het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:18

Ik breng alles altijd weg dus geen gedoe met aan huis. Kan je het niet brengen bij de eigenaar van de mais?

horsii

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:22

Ik breng het ook weg, met twee paarden elke drie weken een aanhanger.
Koeienboer/loonwerker

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:25

MarjanB schreef:
Joyce, het geeft heel wat zorgen… sterkte in elk geval met beslissen

Ln hier zou ik ook wel een stukje bij willen kopen aan de andere kant van het huis. Maar goed, eerst maar huis af maken. En heeft je nieuwe buurman zelf ook niks nieuws geplant? En neem aan dat je de kosten voor nieuw zand ook bij hem neer legt?

Ik heb nu alles zelf gerepareerd en foto`s van gemaakt.
Ik ga nu elk ding wat kapot gaat of in andere staat komt dan hoe het nu is hem aansprakelijk brengen.

Hij ligt al 6 weken stil ivm asbest. Er is nu nog steeds 1 kale open vlakte met vooral steenpuin, asbest en gehakselde houtsnippers verspreidt over het terrein. Ik denk dat als hij verder mag ( na die controles van asbest en de maatregelen die hij dan wel of niet moet nemen) dat ik maanden verder ben. Zijn eerste plan was december maar daar zitten nu al 6 weken vertraging bij.
Wat, waar en hoeveel en of hij uberhaupt iets terug gaat plaatsen weet ik niet

Ik kan gewoon weinig planten/ aanpassen aan die kant ivm de toegangkelijkheid ( loopt een pad van 4 meter van de track en moet ik ook met een auto/ tractor door en de breedte an de rijbak is exact de breedte van het terrein.
. Er staan een aantal boompjes op diverse plekken maar die zijn zo klein dat het jaren duurt voor ik daar echt schaduw van heb. Alleen de wilgen groeien goed. De appel, peer en notenboom zijn 150 hoog en pas 2 jaar oud

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:25

Lynn_Nikita schreef:
rover_ schreef:
Wat een klote nieuws Joyce, sterkte! Goed om rustig de tijd te nemen om een beslissing te nemen. Naar iemand anders als maatje is veel te riskant omdat mensen onbetrouwbaar zijn.

Zou mooi zijn als dat je gegund wordt LN, is hun huis nog aantrekkelijk voor verkoop als je dat weg denkt?

Zal een 2000m2 zijn wat +- 10 meter breed is en in een punt uitloopt
Voor een gewone tuin is het mega groot voor paarden te klein
Grenst aan het bos dus ik denk wel dat er een mogelijkheid tot toegang bospad moet blijven maar dat is geen probleem.
geen idee of ze het doen of willen maar ik kan het altijd kenbaar maken

Ik zou het zeker kenbaar maken en proberen nu te regelen.
Met oude mensen heb je risico dat je straks te maken krijgt met evt kinderen. En ik ken de situatie niet exact, maar als voormalig makelaar zou ik in de meeste gevallen adviseren om de grond eerst bij het huis te houden voor verkoop.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:27

felicity schreef:
Ik kom weer even binnen vallen met een vraag.

Hoe slaan jullie je mest op. Hier op stal staat alles op stro en word netjes door Amco opgehaald. Nu wil ik mijn astmapatient op strokorrels zetten. Maar deze neemt Amco niet mee.

Nu mag ik het wel op het maisveld gooien zodra de mais er af is. Maar ik heb geen idee hoeveel mest ik er van heb en hoe ik het makkelijk kan opslaan als er mais op staat.

Jullie een idee?

Ik breng 2 keer per week een aanhanger weg. Gooi het ook elke dag meteen op de aanhanger. is wel gewoon stro, geen idee of korrels ook mogen, vlas neemt hij wel aan ( maar minimaal)
Ik gok dat je er net zoveel afval van hebt dan met vlas. Stukken minder dan met stro in ieder geval

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:43

Ja vlas, gehakseld stro en strokorrels zijn redelijk vergelijkbaar.
Overigens vond ik strokorrels geen oplossing voor mijn hoester, al zal het ten opzichte van stro wel echt schelen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:54

Hier zojuist 85 weidepalen besteld. Naar aanleiding van een tip hier. Het wordt steeds echter. Kijk echt uit naar het moment waarop de paarden thuiskomen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:18

Spannend Moska, welke palen zijn het nog geworden?

