Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
splash1999 schreef:waarom? ze heeft al afscheid genomen van dit paard mentaal dan is rijden niet iets waar je bezig mee wilt zijn. Laat hem maar lekker even met rustig in de wei staan voor zolang het duurt.
geerke schreef:Caesar schreef:Even per PB want ik heb het idee dat hier mee wordt gelezen...
je meent het?
dat heb je wel meer op forums volgens mij....
superwoman schreef:Jaren geleden (!) hadden mijn "buren" ook een paard dat terug moest. Ging om een heel duur paard.
Verkoopster weigerde en er is via de rechter uit gekomen dat ze het paard toch terug moest nemen. Kosten van stalling kwamen er idd bij.
Helaas heeft dat met die rechtzaak meer dan een jaar geduurd en heeft dat de familie evengoed wel geld gekost.(al was dat beter dan het dure paard houden) Zij hadden thuis de ruimte voor het paard en heeft dus heerlijk op de wei gestaan..
Toch is het erg vervelend en zeker omdat het zo lang moest duren.
Vraag eens goed na wat jij kan verwachten!
Het gaat om een aankoopsbedrag onder de 2000,- Het paard zal in de loop der tijd wsl duur worden door medische kosten. Hoe ver wil je gaan en hoeveel wil je "voorschieten" en met het idee -> van een kale kip kun je niet plukken, moet je hopen dat je het terug krijgt.
superwoman schreef:Het zal je wel tijd kosten en misschien krijg je niet alle stallingskosten terug...
Als het uitloopt op een rechtzaak ben je toch afhankelijk van de rechter. Niet l*llig bedoeld, maar jouw onderzoeksplicht was ook niet 100% vericht - De rechter kan daar ook gevoelig voor zijn...
Het is maar en tip om datr nog eens goed na te vragen
geerke schreef:Caesar schreef:Even per PB want ik heb het idee dat hier mee wordt gelezen...
je meent het?
dat heb je wel meer op forums volgens mij....
Yommie schreef:Ach het feit is dat ze heeft verzwegen dat Amadeus weeft...
en ik hoef geen stalligskosten etc terug...als ze hem maar komt ophalen...
superwoman schreef:Yommie schreef:Ach het feit is dat ze heeft verzwegen dat Amadeus weeft...
en ik hoef geen stalligskosten etc terug...als ze hem maar komt ophalen...
Ook niet als het nog een jaar duurt voordat ze hem op komt halen?
Ook het weven kan opeens beginnen, dus en goede rechter zal hier ook aan denken of op gewezen worden. Het "bij het voeren" weven heeft ze wel verzwegen toch?
Dan sta je redelijk sterk, dat geloof ik, maar nogmaals laat je goed informeren wat je te wachten staat als het ('gevecht' van wie het paard moet zijn) niet soepel zal verlopen.
Tat_jana schreef:nou hier ben ik dan,,
ben niet snel onder de indruk van een paard,, wilde hem uit de paddock pakken en hij ing als een wilde stier tekeer..
dus ik hem los gelaten in de bak zodat hij bij de andere kon en nog steeds niet tot rede vatbaar. blijven rennen blijven doen.
dus yommie greep hem bij het halster, hij ging temet door het hek heen.
dus ik klik hem aan het touw nou 1 grote stuiterbal van 1.80 naast je geeft je geen prettig gevoel.
hij was helemaal zeiknat zo gek maakt ie zich.
1maal op stal wilde we hem nog even pakken voor zijn hoefjes en ik zo stoer oh geef dat halster maar die doe ik wel even om,, ( tsjaah wilde het niet geloven dat deze vriendelijke reus zo erg was ? )
nou hij had het halster nog niet gezien of hij begon als een gek te weven richting zn vriendinnetje.. en als ik dan een stapje dichterbij zette kreeg ik een kont van 1.80 in mn neus..
dus je jaagt die kont weg zo van doe nor maal.. krijg je een dreigend been voor je neus,, en een blik,, nou het is dat ze niet kunnen doden zo gemeen kijkt hij
ik begrijp echt niet wat er met dat beestje is gebeurd. ik heb het streng geprobeerd en met lieve woordjes.. maar hij maakt er niks van en loopt alleen maar on eindig te weven
Yommie schreef:superwoman schreef:Ik vraag me dan af hoe het ging bij het kijken en proefrijden?
hij is wel heel braaf met rijden ,en daar stond hij ook alleen in een stal 23 uur per dag..
Bij ons staat hij met andere paarden op het land en paddock...