Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
JoviBan schreef:@flugeltje: ik ga je maar negeren. Er komt weinig zinvols uit jouw toetsenbord en bereidheid om wat te leren heb je ook niet. Ga anders zelf die cursus eens doen die je noemt.
capopjekop schreef:Jullie scheren nu wel iedereen over een kam vind ik. Een iemand die voor veel weidegang is, zegt iets over een boek. Wil wederom niet zeggen dat andere ook niet naar hun paard kijken.
Trouwens ik pluk mijn pony uit de wei, geef een pluk hooi tijdens het poetsen en klim erop. Ze heeft er zo geen last van. Wel als ze eens ontsnapt naar de volle wei, dan merk ik dat ze sloom is en puft, dan laat ik haar idd ook staan voordat ik erop klimEn waar komt dat trappen vandaan?
Kijk ik heb er geen probleem mee hoe jij je paard houd, maar ik voel me indirect ook niet echt gerespecteerd nu, omdat jullie dus alle mensen die hun paard wel buiten zetten over een kam scheren. Tenminste zo komt het wel over.

flugeltje schreef:Ik een expert ?? das gewoon een feit wat ooit is in de hoefslag heeft gestaan en niet na een grote maaltijd, maar na de weidegang.
Maar jullie doen je voor als de experts hier hoor, jullie doen alsof je weet wat goed is voor je paard, omdat dat in een boek staat... nou dan kan ik nog tig dingen verzinnen die niet goed zijn... maar jullie kijken alleen naar wat jullie uitkomt.
beantsje schreef:stellaard schreef:De 24/7 weidegangerseigenaren hebben een oplossing voor mensen die hun paard niet vele uren buiten kunnen doorbrengen hoor: geen paard nemen!
Idd.
En zo komen we weer terug bij het originele topic.
Want (bijna) iedereen wil zijn paard graag de hele dag buiten hebben en hem het ideale paardenleven bieden.
Maar helaas in ons krappe, overbevolkte landje kan dat niet. Dus moet je een compromis sluiten.
Net als die perfecte binnnen- en buitenbak of die superdeluxe douche incl. solarium. Prachtig als je het hebt, maar wat minder is ook acceptabel.
De vraag van TS is dus: stel, je hebt die overvloed aan wei niet. Wat is dan nog acceptabel? Wat is paardwaardig en waar zou je een grens moeten trekken?
Voor de duidelijkheid lijkt het me goed om een wei even gelijk te trekken met een ruime paddock.
capopjekop schreef:Er is ook een middenweg, heus niet alle paarden die buiten staan, staan in een wei waar geen sterveling langs komt hoor
Wat ik trouwens even niet snap als plattelander uit het oosten. Als ik naar A'dam of den haag ga met de trein, zie ik buiten de steden onwijs veel grasland liggen. Dan is het toch ook best raar dat er nauwelijks pensionstallen zijn met weide, of denk ik nu te makkelijk?
Mayo schreef:flugeltje schreef:Ik een expert ?? das gewoon een feit wat ooit is in de hoefslag heeft gestaan en niet na een grote maaltijd, maar na de weidegang.
Maar jullie doen je voor als de experts hier hoor, jullie doen alsof je weet wat goed is voor je paard, omdat dat in een boek staat... nou dan kan ik nog tig dingen verzinnen die niet goed zijn... maar jullie kijken alleen naar wat jullie uitkomt.
Jullie? Ik heb nog heel geen mening gegeven? Ik heb een vraag gesteld en daar komt e.o.a. lompe en respectloze discussie uit voort over zaken die véél verder gaan dan de vraag. En dat gaat over beide kanten de mensen die ook een paard op stal zetten, maar ook de weide-naturals. Pffff....
Leuk om zo nog je eigen topic te lezen en te moeten filteren waar je wat aan hebt
[/quote]
(09.00 - 18.00)