Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fokfanaat schreef:dat je het kan delen scheelt ook, ik heb er nu 4 staan en met voeren, buitenzetten, stallen, voer, hooi en water en dan weer binnenhalen, s'avonds nog een x voeren, toch zeker wel 1,5 uur per dag kwijt.
vooral het feit dat het elke dag mijn verantwoordelijkheid is vind ik pittig, al krijg ik somds wel wat hulp van mijn man en dochter, Maar mijn man wil ik daar ook niet teveel mee belasten, het zijn mijn paarden. En dochter is echt heel druk met dr school.
gelukkig heb ik wel mijn werk aan kunnen passen, zodat ik 6 uur per dag werk en met ww verkeer 7 uur per dag van huis ben. zo hoef ik iig niet in het donker de stallen te doen.
Gingerale schreef:Hallo allemaal,
Ik lees al een aardige tijd mee, en vind dit een heerlijk topic. Begin me zo langzamerhand wel een tikkeltje bezwaard te voelen dat ik al een jaar ofzo meelees, en het gevoel heb jullie gewoon een beetje te kennen, en jullie geen idee hebben wie ik ben of dat ik er überhaupt ben![]()
Dus wil me bij deze voorstellen: Ik ben dus Gingerale, 38 jaar en woon met 2 paarden, hond, 3 katten en vriend ergens in de Achterhoek. We hebben de paardjes nu bijna een jaar aan huis en man ó man, wat was dat wennen! We hebben een paddock-Paradise light ingericht, met weides. Tot vorige week stond het paard van een vriendin ook nog bij ons. Nu die weg is, ervaar ik alles vele malen makkelijker. Dat was ook een giga veelvraat, en een vervelende baas en dito smeerdonder. Scheelt serieus de helft nu die opgehoepeld is![]()
Mijn jongste van 2,5 heeft wel een beetje de blues nu zn stoeimaatje weg is, en dat vind ik wel erg lastig. Sowieso zal alles weer erg wennen worden, als ik bijv met m'n rijpaard naar buiten wil of met de uk een stuk wil wandelen. Hoe doen de achterblijvers van de 2-paard eigenaren dat hier?
dynamiek schreef:Welkom aan alle nieuwe!
oh men ik heb zon pijn aan mijn voet, precies 1 week geleden sprong de grote met zijn ijzers door een schrikreactie op mijn voet, je zou haast denken dat er wat gebroken is zon scherpe pijn. Lig dus maar weer met pootje omhoog.
met rijden heb ik geen last alleen met lopen en met rust.
meggiemeg schreef:Hier nog zo'n pieperd als hij alleen moet blijven, doe de deken af om een paard vol met schuim te voorkomen als we weer terug komen van het mennen. Hij houdt zich wel warm met heen en weer lopen.