Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:06

meggiemeg schreef:
dynamiek schreef:
Welkom aan alle nieuwe!

oh men ik heb zon pijn aan mijn voet, precies 1 week geleden sprong de grote met zijn ijzers door een schrikreactie op mijn voet, je zou haast denken dat er wat gebroken is zon scherpe pijn. Lig dus maar weer met pootje omhoog.

met rijden heb ik geen last alleen met lopen en met rust.

even naar de huisarts of een foto maken als het zolang aan houdt dynamiek!
Als ik je ergens mee kan helpen moet je het laten weten hé!

Thanks, ga anders morgen idd de huisarts maar eens bellen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:10

Amanda schreef:
meggiemeg schreef:
Hier nog zo'n pieperd als hij alleen moet blijven, doe de deken af om een paard vol met schuim te voorkomen als we weer terug komen van het mennen. Hij houdt zich wel warm met heen en weer lopen.

Goed voor de lijn ook in het geval van de mijne :D
Gelukkig loopt hij zich niet in het schuim, hij is alleen onrustig. Nou ja, prima. Dat vind ik niet zo erg.

Dynamiek: klinkt pijnlijk. Misschien toch maar een foto maken? Klinkt als de pijn die ik had toen ik een middenvoetsbeentje gebroken had. Kon er nog op lopen (wel pijnlijk), pijn werd heel scherp juist met rust.

Volgens mij is het ook mijn middenvoetsbeentje, bij jou ingegipst of wat hebben ze er aan gedaan?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:10

poeh,wat een weer.hier is alles wit.moest vanmorgen vroeg, om 6 uur beginnen. normaal zet ik de paarden dan al buiten. maar het was zo guur en harde wind. dacht laat ze lekker binnen. en dan vanmidag naar buiten. heb ik geweten. het oudje 25 jaar bijna. was wild :oo bokte en vloog door de bak. terwijl de tinker en de shet . een stuk rustiger waren.

Daihyo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:11

6 weken gips :\
Maar ligt eraan wel middenvoetsbeentje het is en wat voor breuk het is. Bij mij was het de buitenste en een rotbreuk.

Ik hoop dat het nog een beetje droog wordt. Moet tot 4 uur werken en wil daarna toch echt nog even rijden. En uitmesten in de zeikregen heb ik ook niet echt zin in :')

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:18

Amanda schreef:
6 weken gips :\
Maar ligt eraan wel middenvoetsbeentje het is en wat voor breuk het is. Bij mij was het de buitenste en een rotbreuk.

Ik hoop dat het nog een beetje droog wordt. Moet tot 4 uur werken en wil daarna toch echt nog even rijden. En uitmesten in de zeikregen heb ik ook niet echt zin in :')

Oke balen dat je 6 weken gips kreeg, hopelijk is het bij mij maar een zware kneusing dan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:24

Een kneuzing geeft in rust juist minder last als een breuk (zeker als die scheef zit en daar druk 'recht' gezet wordt).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:26

DubbelDun schreef:
Een kneuzing geeft in rust juist minder last als een breuk (zeker als die scheef zit en daar druk 'recht' gezet wordt).

:j
Ik had met de breuk juist meer pijn in rust. Hele nare pijn ook, werd er soms gewoon naar van.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:26

Welkom Gingerale! Hier ook 2 paarden (shetlander & Fries). Mijn shet negeer ik gewoon als die alleen achter blijft. Die ander wil ik niet dat ze alleen op stal staat als de shet weg gaat met zijn verzorgster (ze fietst o.a. met hem). Ik zorg dus dat ik met haar afspreek als ik zelf ga rijden.

Dynamiek beterschap! Hopelijk is t idd een kneuzing maar zoals jij zegt kan een fototje maken geen kwaad....

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:34

Ik nam de andere gewoon mee :Y)
En mijn shetten hebben pech. Ze roepen maar... Is toch nooit langer dan half uur, overleven ze wel...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:41

De shet stond vroeger wel buiten als ik met de andere weg ging. Maar sinds hij onder de draad doorging vorig jaar met oudejaarsnacht mag hij nu op stal. Maakt hij ook niks uit. Hinnikt niet, doet niet raar en gaat gewoon lekker staan eten.
Andor blijft onrustig bij de draad lopen en hinniken en met een gezond paard zou me dat niet uitmaken maar met zijn slecht gestel zet ik hem binnen. Dan hinnikt hij wel maar blijft hij rustig met zijn hoofd in de opening staan, dus geen rariteiten.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:44

Amanda schreef:
DubbelDun schreef:

:j
Ik had met de breuk juist meer pijn in rust. Hele nare pijn ook, werd er soms gewoon naar van.

Ik heb ook pijn met rust, idd je wordt er gewoon naar van heb net al een paracetemol genomen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:45

Dan zou ik een foto gaan laten maken. Botpijn is een nare pijn, letterlijk. Kneuzing is een hele andere pijn. Overigens ook geen pretje, maar daar krijg je niet dat nare gevoel van dat typisch voor een botbreuk is. Is mijn ervaring dan.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:57

Oeh ik zou het ook even na laten kijken. Ik heb ook ooit zoiets gehad en het botvlies was gescheurd.. dat kan ook nog dus. :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:01

Als ik Kjarni dan al eens een keer meeneem staan ze wat glazig te kijken.Als ik terugkom..."O,was je weg??,eens kijken of er wat te halen valt" _O-
Ze staan wel vaak errug geïnteresseerd te kijken naar die lap leer,zetten er nog net niet 2 een klein stapje terug :=

Als ik Beer meeneem wil er nog wel eens een hartverscheurende hinnek komen,maar goed...hij is dan ook de leider.

