Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

opgeheven

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 18:04

Citaat:
Door het hele land kun je zien dat er prijsverschillen zijn van laag naar hoog. De geografische ligging zegt dus niet altijd persee iets over de te betalen kosten.

Citaat:
Toch wel een beetje hoor. Hier in de buurt zijn geen stallen die 210 euro vragen. Of ja, er zijn misschien wel plekken die zo goedkoop zijn, maar die zou ik niet de titel stalling willen geven. Onder de 300 euro kom je hier in de omgeving al in het kampersegment terecht.

Nee maar als je zo de reacties leest dan komen de verschillen in alle hoeken van Nederland voor. Ook meegenomen de stalling waar jij die titel niet aan zou willen meegeven.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:04

Je mag toch verwachten dat je paard voor ± €300,- als god in frankrijk op stal staat, of ben ik nou gek! Ik vind de prijs/kwaliteitsverhouding echt bizar!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 18:11

over prijs/kwaliteitverhouding valt ook te twisten he Knipoog wat voor de een als vanzelfsprekend wordt ervaren op een stal die 200 euro p/m kost zal voor een ander wellicht totaal niet belangrijk zijn en daarom ook niet worden meegewogen in de verhoudingen. Allereerst moet je je paard ergens stallen waar jij je goed bij voelt en waar je paard happy is. Dat goed voelen van jou zal voortkomen uit een x-aantal factoren die voor iedereen anders zal zijn. Voor de een is het 24/7 weidegang en voor de ander is dat binnenbakken etc. Voor allen wat wils, ik heb mijn paarden bij huis gehad, op een manege, bij een boer en bij een veehouder die zijn kalverenstallen aan het ombouwen was tot pensionstal. Daar heb ik jaren in de modder gelopen en allerlei dingen gezien die voor mij niet meer zouden werken. Je wensen worden anders en je prioriteiten komen anders te liggen.

SocheapjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:14

Montignac schreef:
@socheapje...oeh 488,- is inderdaad best fors maar die kant zullen wij in de toekomst ook zeker opgaan. Maar bij jou blijft de stalling dus 250 euro?

ja gelukkig wel zeg!!
zie je maar weinig dat mensen die een stal hebben gewoon op de zelfde prijs blijven hoor.
hoeveel was het ookal weer van jou?
en ik zou tog wel willen weten hoe je een onderwerp moet starten:P

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:16

Als ik sommige stallingen zou moeten betalen zou het voor mij geen hobby meer zijn, ik sta nu vrij goedkoop als ik dat zo zie (235 euro per maand per 1 jan, nu 220 euro) en dat is voor mijn arabier en mijn shet samen.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:24

Montignac schreef:
over prijs/kwaliteitverhouding valt ook te twisten he Knipoog wat voor de een als vanzelfsprekend wordt ervaren op een stal die 200 euro p/m kost zal voor een ander wellicht totaal niet belangrijk zijn en daarom ook niet worden meegewogen in de verhoudingen. Allereerst moet je je paard ergens stallen waar jij je goed bij voelt en waar je paard happy is. Dat goed voelen van jou zal voortkomen uit een x-aantal factoren die voor iedereen anders zal zijn. Voor de een is het 24/7 weidegang en voor de ander is dat binnenbakken etc. Voor allen wat wils, ik heb mijn paarden bij huis gehad, op een manege, bij een boer en bij een veehouder die zijn kalverenstallen aan het ombouwen was tot pensionstal. Daar heb ik jaren in de modder gelopen en allerlei dingen gezien die voor mij niet meer zouden werken. Je wensen worden anders en je prioriteiten komen anders te liggen.

