Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:10

Rijden kan ook schadelijk zijn. Het is toch een belasting.
Ik raad ook af om er verder nog iets mee te gaan doen als rijden. De "tegenparty" zal het gebruik van het paard namelijk ook aanhalen om sterker te staan in de rechtzaak. Niks doen is het veiligste.
Wat wel kan is een verzorgster of iemand - met het paard aan de hand lopen en poetsen etc voor extra afleiding. Misschien dat de klachten daardoor wat verminderen

pmarena

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:43

Zonde zeg van dat beestje !

Manege Tinte is inderdaad een paarden-hel in mijn ogen , veels te veel paarden op een veels te klein terrein , allemaal opgehokt in stallen waarvan er een aantal zelfs alleen maar uitkijkt op de achterkant van een andere stal.... het zal daar ongetwijfeld stikken van zulke trieste paarden die amper de stal uitkomen en dus ook sociaal helemaal verknipt zijn door de zeer summiere weide-mogelijkheden....

Leuke manege voor de mensen , maar het is persoonlijk mijn grootste nachtmerrie dat mijn paardje daar ooit terecht zou komen :=

Kan me voorstellen dat jouw beestje helemaal verknipt daardoor is geworden....

Wel jammer als hij weer terug moet , je hebt een dikke kans dat hij gewoon heel erg moet wennen aan een beter leven maar daarvoor zullen de omstandigheden ook wel optimaal en stabiel moeten zijn en als je hem dat niet kunt bieden dan wordt het niks.....

Maar wel heel erg sneu voor het beestje , wat een gemiste kans zeg , arm ding :(:)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:49

Yommie schreef:
Tja moeilijk vind ik het ,want waar komt hij dan terecht....

wat zouden jullie doen dan?

ik zou geen risico lopen, heb ook een paard gekocht begon te zuigen je hebt het recht om hem teurg te brengen

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:14

Is er al nieuws inmiddels ? :D

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 23:15

splash1999 schreef:
waarom? ze heeft al afscheid genomen van dit paard mentaal dan is rijden niet iets waar je bezig mee wilt zijn. Laat hem maar lekker even met rustig in de wei staan voor zolang het duurt.

zo denk ik er dus ook over,Amadeus is mager genoeg..en ik ga me alleen maar meer hechten aan hem als ik er op ga rijden..
plus dat hij 1 voor ijzer verloren is ,en mijn hoefsmit weer net op vakantie is:(

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 23:37

Moderatoropmerking:
Opnieuw heb ik reacties verwijderd en plaats ik een waarschuwing; Graag normaal en respectvol omgaan met elkaar. Yommie(de TS) vraagt om tips en niet om afkrakingen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:47

De rechtsbijstand duurt ook veel te lang. Je hebt dit paard nu al weer een mooi poosje staan, en de tijd gaat wel door.
Hoe sneller er gehandeld wordt hoe eerder het geregeld kan worden, en dat is ook voor jou beter.
Heb je nog weer wat van de verkoper gehoord?
Mail contact, heb je dingen wel zwart wit op papier staan, en wellicht dat er gehoopt wordt dat jij een fout maakt waarop ze jou kunnen afrekenen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:00

Even per PB want ik heb het idee dat hier mee wordt gelezen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:44

Caesar schreef:

je meent het?
dat heb je wel meer op forums volgens mij....

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 11:49

geerke schreef:
Caesar schreef:

je meent het?

Geerke het was een goeie tip van Caesar om die manege zelf eens te bellen of daar een plekkie is,zo ja ..inladen en daar heen brengen..

alleen heb ik die manege al gebeld,en is er pas plek in okt..

nog meer tips zijn welcom 8-)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:27

Jaren geleden (!) hadden mijn "buren" ook een paard dat terug moest. Ging om een heel duur paard.
Verkoopster weigerde en er is via de rechter uit gekomen dat ze het paard toch terug moest nemen. Kosten van stalling kwamen er idd bij.
Helaas heeft dat met die rechtzaak meer dan een jaar geduurd en heeft dat de familie evengoed wel geld gekost.(al was dat beter dan het dure paard houden) Zij hadden thuis de ruimte voor het paard en heeft dus heerlijk op de wei gestaan..
Toch is het erg vervelend en zeker omdat het zo lang moest duren.

