik dat uur toch al snel kwijt.
Ecudes schreef:@ Joyce B: maar hanteer jij dan ook 'echte openingstijden'? Zo van je hangt een blaadje op dat mensen welkom zijn tussen 08.00 en 22.00 ofzo?
Of is het meer een mededeling van wat jij fatsoenlijk vindt?
Meloen schreef:Om de vergelijking tussen pensionstal en verpleeghuis/ziekenhuis moest ik toch wel even lachen.
Dat is een vergelijking van niets.
Degene die in een verpleeghuis/ziekenhuis verblijft is niet afhankelijk van mijn zorg. Mijn paard echter wel.
Een echte poging om appels en peren te vergelijken.
Meloen schreef:Ik heb eerder ook geroepen, tégen openingstijden te zijn.
Ik moet niet belemmerd worden, dan bedoel ik met name op feest- en zondagen.
Wel ben ik van mening dat na 23.00 arriveren, geen optie is. Natuurlijk uitzondering daargelaten (ziekte bijv.)
Het heeft voor het paard geen toegevoegde waarde om zo laat te komen, wat wil je dan nog gaan doen? Stal uitmesten? Paard rijden/longeren?
Maar voor een ieder met géén 9-17 rooster, zijn beperkingen door openingstijden echt geen optie.
En dan roep ik heel hard: had het maar geen pension moeten worden.
Op mijn huidige pensionstal, waar ik overigens héél erg blij mee ben, komen de paarden alle dagen buiten. 's Zomers 24 uur buiten, 's winters staan ze 's nachts op stal. Ze worden buiten gezet, ze worden gevoerd. Mesten moet ik zelf doen.
Mede omdat laatste kan ik niet gebonden zijn aan openingstijden.
Het erf is afgesloten door hek (welke op slot is) en alle pensionklanten hebben een sleutel.
Samenvattend: arriveren na 23.00 vind ik geen optie (dus zou je dat enigszins een sluitingstijd kunnen noemen). Op feestdagen en in het weekend moeten er geen beperkingen zijn/komen.