Ja oké, ik heb dat hetzelfde. Heb hiervoor op een stal gestaan met alleen een buitenbak, zelf mesten waarbij je wel zelf naar behoefte stro mocht pakken, een 20 x 40 losgooibak, paddock, longeerbak, 24/7 weidegang (alleen zelf af halen), wasplaats met gratis warm water, gratis koffie/thee en warme chocomel met daarbij ook een grote blubber zooi maar €170,- stalgeld! Ik wilde daar weg vanwege de buitenbak omdat ik irritatie kreeg omdat ik niet altijd door kon met mijn training maar als je dan kijkt naar prijs/kwaliteitsverhouding vond ik deze stal perfect! En dat is wat ik aan wil geven, wil je perfect staan betaal je de hoofdprijs....en ja, wat is perfect? Ik vind gewoon dat je waar moet krijgen voor hetgeen wat je betaal en bij mij betekend dit voor ± €300,- dat mijn paard elke dag een schone box moet hebben, een schone stofvrije omgeving, goed gevoerd moet zijn, een binnenbak die goed te rijden is, weidegang en een paddock om in los te gooien.

Dat is toch niet teveel gevraagd voor dit geld? Maar kan dus blijkbaar niet voor dit geld.....

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 18:33

nee zeker niet maar jij hebt er 300 euro voor over een ander wellicht meer of minder. Ik zou nooit meer op een manege of een verbouwde boerderij tot pension willen staan maar die prijzen vroeger waren heerlijk! 100 gulden tot aan 250 gulden p/m voor mijn e-pony bij De Nieuwe Heuvel in Lunteren... toen ook al een luxe stal. Ik was 17 en moest een gedeelte zelf betalen...dan zijn je wensen en ideeen wel anders. Ik ben nu 32, een aantal paarden verder en ook wat stalling betreft steeds meer gaan "eisen" maar dan ook vooral voor mijzelf.. ik moet er met mijn nette kleding bij wijze van spreken heen kunnen en kopje koffie geserveerd kunnen krijgen. Mijn auto wil ik niet door de modder hebben terwijl mijn brommer vroeger roze was maar dat zag je niet omdat ik altijd door de modder heen moest om bij het paard te komen.

tijden veranderen laten we maar zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:36

Kijk ik op marktplaats naar pensionplaatsen in Gelderland, dat is een stuk goedkoper dan in Brabant en dat ziet er stukken beter uit. Allemaal goede bakken omdat ze wel moeten is nl kleigrond. Wel kleinschalig, maar mooie stallen, elke dag paarden naar buiten. Het is gebiedsgebonden, merk ik steeds meer. Voor 165 inclusief, 4 maal voeren, buiten/binnen, zomers van s'morgens vroeg tot het donker is op de wei. 7 dagen uitmesten, all weather bakken. Super hoor. En allemaal bieden ze dit voor zo weinig geld.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:49

Montignac schreef:
nee zeker niet maar jij hebt er 300 euro voor over een ander wellicht meer of minder. Ik zou nooit meer op een manege of een verbouwde boerderij tot pension willen staan maar die prijzen vroeger waren heerlijk! 100 gulden tot aan 250 gulden p/m voor mijn e-pony bij De Nieuwe Heuvel in Lunteren... toen ook al een luxe stal. Ik was 17 en moest een gedeelte zelf betalen...dan zijn je wensen en ideeen wel anders. Ik ben nu 32, een aantal paarden verder en ook wat stalling betreft steeds meer gaan "eisen" maar dan ook vooral voor mijzelf.. ik moet er met mijn nette kleding bij wijze van spreken heen kunnen en kopje koffie geserveerd kunnen krijgen. Mijn auto wil ik niet door de modder hebben terwijl mijn brommer vroeger roze was maar dat zag je niet omdat ik altijd door de modder heen moest om bij het paard te komen.

tijden veranderen laten we maar zeggen

Ja ik heb het niet over vroeger maar 3mnd geleden! hihihi En ben het ook wel met jou eens dat je stallingen zoals jou eisen zijn niet voor €300,- kunt realiseren maar als je naar mijn eisen kijkt (van mij mag er blubber liggen en hoef ik mijn koffie niet geserveerd) moet toch kunnen voor dit geld! Nou als ik hier dan om me heen kijkt, is dat echt een drama! Voor een beetje prijs/kwaliteit moet je of bij een boer gaan staan of super de luxe net als jij want voor de midden klasse stallen ligt de prijs/kwaliteitsverhouding naar mijn idee niet correct.