Vraag eens goed na wat jij kan verwachten!
Het gaat om een aankoopsbedrag onder de 2000,- Het paard zal in de loop der tijd wsl duur worden door medische kosten. Hoe ver wil je gaan en hoeveel wil je "voorschieten" en met het idee -> van een kale kip kun je niet plukken, moet je hopen dat je het terug krijgt.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 12:33

superwoman schreef:
Jaren geleden (!) hadden mijn "buren" ook een paard dat terug moest. Ging om een heel duur paard.
Verkoopster weigerde en er is via de rechter uit gekomen dat ze het paard toch terug moest nemen. Kosten van stalling kwamen er idd bij.
Helaas heeft dat met die rechtzaak meer dan een jaar geduurd en heeft dat de familie evengoed wel geld gekost.(al was dat beter dan het dure paard houden) Zij hadden thuis de ruimte voor het paard en heeft dus heerlijk op de wei gestaan..
Toch is het erg vervelend en zeker omdat het zo lang moest duren.

Vraag eens goed na wat jij kan verwachten!
Het gaat om een aankoopsbedrag onder de 2000,- Het paard zal in de loop der tijd wsl duur worden door medische kosten. Hoe ver wil je gaan en hoeveel wil je "voorschieten" en met het idee -> van een kale kip kun je niet plukken, moet je hopen dat je het terug krijgt.

nou het gaat mij niets kosten...dus ik ben wel benieuwt wat ze doen als ze van de week een brief krijgen..

rechtsbij stand heeft me namelijk net gebeld...en ik ga alles wat ik heb opsturen en dan word er een brief gestuurd...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:42

Het zal je wel tijd kosten en misschien krijg je niet alle stallingskosten terug...
Als het uitloopt op een rechtzaak ben je toch afhankelijk van de rechter. Niet l*llig bedoeld, maar jouw onderzoeksplicht was ook niet 100% vericht - De rechter kan daar ook gevoelig voor zijn...

Het is maar en tip om datr nog eens goed na te vragen ;)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:15

superwoman schreef:
Het zal je wel tijd kosten en misschien krijg je niet alle stallingskosten terug...
Als het uitloopt op een rechtzaak ben je toch afhankelijk van de rechter. Niet l*llig bedoeld, maar jouw onderzoeksplicht was ook niet 100% vericht - De rechter kan daar ook gevoelig voor zijn...

Het is maar en tip om datr nog eens goed na te vragen ;)

Ach het feit is dat ze heeft verzwegen dat Amadeus weeft...
en ik hoef geen stalligskosten etc terug...als ze hem maar komt ophalen...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:03

geerke schreef:
Caesar schreef:

je meent het?

Als ik die tip hier open en bloot had neergezet, hadden ze zich er misschien al op voor kunnen bereiden... ik snap zelf ook wel dat veel te achterhalen is via internet, daarom juist via PB ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:27

Yommie schreef:

Ook niet als het nog een jaar duurt voordat ze hem op komt halen?
Ook het weven kan opeens beginnen, dus en goede rechter zal hier ook aan denken of op gewezen worden. Het "bij het voeren" weven heeft ze wel verzwegen toch?
Dan sta je redelijk sterk, dat geloof ik, maar nogmaals laat je goed informeren wat je te wachten staat als het ('gevecht' van wie het paard moet zijn) niet soepel zal verlopen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 23:22

superwoman schreef:
Yommie schreef:

Ook niet als het nog een jaar duurt voordat ze hem op komt halen?
Ook het weven kan opeens beginnen, dus en goede rechter zal hier ook aan denken of op gewezen worden. Het "bij het voeren" weven heeft ze wel verzwegen toch?
Dan sta je redelijk sterk, dat geloof ik, maar nogmaals laat je goed informeren wat je te wachten staat als het ('gevecht' van wie het paard moet zijn) niet soepel zal verlopen.

nou het is niet te hopen dat het een jaar gaat duren ,want zoals vanavond wilden tat_jana wel ff zijn halster om doen...nou die was al snel klaar met hem :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:30

nou hier ben ik dan,,
ben niet snel onder de indruk van een paard,, wilde hem uit de paddock pakken en hij ing als een wilde stier tekeer..
dus ik hem los gelaten in de bak zodat hij bij de andere kon en nog steeds niet tot rede vatbaar. blijven rennen blijven doen.

dus yommie greep hem bij het halster, hij ging temet door het hek heen.
dus ik klik hem aan het touw nou 1 grote stuiterbal van 1.80 naast je geeft je geen prettig gevoel.
hij was helemaal zeiknat zo gek maakt ie zich.

