joyce B schreef:je moet reëel zijn. Hooi wat je niet voor jezelf gebruikt, kan verkocht worden. Met winst wel te verstaan. En anders kun je het gras verkopen op stam, of het land verhuren aan een boer.
Dat soort dingen moet je wel meenemen in je overweging wat je doet en voor welke prijs.
En als je paarden voor een ander bij jou in de achtertuin stalt, dan moet je voor jezelf uitmaken met wat voor reden je dat doet, en wat je er voor terug wilt hebben.
Ook al zou iemand er 600 euro voor willen hebben, het is die zijn recht om het te vragen. Of het het geld waard is voor een potentiële vraag, is een andere vraag.
Voor mij tellen de werkelijke kosten wel mee in mijn beslissing iets wel of niet te doen. Wat niet betekent dat ik alles terug hoef te kunnen verdienen, want ik weet wel dat paarden aan huis veel duurder is dan in ons oude huis blijven wonen, en ook nog steeds veel duurder is dan een mooi vrijstaand huis buitenuit hier in onze regio. Terugverdienen wat onze meerkosten zijn kan niet. Maar een deel van de onderhoudskosten terug proberen te krijgen kan wel.
een bedrijfsmatig pension moet echter wel alle kosten terug verdienen. Zeker ook de diesel die in een trekker gaat. Anders kan die pensioneigenaar beter voor iemand anders gaan werken. Dat levert meer op namelijk...
Joyce, ik kan je denken niet volgen, sorry.
En een pension verdient bedrijfsmatig ook zijn kosten terug, anders zouden ze niet als paddestoelen uit de grond reizen.
Maar in je betoog begrijp ik dat je pensionhouder bent?
Je praat alsof het liefdewerkoudpapier is..jij weet toch wel beter
?