Pony kluisteren op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:18

minkie schreef:
Wanneer wil het eens tot de TS doordringen dat kluisteren niet de oplossing is voor haar probleem!
Dat haar jaarling gewoon naar buiten moet en meer ruimte nodig heeft.
Dat het niet iedere dag in handen hoeft te komen.
Dat het geen deken nodig heeft.

Ik wordt echt woest hoe jij met je dieren omgaat!! 8)7

Kom eens een weekje bij me logeren. DAN kan je er pas wat over zeggen, hoe ik met mijn dieren omga.
Ik ben van mening dat een jaarling ook gewoon moet luisteren en opgevoed moet zijn. En die mening wordt door heel veel mensen met verstand van paarden door mij gedeeld.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:18

nadita schreef:
WildWings schreef:
Precies, te dik is natuurlijk ook niet goed, logisch ook. Maar je moet een gevulde buik (gevuld darmstelsel) van het ruwvoer weer niet verwarren met een dikke buik van het vet. Misschien is het goed voor de TS om kritisch te kijken naar hoe dik/dun het paard eigenlijk is, waar dat van komt, en naar de kwaliteit van het ruwvoer? (En of de dailyplus echt nodig is / waarvoor dat gevoerd wordt? Sorry als het er al staat, maar 15 pagina's.. veel leeswerk ;) )

Ik weet echt het verschil tussen een hooi/grasbuik en een te vette buik wel.

En de daily plus krijgt ze alleen een handje van als de Fries zijn ruwvoer krijgt. Je kan niet de een voer geven en de ander niets....

dus de haflinger krijg verder geen ruwvoer?
wat krijgt je haflinger dan verder nog aan voer?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:18

Opvoeden is heel wat anders dan aan het werk zetten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:19

Lusitana schreef:
Er is niets dat de aanvallen van sommigen hier rechtvaardigd.
En jullie hoeven haar ook niet jullie wil op te proberen te leggen.
Sorry hoor, het is aanval op aanval. Daar open je toch geen topic voor?
Ze stelt een VRAAG. Geef antwoord, onderbouw je antwoord en laat TS zelf uitzoeken wat ze wel en niet wil/kan gebruiken. Dat kan op een normale toon.

Wederom dank Lusitana. Tenminste nog iemand met fatsoen en realiteit...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:20

TS, misschien om je wat gerust te stellen: Een buik bij een paard betekent niet altijd dik! Mijn paard heeft ook een bij (ook een jaarling), maar is definitief niet te dik. Het is gewoon zijn vorm op dit moment....Jaarlingen kunnen er soms echt uitzien als naarlingen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TN8PF4SO.jpg

Een buik, maar niet te dik...!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:21

M_D_H schreef:
easygoing schreef:
\

Das niet waar, hoe meer voer je ze geeft hoe meer energie ze steken in de groei dus je kan het met voeren wel degelijk iets reguleren.

Al ben ik wel van mening dat er altijd ruwvoer beschikbaar moet zijn, daar zullen ze niet ontzettend van aanzetten maar wel hun darmstelsel mee aan het werk zetten.

zowiezo geef je een jong dier geen krachtvoer :n
dat heeft die helemaal niet nodig...

het is wel waar... wat ze niet nodig hebben slaan ze op...
en zolang ze geen groeispurt hebben zullen ze het opslaan...
je kunt met voeren helemaal niks aansturen
dat is je reinste onzin...

Onze Haf krijgt dus ook geen krachtvoer. En ze slaat idd op wat ze niet nodig heeft. En dat is haar aan te zien.

M_D_H

Re: Pony kluisteren op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:22

en het geen wat ze nu niet nodig heeft, heeft ze straks tijdens de groeispurt wel nodig!!!!!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:23

Mensen, ik heb getemd.
Laat dit topic sluiten.

Ben een beetje zat om door de meesten aangevallen te worden en vinden dat ik mijn pony mishandel.

Degenen die wel meegedacht hebben en bruikbare tips hebben gegeven: dank daarvoor.
Die ga ik zeker proberen.
Te beginnen met haar vrije ruimte te vergroten met de overkapping en paddock.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:23

Wacht nu maar eerst de komende dagen af als de stal een open verbinding krijgt met de paddock ;-).

Hoe is het als ze samen op het land staan? Zijn ze dan wel aan het spelen en rennen? Hoe oud is de fries?

rockwitch

Ik heb niet alles gelezen, vond 16 pagina's een beetje veel.
Ik zie wel in de reactie boven mij dat TS toch iets anders gaat proberen, heel fijn om dat te lezen.

Toch vind ik het best schokkend dat iemand voor een 1,5 jarige kluisters wil proberen om het rustiger te houden.
Ik ben nog altijd van mening dat paarden van die leeftijd gewoon op een opfok horen te staan.
En over de mening dat jonge paarden niet alleen met leeftijdsgenootjes moeten staan omdat ze dan geen respect leren.
Daar ben ik het niet mee eens, mijn paard heeft ook van zijn 6 maanden tot hij 2 was in een hengstengroep gestaan, allemaal van zijn leeftijd. Hij is niet drammerig, heeft respect, is lief, supersociaal met andere paarden, absoluut geen vervelend paard wat hij dan schijnbaar had moeten zijn omdat hij alleen met leeftijdsgenootjes heeft gestaan. Dus dat is absoluut niet altijd het geval.

En bij onze pensionstal gaan de paarden elke dag nog zeker 3 uur naar buiten, ja het is bevroren en er zitten gladde stukken, maar ze kijken zelf ontzettend goed uit. Die glijden niet zomaar uit.

minkie

nadita schreef:
minkie schreef:
Wanneer wil het eens tot de TS doordringen dat kluisteren niet de oplossing is voor haar probleem!
Dat haar jaarling gewoon naar buiten moet en meer ruimte nodig heeft.
Dat het niet iedere dag in handen hoeft te komen.
Dat het geen deken nodig heeft.

Ik wordt echt woest hoe jij met je dieren omgaat!! 8)7

Kom eens een weekje bij me logeren. DAN kan je er pas wat over zeggen, hoe ik met mijn dieren omga.
Ik ben van mening dat een jaarling ook gewoon moet luisteren en opgevoed moet zijn. En die mening wordt door heel veel mensen met verstand van paarden door mij gedeeld.

Opvoeden kan ook gewoon als je veulen/jaarling in de opfok staat. Af en toe voetje pakken en een borstel erover is meer dan genoeg tot zijn 3e.
Ook al zou je der pas pakken als ze 3 is dan lukt opvoeden nog prima.

PussInBoots

Pfffff, ik ben het hier zó eens met Lusitana. Er wordt een vraag gesteld en de TS wordt meerdere keren aangevallen. En vaak oook nog door dezelfde personen meerdere keren. Kom dan met een sluitende oplossing als je het er niet mee eens bent.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:24

Even een slotje voor overleg,aangezien het behoorlijk uit de hand loopt...