Toen ik Fax nog alleen had,moest je wel uitkijken.Hij sprong rustig over de boxdeur heen...of de stang van de trailer...schot in de vrachtwagen...als zijn reisgenoot niet snel kwam of eerst werd weggehaald.
Gelukkig was ik door mijn werk al redelijk handig met paarden terug duwen over stangen en schotten :P

Sterkte Dynamiek :(:)

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:12

Dynamiek ik zou idd toch ff laten checken... Is een kleine moeite en dan weet je het, hopelijk..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:36

Gatver...wat heb ik een hekel aan dit weer.Het miezert en dat betekend dat binnen korte tijd alles een ijsbaan wordt :(

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:39

Ik kreeg ook een appje van de man dat onze paarden ook heel sneu bij het hek staan.. haha, dat doen ze eigenlijk nooit. En ik zit nog allerlei onzinnige dingen op het werk te doen.. :') Kan ik morgen meteen aan de slag met minder onzinnige dingen. :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:59

Ik heb die van mij net binnen gehaald, die zeiknatte paddock is ook geen lol aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:05

Die van mij staan ook binnen, is maar goed ook, want ik sta te briesen van woede op moment.

Vodafone, provider van mijn mobiele abonnement, presteert het gewoon om alle betalingen van de factuur van de maand november weer net zo hard terug te storten, om dan terwijl ik het betaald heb, aanmaningen te gaan sturen. Ga ik daar dus over bellen dat ik de rekening heb betaald, zeggen ze aan de telefoon, ja klopt.
Krijg ik nu straks een email, dat ze het voor de 3e! keer gaan terugstorten!
En er gewoon niet doorkomen, bij die mongolen aan de telefoon, stond gewoon in tranen van frustratie. Krijg ik nu volgende maand een aanmaning van het dubbele bedrag ofzo?
Wat een toko joh...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:14

Betalingen bewaren (vooral de datum) en gewoon even afwachten waar ze nu mee komen. Laat het niet jouw probleem worden als zei de boel vernachelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:33

Dat is dus het erge, dat is het al! ik kreeg gisteren weer een aanmaning, terwijl ik die factuur al lang voor de 3e keer had overgemaakt. En nu storten ze dus naar aanleiding van mijn telefoontje het bedrag weer terug! Dus ik word straks gewoon afgesloten, dat is de volgende stap...

Echt hoor, als ik op die lui hun hoofd kon schijten, dan deed ik het... -:(-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:43

Stuur Radar eens een mailtje, misschien zien zij er brood in om je te helpen (en Vodafoon een schop te verkopen ;) )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:47

ohjajoh6 schreef:
Dat is dus het erge, dat is het al! ik kreeg gisteren weer een aanmaning, terwijl ik die factuur al lang voor de 3e keer had overgemaakt. En nu storten ze dus naar aanleiding van mijn telefoontje het bedrag weer terug! Dus ik word straks gewoon afgesloten, dat is de volgende stap...

Echt hoor, als ik op die lui hun hoofd kon schijten, dan deed ik het... -:(-

Waardeloos en sterkte :(:)

Nieuwkomers welkom :wave:

Dynamiek hop naar de arts, dit zit niet goed, ben ik bang.
Heb zelf 2 weken door gelopen met een kuitbeenbreuk en ik heb er vervolgens een half jaar mee gesukkeld.
Was trouwens wel gelijk naar de arts geweest maar die wist zeker dat het niet gebroken was, na 2 weken begon ze toch te twijffelen en werden er foto's gemaakt.

Hier vanacht veel regen, overdsag best okee met af en toe zon en nu weer regen.

Vuurwerk wordt hier eigenlijk vanaf 1 januari smorgens al niet meer afgestoken.

Verder intressant om te lezen hoe jullie dit doen met een achterblijver.
Na jaren 5 paarden gehad te hebben en dus nooit problemen met paarden meenemen, ook niet als je er 3 meenam, nu ineens wel de vraag hoe ze zich gedragen als er 1 achter blijft.
Blue zal wel druk doen maar niks afbreken, Tika geen idee en bij Nina weet ik het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:58

dat is een goeie DD, thanks!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:18

Zo, wauw. Wat kun je veel berichten missen in een middag :D

Mijn bak is in de winter vaak ook niet te doen, maar dan ga ik lekker buiten rijden. Dus dat vind ik geen probleem. Ik vind het heerlijk, de paarden aan huis. Nu in de blubber sta ik ook niet te juichen. De paarden trouwens ook niet, maar ja. Rustig wachten tot het lente wordt. Het enige lastige vind ik dus vakanties en weekendjes weg. Ik heb daar wel echt behoefte aan. Maar goed. Ook daar is wel weer een oplossing voor (hoop ik dan) :+

Paard met ijzer op je voet? Auw! Even naar de huisarts lijkt me niet overbodig.

Ik ben zelf wel een luxepaard. Ik hoef niet te werken, dus ik kan dingen aardig timen oa tussen de buien door. Dat maakt dingen wel lichter.