JudithO schreef:Wat ontzettend balen Jitske... Hopelijk komt je pony er gauw weer bovenop.
Punette en Jolly hebben ook allebei PPID, Jolly wordt dit jaar 13 maar achteraf heeft hij het waarschijnlijk zijn hele leven al. Op medicijnen wordt hij héél slecht, nu staat hij anderhalf jaar zonder en tot nu toe gaat het goed. Hopelijk blijft het zo...
Punette is vorig jaar dus wel enorm bevangen geweest, ondanks max een uur per dag op gras met grasmasker en verder alleen hooi op de paddock.
Punette gaan we vanaf nu dus preventief weer in juli t/m oktober op medicatie zetten, dat zou haar er doorheen moeten helpen.
Ik heb wel met mijn zusje (mede-eigenaar) afgesproken dat als het echt jaarlijks terug komt ondanks medicatie, het einde oefening is. Het moet wel leuk blijven.
Zelfde geldt voor Jolly, maar die is gelukkig pas één keer bevangen geweest.
Ik was ook zo bang dat het klaar was, want zo veel pijn wil je ze niet aan doen, daarom ook foto's laten maken omdat ik precies wil weten waar we staan. Maar dat viel echt heel erg mee, gelukkig! Ook heeel erg getwijfeld over de medicatie; want doet dit niet meer kwaad dan goed? Ze verhaart sinds de medicatie slecht en had af en toe wat kwaaltjes, dus ik vroeg me af of het middel niet erger is dan de kwaal. Maar ze gaat eigenlijk wel goed nu, dus ik durf haar er eigenlijk ook niet af te halen uit angst dat het dan erger wordt.
Sinds die foto's is ze dus niet bevangen geweest en ging het echt heel erg goed, tot nu... Ze heeft het een keer echt heel erg gehad, met zoolkneuzing erbij. Maar tot nu toe viel het iedere keer nog wel mee, ze is er altijd vrij snel doorheen. Gelukkig ging het net al stukken beter dan gisteravond, snap er af en toe niks van met dat beest
. Mevrouw ging net zelfs al in volle galop door de paddock, terwijl ze bijna toe is aan haar novacam. Gisteravond kon ze amper lopen 
Ik heb pas met de dierenarts heel de voeding uitgeplozen (andere DA dan mijn eigen, heeft mij ook geholpen met het voedingsschema van mijn paard met EMS- (wat dat betreft heb ik de jackpot
). Maar ik denk dat ik er nog eens extra met een voedingsdeskundige naar ga kijken.