En dan ga ik er vanuit dat bij jou op stal voor die prijs alles perfect is en je paard als god in frankrijk staat! Pling

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 22:28

Inderdaad had ik het over vroeger Knipoog

Ik denk dat er inderdaad in de middenmoot heel veel diversiteit bestaat wat aanbod van pensionstallingen betreft. Echte excessen ben ik echte nog niet tegengekomen.

En of bij mij op stal alles perfect is? Ik blijf er eentje die altijd meer perfectie in dingen ziet Knipoog

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:31

Ik weet dat hier in de buurt een manege is waar de stalling 238 bedraagd de prijs blijft hetzelfde per 1 januari. Wel gaan de lessen daar met 2 euro omhoog.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 10-12-08 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:32

Ik heb nog niets vernomen over verhoging bij ons op stal dus zal er niet komen denk ik( hoop ik), betaal na 150 en geloof dat ik dan best aan de lage kant zit..Hebben 20x60 buitenbaan, twee longeer cirkels( die nu wel heel erg zijn veranderd in een zwembad), en meerder paddocks om ze een uurtje of wat op te zetten..Ben er erg blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:32

Overal zie je stallen de als paddestoelen de grond uitkomen. Ik ben de laatste tijden op best heel veel stallen geweest om te kijken hoe het is. Wat mij opvalt is dat veel boeren van veehouderij naar paardenhouderij omschakelen, zonder voorbereid zijn op het enorme werk wat daarbij komt kijken.

Als ik een prijs zie van 420 euro dan denk ik.............dat mag wel HEEL best zijn dan.
En als ik een prijs zie van 150 euro denk ik...........als je het goed wil doen, kan dat nooit uit. Dan moet je teveel op kwaliteit bezuinigen om enigzins een eurotje er aan over te houden.
Daarintegen vind ik 420 euro ook weer te gek voor woorden.

Maar iedereen zo zijn eigen keus. Ik vind voornamelijk voeding, schone stal, dik strobed en veel voerbeurten per dag belangrijk en een binnen en buitenbak zodat je kan trainen. Een ander vind waarschijnlijk 24/7 weidegang weer belangrijk.

En om niet te vergeten, personeel of een eigenaar die oog voor de paarden heeft en veel paardenverstand. Dat laatste mis ik nog weleens. En dat vind ik toch een hoge eis, want ik laat de verzorging van mijn dierbare viervoeter volledig in zijn/haar handen.
En persoonlijk vind ik dat veel pensioneigenaren daar nog weleens wat te makkelijk over denken. Alsof je blij mag zijn dat je daar mag staan. Jij mag wel het volle pond betalen, maar zij hoeven niet volledig te voldoen in hun beloofde dienst. En als je er wat van zegt krijg je: Ja maar ik was druk, ja maar we zijn er mee bezig.............dat zeg ik ook niet tegen mijn klanten.

Klantvriendelijkheid mag nog veel hoger in pensionpaardenland.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:34

ik heb nog geen verhoging gekregen bij mij op stal gelukkig Lachen ik sta dan wel bij een wat oudere man maar ik heb alles in de buurt en dat voor 140 euro, netjes toch? Tong uitsteken

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:59

Quellian schreef:
Smystique schreef:
Ik wil dus helemaal niets zelf doen, kan een paard net aan combineren naast mijn baan maar wil echt compleet verzorgd staan dus dat ik daar extra voor betaal vind ik op zich niet erg.

Sta er verder goed, paard staat ergoed, leuke manege, goede fasciliteiten, mooie omgeving en zeer vlakbij huis...dus tsjah..

