Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:34

Dinopino schreef:
Slijten bij jullie de hooinetten van loewers ook zo snel. Wij moeten er elk jaar toch zeker 12 nieuw kopen.

Welke netten gebruik jij? de dure gevlochtenrechthoekige? Of de geknoopte met een koord aan de bovenzujde? Ik heb van hun twee xxl gevlochten netten die gaan nu hun derde jaar in, ik heb ook een paar van die goedkopere gevlochten, die gaan 1 jaar mee maar die kosten maar iets van 7 euro.

pmarena

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 22:56

Zeg even iets anders :)

We zijn nog steeds :P volop bezig met de bouw van de stal.
De muren zijn nu aan de buitenkant gevoegd , dak zit erop.

Aan de binnenkant hebben we de bovenste helft van de muren dichtgesmeerd met cement.

Voor de onderkant hebben we betonplex platen gehaald die we er nu op aan het zetten zijn , wordt erg netjes :j

Maar nu wil ik de bovenste helft (dat aangesmeerde cement dus , en dan nog de houten draagbalken van het dak , en de metalen muurankers) wit maken zodat het allemaal nog wat lichter wordt binnen , en het geheel netjes afgewerkt wordt.

Maar wat gebruik je hier nu eigenlijk voor , in een stal ?

Gewoon latex-voor-buiten , of heeft iemand enig idee ? :P

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 00:01

ja idd latex voor buiten.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 07:57

Je moet het goed kunnen schoonmaken dus ik ou ook eggen latex voor buiten voor op het aangesmeerde cement. De draagbalken zou ik geen latex opsmeren maar mss hout laten??

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:35

Latex op hout kan kan bladderen... daar dan misschien witte buitenbeits? Of gewoon in de vernis en hout laten....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:56

Geen idee maar waarom verf je niet een gedeelte blauw dat houd de vliegen op een afstand ;-)

Delphi ik gebruik inderdaad die netten van 7 euro. Maar ik denk er over om ze bij heunetz te gaan halen die zijn steviger. Welke gebruik jij dan?? die xxl zijn dat ook gewonen hooinetten?

Sommige gaan al kapot naar 2 maal gebruik en het valt me op dat ze elk jaar slechter worden en eerder kapot gaan. Ik verbruik totaal 16 netten per dag. Wanneer ik weg moet vul ik alvast 8 of 12 hooinetten zodat ze de hele dag wat te eten hebben.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 14-10-10 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:58

Dinopino schreef:
Geen idee maar waarom verf je niet een gedeelte blauw dat houd de vliegen op een afstand ;-)
echt? :oo

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:03

Ook schijnt de kleur blauw niet geliefd te zijn bij insecten.
Ze zitten er niet graag op, vandaar ook dat veel keukens vroeger blauwe tegels hadden en de slager blauwe verlichting heeft achterin de winkel.
Dus een blauw tafelkleed voor op tafel buiten zal misschien helpen.

Daarom waren de meeste boerenkeukens vroeger blauw. Op een stal waar ik eens gestaan had waren de muren ook deels blauw geverfd.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:07

de muren in onze woonkamer en keuken zijn blauw, maar dat houdt de vliegen niet tegen.
misschien de verkeerde tint blauw? :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:25

ja delfts blauw helpt natuurlijk niet ;-) dat houd alleen de delftenaren weg van de muur

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:29

_O-

nee, 't is een soort licht lavendelblauw.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:11

Ik ken iemand die had de stal idd blauw geverfd, maar die merkte qua vliegen geen verschil.

@Pamerana: als je al een gladde cement muur hebt waarom betegeld je hem dan niet met die goedkope witte glazuur tegels. Dát is pas glad en makkelijk schoon te maken. En nooit meer onderhoud (ok soms wat voegenreiniger misschien) :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:24

Dubbeldun nu ga je me sprookje weer teniet doen. Daar gaat mijn droom ;-(. Ik dacht altijd dat wanneer de vliegen ons land gaan bezetten ik dan met mijn blauwe trui en spijkerbroek veilig zou zijn ;-((.

ik zal een onderzoek starten een muur wit en een muur blauw en dan kijken waar de meeste vliegen opzitten. Lijkt me een goed experiment om in de winter uit te voeren ;-))

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:25

DubbelDun schreef:
Ik ken iemand die had de stal idd blauw geverfd, maar die merkte qua vliegen geen verschil.

@Pamerana: als je al een gladde cement muur hebt waarom betegeld je hem dan niet met die goedkope witte glazuur tegels. Dát is pas glad en makkelijk schoon te maken. En nooit meer onderhoud (ok soms wat voegenreiniger misschien) :D

Als het goed is kan je die voegen ook sealen, wordt ook gedaan in wc´s op scholen bv.

Blauw tegen vliegen moest dacht ik op de kozijnen, maar welke tint blauw het moet zijn weet ik niet. Lokaal gebruik (in sommige delen van nl in elk geval) is om vlier of hazelaar bij de stal te planten tegen insecten.

Traditioneel is het onderste deel van de muur donkergroen (zie je minder vlekken op) en het bovenste deel wit (toont lichter).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:41

DubbelDun schreef:

HOE noem je me ? :P

Dat blauw....zou misschien wel kunnen , maar het eerste waar ik dan aan denk is van die blauwe lampen met zo'n roostertje ervoor dat ze vaak in eet-tentjes enzo hebben , om vliegen te vangen :P

Betegelen nog wel , hallo hee :D Dat gaat wel heel erg ver voor een doorloop-stalletje :+

Balken zijn niks bijzonders , gewoon van dat lichte bijna witte vuren of grenen ofzo , modern gebeuren. Geeft geen leuke extra dimensie o.i.d. :P

Dus die maken we ook maar gewoon wit , net als de dakplaten ertussen , zodat het geheel zo licht mogelijk wordt van binnen :)

Helpt een vlier tegen vliegen :?

Staat er wel 1 vlakbij de stal , mormel van een boom / struik :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:42

@pmarena: neem dan ook een simpeler nick, dan verslikken mijn vingers zich niet zo :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:43

Tja het beestje heet nu eenmaal Marena , kan ik het helpen :P

Ik roep niet voor niets Rena , bolle , of Mutsenclub als ik ze nodig heb :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:49

PM doet het toch ook? ;)
Het is misschien nit onhandig om je balken toch even een likje vernis te geven...dan kan je ze makkelijker schoonhouden.. of buitenbeits natuurlijk. Vlier moet je om de zoveel jaar tot de grond afsnijden, zodat er alleen een lelijk takkenbosje overblijft. Daarna groeit er weer een mooie struik uit.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:16

stenen van onze muur van het huis hebben we geverfd met muurverf voor stenen muren. Dat blijft goed zitten en is echt goed weer- en waterbestendig.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:39

moet je geen trap grage paarden hebben
de shets van onze buurman trapte zo de tegels in mozaiek vorm
maar is natuurlijk ook leuk...

DubbelDun schreef:

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:04

je kunt voor het cement ook betonverf gebruiken toch? is sterk en goed afneembaar

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:15

ik heb gelezen dat de onrijpe bessen en het blad van vlier giftig is, die zou ik dus niet vlak bij de stal plaatsen

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:12

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:15

mooi gemaakt, handig rekje zo +:)+

als alles meezit kunnen we over een week of twee 50m2 grindtegels ophalen, gratis :D
daar gaan we dan een vast en verhard pad van maken voor de paardjes vanuit de paddock door de tuin , naar de wei :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:50