Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:17

Ik volg dit topic al vanaf t begin, maar ga m toch maar weer s opnieuw door.
Ik moet een nieuwe, of nouja, ik zit straks zonder, dus s zien wat ik mn pa ga laten maken.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:46

Heeft even geduurd maar de kast is bijna af !!

Afbeelding
Lade in wording
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eind resultaat
Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:59

Super mooi Marjo!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:05

Mooi, ik hou van dat ruwe hout. Ik zou alleen voor die lades nog een deurtje doen. Met die kiertjes kruipen er zo muizen in.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:06

Veulen84 schreef:
Mooi, ik hou van dat ruwe hout. Ik zou alleen voor die lades nog een deurtje doen. Met die kiertjes kruipen er zo muizen in.

Zie dat ik er niet bij heb gezet.
De komen nog frontjes voor, ik ga geen deurtjes ervoor maken.
Dat is vreselijk onpraktisch.
En daarnaast heb ik geen muizen in de schuur,

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:28

Mooi Marjo!

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:40

wauw prachtig, voor hoeveel paarden is dit als ik dit vragen mag

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:49

Sabahartje schreef:

1 eigenaar met 3 pony's haha. Ernstig. Altijd gebrek aan opberg ruimte. Nu eindelijk droom waar gemaakt.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:55

Marjo89 schreef:
Sabahartje schreef:

1 eigenaar met 3 pony's haha. Ernstig. Altijd gebrek aan opberg ruimte. Nu eindelijk droom waar gemaakt.

oeff haha ik heb 1 pony maar nog te weinig ruimte straks 2, pony is drachtig dus ben hier aan het insprireren om te kijken hoe ik iets overzichtelijks in kleine ruimte kan doen haha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:21

Vraagje! Ik ben bezig met alle afmeting aan het opschrijven voor mijn kast, zodat m'n pa aan de klus kan ;) Het enige waar ik nog over zit te dubben, is hoeveel ruimte ik nodig heb voor m'n westernzadel. Het zadel moet nog aangemeten worden, dus momenteel heb ik ook niets om te meten en ik wil mijn kast eigenlijk al hebben, voordat het zadel komt. Wie kan me helpen?

Diepte wordt trouwens 90cm en qua hoogte wil ik ook ongeveer 90 a 100cm aanhouden, alleen hoe breed zou het moeten zijn? De kast zelf is sowieso 90cm breed, maar als ik het zadel iets meer naar de zijkant kan plaatsen, zou er nog ruimte zijn voor een stangetje om dekjes of zweetdekens over te hangen als ze nat zijn (doen hoeven ze niet op het zadel, of bij de droge dekjes/dekens).

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:52

Waarom niet een vergelijkbaar westernzadel die in de showroom hangt opmeten dan kun je op basis daarvan die kast laten bouwen?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:07

Mijn zadel zou qua breedte net wel/niet in mijn 60cm kast passen, hij staat er nu namelijk schuin op z'n kop in :')
Breedte zal dus niet zo'n probleem zijn als je een kast hebt van 90cm, dan kan er best nog wat naast.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:18

Als je alle ruimte hebt om iets te maken. Zeg ik zo ruim mogelijk.
Je kan er nooit meer iets bij aanplakken dan krijg je alleen maar spijt.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:08

super fijn kan grote opbergtafel achtig iets overnemen van vriendin past voor 2 paarden in :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:01

PaysBas schreef:
Waarom niet een vergelijkbaar westernzadel die in de showroom hangt opmeten dan kun je op basis daarvan die kast laten bouwen?

Omdat ik bij god niet weet op welk zadel we straks uit gaan komen. Ze komen binnenkort met een hele bus met allemaal verschillende zadels. Ik kan nu wel een random zadel op gaan meten voor het idee (en dat heb ik al een keer gedaan, dan had ik 60cm nodig) maar ik speel liever op safe.