1maal op stal wilde we hem nog even pakken voor zijn hoefjes en ik zo stoer oh geef dat halster maar die doe ik wel even om,, ( tsjaah wilde het niet geloven dat deze vriendelijke reus zo erg was ? )
nou hij had het halster nog niet gezien of hij begon als een gek te weven richting zn vriendinnetje.. en als ik dan een stapje dichterbij zette kreeg ik een kont van 1.80 in mn neus..
dus je jaagt die kont weg zo van doe nor maal.. krijg je een dreigend been voor je neus,, en een blik,, nou het is dat ze niet kunnen doden zo gemeen kijkt hij ;(

ik begrijp echt niet wat er met dat beestje is gebeurd. ik heb het streng geprobeerd en met lieve woordjes.. maar hij maakt er niks van en loopt alleen maar on eindig te weven ;(

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:51

Ik vraag me dan af hoe het ging bij het kijken en proefrijden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:27

Tat_jana schreef:
nou hier ben ik dan,,
ben niet snel onder de indruk van een paard,, wilde hem uit de paddock pakken en hij ing als een wilde stier tekeer..
dus ik hem los gelaten in de bak zodat hij bij de andere kon en nog steeds niet tot rede vatbaar. blijven rennen blijven doen.

dus yommie greep hem bij het halster, hij ging temet door het hek heen.
dus ik klik hem aan het touw nou 1 grote stuiterbal van 1.80 naast je geeft je geen prettig gevoel.
hij was helemaal zeiknat zo gek maakt ie zich.

1maal op stal wilde we hem nog even pakken voor zijn hoefjes en ik zo stoer oh geef dat halster maar die doe ik wel even om,, ( tsjaah wilde het niet geloven dat deze vriendelijke reus zo erg was ? )
nou hij had het halster nog niet gezien of hij begon als een gek te weven richting zn vriendinnetje.. en als ik dan een stapje dichterbij zette kreeg ik een kont van 1.80 in mn neus..
dus je jaagt die kont weg zo van doe nor maal.. krijg je een dreigend been voor je neus,, en een blik,, nou het is dat ze niet kunnen doden zo gemeen kijkt hij ;(

ik begrijp echt niet wat er met dat beestje is gebeurd. ik heb het streng geprobeerd en met lieve woordjes.. maar hij maakt er niks van en loopt alleen maar on eindig te weven ;(

arm beest....hij heeft zichzelf vast niet zo gemaakt...daar zijn mensen schuldig aan geweest...triest
ik blijf zeggen...zet hem op een lichte tanquilizer om hem rustig te maken(vetranquil)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 14:17

superwoman schreef:

hij is wel heel braaf met rijden ,en daar stond hij ook alleen in een stal 23 uur per dag..
Bij ons staat hij met andere paarden op het land en paddock...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:38

Yommie schreef:
superwoman schreef:

hij is wel heel braaf met rijden ,en daar stond hij ook alleen in een stal 23 uur per dag..
Bij ons staat hij met andere paarden op het land en paddock...

Maar ook met het halster om doen?

Als dit paard zich beter voelt als hij alleen staat in een box, zou ik dat toch maar doen.
Gaat erom dsat het paard zich het prettigst voelt, ookal is dat tegenstrijdig met je eigen gevoel én anders dan de andere paarden..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:48

ja want chantal kent hij, maar ik kan hem niet alleen opsluiten in zijn stal...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:50

Yommie schreef:
ja want chantal kent hij, maar ik kan hem niet alleen opsluiten in zijn stal...

Waarom niet?

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:29

Omdat hij dan in zn eentje staat, bij ons worden de paarden "gestald" zoals het hoort, alleen met slecht weer naar binnen..

Het paard in kwestie kan al niet alleen staan dus dan houdt het op..