En hoe zit het met de fasciliteiten voor het paard?

Ben erg verbaasd over deze post, heb me nooit gerealiseerd dat er mensen zijn die gevoelsmatig zo weinig hebben met hun paard.

hoe kan je dat nou zeggen? Paard staat er prima, grote ruime stallen, goed voerschema, veel controle, weidegang, rustige sfeer in de stallen, hij staat er prima, maar inderdaad, ik heb ook mijn wensen ik wil gewoon niet op een boerenbedrijf staan waar ik zelf moet mesten en waar alleen een buitenbakje is

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:36

russel schreef:
Mee eens, maar dit is platteland en mensen denken dat het hier goedkoop is, maar dat is niet zo. Een boerenstal is goedkoper, maar dat merk je ook aan de verzorging, elk dubbeltje wordt omgedraaid en alles is onzin. Al ik kijk in Drenthe, Groningen, Friesland, ook platte land, liggen de prijzen hier op Randstad niveau en zelden dat je zo een mooie luxe stal zult treffen als in de Randstad, zo ja, dan val je plat achterover van de prijzen, dan kom je er niet met 250 euro in de maand.

Ik bv stond voor 175, slechte buitenbak, kleine stallen, geen krachtvoer, graszaadhooi en weinig stro, dus altijd kledder natte stinkstallen, kwamen vaak maar een uurtje of 2 - 3 buiten, terwijl iedereen dacht "lekker heel dag op de wei", dus niet met mooi weer stonden ze vaak uren binnen, 2 keer per dag graszaadhooi en je eigen krachtvoer wat je kocht. Dan stond ik nog goedkoop en het kan nog veel slechter...., is geen uitzondering hier.

Lekker alles over 1 kam scheren Koe

Ik sta voor 185 op een boerenstal. Buitenbak 360 dagen per jaar goed te rijden en wordt meestal gesleept voor je les. Paarden volop in het stro en onbeperkt goede kwaliteit hooi, goede kwaliteit brok, Ruime stallen (van 10 tot 15 m2) Mensen staan open voor nieuwe/ andere ideeën en zijn 'zeer begaan met paarden en pensionklanten. Zijn overtuigd dat paarden lekker veel naar buiten moeten kunnen en persoonlijke aanpassingen zijn bijna allemaal mogelijk.
Ik ga hier voorlopig niet meer weg.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:42

Smystique schreef:
hoe kan je dat nou zeggen? Paard staat er prima, grote ruime stallen, goed voerschema, veel controle, weidegang, rustige sfeer in de stallen, hij staat er prima, maar inderdaad, ik heb ook mijn wensen ik wil gewoon niet op een boerenbedrijf staan waar ik zelf moet mesten en waar alleen een buitenbakje is

Ik was geschrokken van het feit dat er ook mensen zijn die hun paard enkel hebben om mee te rijden, blijft voor mij onbegrijpelijk.

Het verschil tussen de mensen met paarden en de paardenmensen zeg maar.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:16

Bij ons op stal zijn de prijzen nog niet omhoog gegaan, maar als dat gebeurd dan denk ik niet dat er veel paarden overblijven. Wij betalen €235, doordeweeks wordt er gevoerd en binnen en buiten gezet (hele dag paddock, zomer 24/7 weidegang), buitenbak die bijna altijd te rijden is, weekend voeren we zelf (rooster), zelf mesten, uit wei/ land poepscheppen, we moeten wel zuinig zijn met stro.
Hier in de omgeving liggen de prijzen van wat simpelere stallen (zelf mesten, buitenbak, longeerring, paddock) tussen de €200 en €250. De wat luxere, maar wat er al wel wat ouder uitziet (er wordt gemest, buitenbak, longeerring, paddock, binnenbak) tussen de €250 en €330. En als je bij de echte luxe komt waar echt alles voor je paard wordt gedaan (en dan ook echt alles) en waar het er ook superdeluxe uitziet (binnenbak, buitenbak (20x60), stapmolen, paddock, longeerring) betaal je bijna €400.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:28