Op een aanhanger en wekelijks wegbrengen lijkt me dan het meest efficiënte Felicity. Een vriend van mij had een kiepkar, dat was ideaal. 1x in de zoveel weken bracht hij het weg naar een fruitboer.

Boemel, ik ga eens kijken in je topic als ons slome internet de foto's ooit wil laden tenminste :')

Ik ben weer gerustgesteld. Vanochtend is de dierenarts geweest voor Quinta om te scannen en het veulentje to be zwemt vrolijk rond. Het was even zoeken, maar héél even zagen we toch iets wat leek op een paardje :D.

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:23

Ahhh veulie <3

Oh wat vreselijk rot Joyce... :(:)

Hier ook de paarden op strokorrels, ik wil nooit meer anders.. heb er wel rubber matten onder liggen, zodat de korrels hoofdzakelijk zijn om vocht op te nemen, niet voor een zacht bedje.. :P

Bedankt voor alle input over de drinkbakken! :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:23

Wat voor rubber matten heb jij? Ik zoek nog rubber matten en ervaringen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:13

Ik heb toevallig van de week 6 zakken strokorrels als bedje in de stal van mn oudje gegooid. Het is wel fijne onderlaag voor de winter.
De rest gehakseld koolzaadstro. Daar hoest mn ruin het minste/niet van.

Net hooi opgestuurd voor analyse. Ben heel benieuwd!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:18

Zou mooi zijn als lukt met de grond LN, zo te horen hebben ze dan nog een mooi stuk tuin bij het huis.
Goed om het nu te informeren; je weet nooit hoe het gaat met oudere mensen…

Fijn Dais!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:24

Ik weet niet of het zo simpel is om een strook grond van de buren te kopen?? Volgens mij kan een perceel alleen in zijn geheel verkocht worden óf het moet opgedeeld zijn/worden in verschillende kadasternummers en als dat niet het geval is gaat een gemeente niet zo makkelijk accoord met het opdelen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:27

DubbelFun schreef:
Ik weet niet of het zo simpel is om een strook grond van de buren te kopen?? Volgens mij kan een perceel alleen in zijn geheel verkocht worden óf het moet opgedeeld zijn/worden in verschillende kadasternummers en als dat niet het geval is gaat een gemeente niet zo makkelijk accoord met het opdelen.

Daar heeft een gemeente niks over te zeggen. Dat kan super makkelijk via het kadaster (niet gratis). Doe ik dagelijks voor mn werk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:30

OK, ik dacht dat het veel ingewikkelder was.

Toen mijn achterbuurman overleed wilden zijn nabestaanden zijn grond in 2 delen verkopen zodat op het gesplitste deel ook een huis gebouwd kon worden. Hiervoor kregen ze van de gemeente geen toestemming.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:33

Toen wij hier net woonde kwam de buurman ook vragen om een stuk te kopen. De oude bewoners wilde dat nooit.
En dat is allemaal simpel gegaan.
Kadaster heeft gemeten. Daarmee naar de notaris en klaar. :)

Maar een extra huis bouwen zal wel anders zijn ja.
Dat kan hier ook niet zo maar

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:36

DubbelFun schreef:
OK, ik dacht dat het veel ingewikkelder was.

Toen mijn achterbuurman overleed wilden zijn nabestaanden zijn grond in 2 delen verkopen zodat op het gesplitste deel ook een huis gebouwd kon worden. Hiervoor kregen ze van de gemeente geen toestemming.

Nee een tweede bouwblok/bouwbestemming is wat anders inderdaad. Dat is heel moeilijk om te krijgen. Dan moet je echt de bestemmingsplanprocedure in en zomaar een extra woning doen ze vaak niet mee.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:39

Ik zou er ook wel een huisje bij willen zetten....