Denk dat ik gewoon 10cm uit de kant een dun steuntje plaats waar ik wat overheen kan hangen. Dan heeft m'n zadel straks sowieso 70cm ruimte.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:08

Meeste westernzadelkasten zijn 75 breed en 75 diep. Ik denk dat ik dat in ieder geval zou aanhouden.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:18

Mijn kast is 60 diep. In de diepte paste mijn vorige westernzadel niet. Toen een dressuurzadel gekocht en deze past er wel zo in. Nu toch weer terug een westernzadel en die past ook niet. In de breedte kan hij wel (net) in mijn kast. Kast is ongeveer een meter breed. (en dus 60 diep.) Gaan mijn kast dus even verbouwen, en een zadelsteun aan de korte kant/zijkant bevestigen, zodat het westernzadel wel past..
Maar als je je kast dieper kan maken, lijkt me dat prettiger. En qua breedte red je het met 90cm ook wel. Als je er iets naast wilt zou ik hem wel iets breder maken en inderdaad zo'n 70/75 breedte voor je zadel aanhouden. Zodat je er ook nog makkelijk bij kunt en je niet tegen de zijkanten aanbonkt iedere keer dat je je zadel eruit wilt pakken..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:03

En daarom ben ik zo blij met mijn uitdraaibare zadelsteun, zadel hangt over de breedte in de kast, en kan het zadel er zo uit draaien waarna ik er van alle kanten makkelijk bij kan (handig met schoonmaken!), mezelf niet in rare bochten hoef te wringen om het zadel er uit te halen en voorkom ook dat ik ermee tegen de zijkanten van de kasten aan bonk / schuur. Ideaal! :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:10

Dat is een slim idee, mag ik vragen hoe je dat hebt gemaakt.
Mijn vader maakt momenteel een kast van 2h 1,50b en 0.75d

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:33

_Marinke_ schreef:
En daarom ben ik zo blij met mijn uitdraaibare zadelsteun, zadel hangt over de breedte in de kast, en kan het zadel er zo uit draaien waarna ik er van alle kanten makkelijk bij kan (handig met schoonmaken!), mezelf niet in rare bochten hoef te wringen om het zadel er uit te halen en voorkom ook dat ik ermee tegen de zijkanten van de kasten aan bonk / schuur. Ideaal! :)

Hebben wij ook en werkt redelijk. Helaas is het zadel nog net iets te groot voor de kast zodat je wel moet oppassen, maar als je 'm voorzichtig draait gaat het net goed! Weet helaas de maten van kast/zadel niet dus ik ben niet erg behulpzaam :') maar het idee werkt iig :o

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:41

Zoiets wil ik liefst ook inderdaad, maar denk dat het met mijn kast en zadel geen haalbaar iets is. Omdat je dan die draai niet kunt maken zeg maar..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:25

Yinthee schreef:
Mijn kast is 60 diep. In de diepte paste mijn vorige westernzadel niet. Toen een dressuurzadel gekocht en deze past er wel zo in. Nu toch weer terug een westernzadel en die past ook niet. In de breedte kan hij wel (net) in mijn kast. Kast is ongeveer een meter breed. (en dus 60 diep.) Gaan mijn kast dus even verbouwen, en een zadelsteun aan de korte kant/zijkant bevestigen, zodat het westernzadel wel past..
Maar als je je kast dieper kan maken, lijkt me dat prettiger. En qua breedte red je het met 90cm ook wel. Als je er iets naast wilt zou ik hem wel iets breder maken en inderdaad zo'n 70/75 breedte voor je zadel aanhouden. Zodat je er ook nog makkelijk bij kunt en je niet tegen de zijkanten aanbonkt iedere keer dat je je zadel eruit wilt pakken..

Mijn kast wordt 90cm diep en 90cm breed (helaas niet meer ruimte), dus daar gaat hij wel in passen! Ik vind het alleen zonde om heel veel ruimte te gebruiken voor het zadel als ik er anders ook nog makkelijk wat naast had kunnen plaatsen. Maar als 70 a 75cm ruimte voldoende is voor het zadel, lukt het nog wel om er iets smals naast te hangen.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:34

Wat een gave kasten hier voorbij, het begint te kriebelen er zelf ook een te maken met mijn vriend ! Misschien maar eens wat ideetjes op papier gaan zetten :j

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:06

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:04

Inderdaad erg handig !!

Ik heb net een beetje een grove schets gemaakt hoe ik de indeling wil hebben :D
Verder wil ik de binnenkant denk ik in een kleur verven en de buitenkant of wit of gewoon hout.

Afbeelding

EDIT: zie net dat ik de zweephouder vergeten ben !