Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:Mooi, ik hou van dat ruwe hout. Ik zou alleen voor die lades nog een deurtje doen. Met die kiertjes kruipen er zo muizen in.
Marjo89 schreef:Sabahartje schreef:wauw prachtig, voor hoeveel paarden is dit als ik dit vragen mag
1 eigenaar met 3 pony's haha. Ernstig. Altijd gebrek aan opberg ruimte. Nu eindelijk droom waar gemaakt.
PaysBas schreef:Waarom niet een vergelijkbaar westernzadel die in de showroom hangt opmeten dan kun je op basis daarvan die kast laten bouwen?
_Marinke_ schreef:En daarom ben ik zo blij met mijn uitdraaibare zadelsteun, zadel hangt over de breedte in de kast, en kan het zadel er zo uit draaien waarna ik er van alle kanten makkelijk bij kan (handig met schoonmaken!), mezelf niet in rare bochten hoef te wringen om het zadel er uit te halen en voorkom ook dat ik ermee tegen de zijkanten van de kasten aan bonk / schuur. Ideaal!
Yinthee schreef:Mijn kast is 60 diep. In de diepte paste mijn vorige westernzadel niet. Toen een dressuurzadel gekocht en deze past er wel zo in. Nu toch weer terug een westernzadel en die past ook niet. In de breedte kan hij wel (net) in mijn kast. Kast is ongeveer een meter breed. (en dus 60 diep.) Gaan mijn kast dus even verbouwen, en een zadelsteun aan de korte kant/zijkant bevestigen, zodat het westernzadel wel past..
Maar als je je kast dieper kan maken, lijkt me dat prettiger. En qua breedte red je het met 90cm ook wel. Als je er iets naast wilt zou ik hem wel iets breder maken en inderdaad zo'n 70/75 breedte voor je zadel aanhouden. Zodat je er ook nog makkelijk bij kunt en je niet tegen de zijkanten aanbonkt iedere keer dat je je zadel eruit wilt pakken..