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:58

@Dais_: het zijn geïmpregneerde palen van 10x200 geworden. Bij Dier.C.ompleet. De plaatselijke leverancier had eigenlijk alleen ‘zwarte’ palen. Die zouden nog veel langer meegaan, maar waren ook twee keer zo duur. En dat trekt het budget nu even niet. Ga wel sparen, zodat ik over tien jaar ofzo een andere omheining neer kan zetten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:01

Gaat mij niet eens om de extra m2 maar omdat ik niet weet wie er dan komt wonen en wat er dan met de bomen gaat gebeuren. Heb nu een hoop ellende gehad en het is bloedheet de eerste helft van de dag en dat wil ik echt voorkomen aan de andere kant

Fijn om het veulen te hebben zien bewegen. Altijd fijn een extra bevestiging dat die er nog zit

Zwart gaat wel echt veel langer mee, de gewoon geimpregneerde zij bij mij na 3 jaar al rot net onder het maaiveld en die geteerde had ik al 20+ jaar en nog kei hard

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:06

We zijn wel van plan om het stuk wat de grond in gaat nog een keer te behandelen. Mijn vriend had daar nog ergens wat voor staan. We gaan het zien. Het kost allemaal genoeg in ieder geval.Net vorige week ontdekt dat de vloerplanken van de slaapzolder nog krokanter en luchtiger zijn dan knäckebröd. Dus dat moet er volgend jaar ook allemaal uit, inclusief de zolderbalken. Weer een ruimte waar tot de nok aan toe alles uit kan. Maar goed, als dat klaar is, hebben we nagenoeg alles aangepakt. Het dak wordt volgend jaar geïsoleerd van buitenaf en met nieuwe pannen gedekt (nou ja wordt, het meeste zullen we zelf moeten doen). En dan dus de woonkamer inclusief keuken. Als dat klaar is, hoeven we voorlopig niet weer gelukkig. Kunnen we dan tevreden, moe en berooid op de bank gaan zitten :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:32

fokfanaat schreef:
Ik zou er ook wel een huisje bij willen zetten....

Hier in de buurt zijn er nu al 2 zgn 'aanleun' woningen bij gezet, die zouden mogen blijven staan zolang oma/opa leeft, maar of ze idd ook weggaan als die niet meer leven vraag ik me af :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:46

Ja volgens mij zijn ze daar heel streng op.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:24

Moska schreef:
We zijn wel van plan om het stuk wat de grond in gaat nog een keer te behandelen. Mijn vriend had daar nog ergens wat voor staan. We gaan het zien. Het kost allemaal genoeg in ieder geval.Net vorige week ontdekt dat de vloerplanken van de slaapzolder nog krokanter en luchtiger zijn dan knäckebröd. Dus dat moet er volgend jaar ook allemaal uit, inclusief de zolderbalken. Weer een ruimte waar tot de nok aan toe alles uit kan. Maar goed, als dat klaar is, hebben we nagenoeg alles aangepakt. Het dak wordt volgend jaar geïsoleerd van buitenaf en met nieuwe pannen gedekt (nou ja wordt, het meeste zullen we zelf moeten doen). En dan dus de woonkamer inclusief keuken. Als dat klaar is, hoeven we voorlopig niet weer gelukkig. Kunnen we dan tevreden, moe en berooid op de bank gaan zitten :D

Die tip was ik, leuk dat het geholpen heeft! *\o/*

Ik heb ze gebeitst (dmv dopen) en geteerd langs de onderkant, overgang grond/lucht.
Hier een met paalhouder ivm verharding maar zo zien ze er dan bij mij uit. Incl kapotte isolator omdat mijn sloper zo vriendelijk was zijn kuubskist ertegenaan te gooien :7

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:51

Is dat niet heel laag of is dat binnen-omheining? Of lijkt dat maar zo? Kan ook.