pol013 schreef:
russel schreef:
Mee eens, maar dit is platteland en mensen denken dat het hier goedkoop is, maar dat is niet zo. Een boerenstal is goedkoper, maar dat merk je ook aan de verzorging, elk dubbeltje wordt omgedraaid en alles is onzin. Al ik kijk in Drenthe, Groningen, Friesland, ook platte land, liggen de prijzen hier op Randstad niveau en zelden dat je zo een mooie luxe stal zult treffen als in de Randstad, zo ja, dan val je plat achterover van de prijzen, dan kom je er niet met 250 euro in de maand.

Ik bv stond voor 175, slechte buitenbak, kleine stallen, geen krachtvoer, graszaadhooi en weinig stro, dus altijd kledder natte stinkstallen, kwamen vaak maar een uurtje of 2 - 3 buiten, terwijl iedereen dacht "lekker heel dag op de wei", dus niet met mooi weer stonden ze vaak uren binnen, 2 keer per dag graszaadhooi en je eigen krachtvoer wat je kocht. Dan stond ik nog goedkoop en het kan nog veel slechter...., is geen uitzondering hier.

Lekker alles over 1 kam scheren Koe

Ik sta voor 185 op een boerenstal. Buitenbak 360 dagen per jaar goed te rijden en wordt meestal gesleept voor je les. Paarden volop in het stro en onbeperkt goede kwaliteit hooi, goede kwaliteit brok, Ruime stallen (van 10 tot 15 m2) Mensen staan open voor nieuwe/ andere ideeën en zijn 'zeer begaan met paarden en pensionklanten. Zijn overtuigd dat paarden lekker veel naar buiten moeten kunnen en persoonlijke aanpassingen zijn bijna allemaal mogelijk.
Ik ga hier voorlopig niet meer weg.

Jij moest een weten hoeveel stallen ik heb bekeken, geprobeerd afspraken te maken, zelf gestaan heb. Nu staat hij thuis en ik ben al 6 maanden bezig met veel medicijnen om hem weer van zijn chronische bronchitis af te helpen omdat er volgens de pensionhouders niets met het paard aan de hand was en zelf medicijnen geven al te veel moeite was. Paard kwam op een gegeven moment nog maar 2 uur per dag buiten. Allemaal mooie praatjes, kan je een lijst geven van de boerenpensions. Ik ben nl overdag vrij dus ik kan er overdag heen en dan hoor ik in het weekend praat, ach mijn paardje loopt overdag lekker hele dagen op de wei. Nou dus not!!! Maar als er een stal leeg staat wordt het wel zo verteld.

Jij hebt dus iets goeds getroffen, dus wie scheert nu alles over een kam? Ik vond het vreselijk om mijn paard steeds te verplaatsen. Een gratenpak die kale plekken kreeg, het gele snot dat op zijn bovenlip hing, eerst een roggel moest doen die hij bijna niet kon uithoesten als je gaat rijden. Zo stijf is dat je hem bijna niet uit zijn stal krijgt, zo ontzettende stank in de stal dat je adem je benomen wordt, beschimmeld hooi dat in plakken in je stal ligt terwijl je een paard hebt met luchtweg problemen en nat hooi nodig heeft. Zet je het klaar wordt je ton gewoon in een andere stal gezet omdat het hooi op is en even terug lopen te veel moeite is, die avond krijgt het paard dus gewoon droog hooi, want er staat geen ton meer. Een abces in de kaak vanwege een ontstoken wond. Zwart paard en donkere stal, kom je in de avond, heb je weinig tijd, te natte bak om te rijden en je ruikt wel wat, maar je ziet niet, immers jij doet het voeren niet overdag, dus je ziet zijn gezicht niet, je ziet niet dat hij niet eet, je mest niet uit, dus je ziet niet dat het hooi niet op is, dat zie je dus pas als het weekend is en je komt in de ochtend. Krijg je een grote mond dat de gezondheid de verantwoording is van de mensen zelf, klopt, maar zij moeten signaleren als baasje geld aan het verdienen is en even een paar maanden niet overdag kan komen.. Zo heb ik er nog genoeg hoor...helaas.... en dan is ruim 200 euro gewoon teveel geld.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:46

