russel schreef:Mee eens, maar dit is platteland en mensen denken dat het hier goedkoop is, maar dat is niet zo. Een boerenstal is goedkoper, maar dat merk je ook aan de verzorging, elk dubbeltje wordt omgedraaid en alles is onzin. Al ik kijk in Drenthe, Groningen, Friesland, ook platte land, liggen de prijzen hier op Randstad niveau en zelden dat je zo een mooie luxe stal zult treffen als in de Randstad, zo ja, dan val je plat achterover van de prijzen, dan kom je er niet met 250 euro in de maand.
Ik bv stond voor 175, slechte buitenbak, kleine stallen, geen krachtvoer, graszaadhooi en weinig stro, dus altijd kledder natte stinkstallen, kwamen vaak maar een uurtje of 2 - 3 buiten, terwijl iedereen dacht "lekker heel dag op de wei", dus niet met mooi weer stonden ze vaak uren binnen, 2 keer per dag graszaadhooi en je eigen krachtvoer wat je kocht. Dan stond ik nog goedkoop en het kan nog veel slechter...., is geen uitzondering hier.
Lekker alles over 1 kam scheren
Ik sta voor 185 op een boerenstal. Buitenbak 360 dagen per jaar goed te rijden en wordt meestal gesleept voor je les. Paarden volop in het stro en onbeperkt goede kwaliteit hooi, goede kwaliteit brok, Ruime stallen (van 10 tot 15 m2) Mensen staan open voor nieuwe/ andere ideeën en zijn 'zeer begaan met paarden en pensionklanten. Zijn overtuigd dat paarden lekker veel naar buiten moeten kunnen en persoonlijke aanpassingen zijn bijna allemaal mogelijk.
Ik ga hier voorlopig niet meer weg.