Pff wat een bedragen komen hier voorbij. Ik betaal 295 euro. Met goede faciliteiten (buitenbak, binnenbak, stapmolen, voeren, mesten enz.)
Ik weet niet of ze bij ons de prijzen gaan verhogen, hoop het niet.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:51

damn voor sommige prijzen, huur ik me huis!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:00

Quellian schreef:
Smystique schreef:

Ik was geschrokken van het feit dat er ook mensen zijn die hun paard enkel hebben om mee te rijden, blijft voor mij onbegrijpelijk.

Niet mee eens. Terwijl ik op mijn werk zit, wordt mijn paard buitengezet en een aantal uur later weer binnengehaald, zijn stal wordt gedaan en er gaan 5 voerbeurten in. Als ik 's avonds op stal ben kan ik dus al mijn aandacht kwijt aan het paard zelf en hoef ik geen tijd meer in te ruimen voor het mesten of buiten lopen. Als dat in jouw ogen onbegrijpelijk is, dan is dat prima, maar ik zie het liever als een handige manier om met tijd en behoeften van het paard om te gaan Lachen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:01

Quellian schreef:
Smystique schreef:

Wat een onzin, ik heb mijn paard ook in een all in stal, simpel omdat ik 40 uur werk en geen tijd over heb om de stal te mesten en dergelijke. de tijd die ik heb, wil ik graag aan mijn paard besteden, en ja..das ook rijden, maar ook poetsen, of af en toe lekker wandelen, noem maar op.. het feit dat je wil dat "alles voor je gedaan wordt" wil nog niet zeggen dat je dan nog geen paardenmens bent..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:03

Pipo schreef:
En persoonlijk vind ik dat veel pensioneigenaren daar nog weleens wat te makkelijk over denken. Alsof je blij mag zijn dat je daar mag staan. Jij mag wel het volle pond betalen, maar zij hoeven niet volledig te voldoen in hun beloofde dienst. En als je er wat van zegt krijg je: Ja maar ik was druk, ja maar we zijn er mee bezig.............dat zeg ik ook niet tegen mijn klanten.

Klantvriendelijkheid mag nog veel hoger in pensionpaardenland.

AMEN!!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:07

Levita schreef:
Montignac schreef:
Vanwege de kostenstijging van het aanschaffen van stro zijn de kosten bij onze pensionstal vorig jaar verhoogd met 25 euro per maand.

Onlangs heb ik een brief gekregen waarin een verhoging van de kosten worden aangegeven en om een lang verhaal kort te houden en jullie allerlei berekeningen te besparen komt het erop neer dat ik per 1 januari 2009 465,- euro per maand moet gaan betalen. Het is een prijsstijging van 12%.

Ik ben benieuwd naar prijsstijgingen bij jullie pensionstallingen (als dit van toepassing is natuurlijk), of dit is onderbouwd en hoe de algemene reacties zijn van medepensionklanten. Vul a.u.b. de poll in en geef hieronder aan wat jouw mening of ervaring hierover is.

Thanks

Nou dan ben ik dus niet de enige die een belachelijke prijs per maand betaal. Ik betaal €460,- per maand, en dat betaal ik nu ongeveer een jaar. Ze hebben gezegd dat er geen prijsverhoging komt in januari. Lijkt mij meer dan normaal want ik betaal al genoeg.....

460 euro in de maand!!!

Jeetje mina, mijn huur van mijn huis is nog goedkoper *LOL*