Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 08:46

Happinez daar heb ik wel serieus aan gedacht, een antenne inderdaad :+
Kan me voorstellen dat je na 4 jaar wel even klaar wil zijn inderdaad, maar zoals Lynn ook zegt, klaar ben je nooit...

Lynn gaas heb ik ook aan gedacht, maar hij gaat ook door de opening van de bak en de weide, dus dan moeten we daar wel een handige oplossing hebben zodat we daar met de paarden nog wel goed/makkelijk doorheen kunnen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 08:53

Op die plek een extra draad spannen? zo`n oprolbare op automatische haspel?

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 09:22

Gefeliciteerd LN!

Hier de tuin afgezet met gaas zodat er geen hond meer naar de paarden kan.
Eerst had ik mila altijd bij me, die zat zowat aan m'n been geplakt.
Maar toen bleef ze eens staan om te snuffelen en een van m'n pony's haalde heel gericht uit met 1 been. Vol op t koppie |( schedel naar binnen geslagen en 5 dagen ic maar ze is er nog. Voordat ze van de ic af was stond t hek er al en nooit meer mee naar stal.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:06

we hebben nu een draad op, ik denk 25/30 cm hoogte ofzo? Daar gaat hij dus al onderdoor _-:( Hij had ergens een gat in de heg gevonden waar hij op zijn buik schuivend doorheen kroop dus hij is wel gemotiveerd zullen we maar zeggen... dat gat is gedicht inmiddels uiteraard

Oef Horsier wat eng! Tommy gaat wel mee naar de paarden, maar onze andere hond durft letterlijk geen stap in de paddock te zetten. Terwijl die vlot mee gaat wandelen met een paard en Tommy dat doodeng vindt :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:08

Oh, Horsier, wat een nare ervaring!!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:52

Een nachtmerrie Jeetje.

Hier 1 hond die vooral de mini wel ziet als leuk speelmaatje en 1 hond die bibbert bij de stroomdraad na wat aanvaringen daarmee haha. Ze komen nooit los bij de paarden meer juist door bovenstaande verhalen en scenarios.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:08

Heftig Horsier ! dat is inderdaad een reden waarom ze bij mij de wei in principe niet mee in mochten als er paarden stonden.

Lynn_Nikita schreef:
En echt af is het denk ik ook nooit. Nu is het huis van binnen af qua verbouwen, buiten is het ook wel redelijk af, maar dan is het weer onderhouden. Speelhuisje is nu echt op en moet ik vervangen, het verfwerk kan ik op de trap en de deurstijlen opnieuw doen, zondag de oprit met hoge druk gedaan, terras moet nog. Leuk zulke grote oppervlaktes om te hebben maar je bent er ook uren mee bezig.

Ik hoop dat de offerte meevalt, iets uitbesteden is zooooo duur
En ik denk dat wij ( ik in ieder geval) af en toe terug moeten kijken naar foto`s en denken owwww ja, van zo ver zijn wij al gekomen, soms vergeet je hoeveel werk er al is verzet

Nee dat klopt hoor, als de basis maar staat.
Ik heb nu nog geen terrassen om huis, geen paden, een halve oprit en veel zwarte grond .
Boel viezigheid die je altijd lekker mee naar binnen loopt.
De aanvraag van de nieuwe stal is nu wel gelukkig in de afrondende fase maar heeft ook bijna een jaar geduurd. En dan nu de bouw nog.
Dat wil ik gewoon allemaal af hebben :')
O,ja en ik heb ook nog bedacht dat ik een minicamping weer op poten zet. De vergunning zit hier op het perceel maar die willen ze intrekken als ik er niets mee doe.
Nou dat dacht ik dus niet :+ dus ook dat gaat eerder spelen dan de bedoeling was.

hé maar verder hou ik van het buitenleven en een beetje roering hoor :D <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:07

Altijd bezig blijven... ja, dat is wel een ding. Ik denk dat we over 5 jaar ook echt nog wel bezig zijn. En we zijn nu al 5 jaar bezig. O:)

Vanmorgen was de dierenarts hier voor het enten. Toch ook Nilay's ondergewicht maar besproken. Ik doe in principe alles goed, er zijn geen duidelijke andere symptomen behalve het niet op gewicht komen... nu toch maar bloed onderzoek op PPID. Eens zien wat daar uit gaat komen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:26

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:31

Hallo, hier een trouwe meelezer die af en toe binnen komt vallen met een vraag. Ik heb al heel lang paarden, maar heb al heel lang geen paard gekocht. Nu is m'n huidige paard met pensioen en ben ik aan het rondkijken naar een opvolger. Heb alleen niet echt gevoel bij reële prijzen momenteel! Er wordt me nu een leuke kwpn spring merrie van 8 jaar aangeboden voor 7000 euro. Mooie afstamming, makkelijk te rijden, L geklasseerd. Gewoon een leuk braaf paard en geen bijzonderheden. Vinden jullie die vraagprijs reël in de huidige markt?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:41

Wat heerlijk Boemel! Hier ook. Maar ik moet met kruiwagens lopen dus ze hebben niet zo'n mooie heuvel.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:41

Ik vind dat persoonlijk erg goedkoop :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:01

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:04

Paardengek81 schreef:
Hallo, hier een trouwe meelezer die af en toe binnen komt vallen met een vraag. Ik heb al heel lang paarden, maar heb al heel lang geen paard gekocht. Nu is m'n huidige paard met pensioen en ben ik aan het rondkijken naar een opvolger. Heb alleen niet echt gevoel bij reële prijzen momenteel! Er wordt me nu een leuke kwpn spring merrie van 8 jaar aangeboden voor 7000 euro. Mooie afstamming, makkelijk te rijden, L geklasseerd. Gewoon een leuk braaf paard en geen bijzonderheden. Vinden jullie die vraagprijs reël in de huidige markt?

Ja op zich wel, markt is redelijk ingezakt.
Ga je wel keuren?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:06

Paardengek81 schreef:

Ik vind het goedkoop. Ik zou de trailer al aangekoppeld hebben als het echt een braaf paard is dat gezond genoeg is voor je gebruiksdoel.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:11

Ik heb een lichtmast met een stekkeraansluiting. Durfde de kabel niet meer in te laten graven nadat het een keer mis was gegaan met onderhoud aan paddock en bak. Ging jaren goed. Ik hoefde maar een stukje snoer uit te rollen vanuit de schuilstal voor licht.

Maar nu hebben de etters de hooibak bij de lichtmast verplaatst, het kastje eronder (waar snoer in opgerold zat) gesloopt en het snoer geheel van de mast getrokken. Ik heb werkelijk geen idee hoe dat nou weer gerepareerd kan worden. Moet ik een hele nieuwe mast aanschaffen? -O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:20

Ik denk dat dat wel gemaakt kan worden, Lorette, maar moet wel goed gebeuren want je wil geen water in je bekabeling hebben. Ff een electriciën bellen (en even vragen of hij een ladder heeft die lang genoeg is als hij bovenin de mast moet zijn := )

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:30

Balen dat je met kruiwagens moet sjouwen Malenka. Hier past het gelukkig net qua draai om in de paddock te laten storten.

Vervelend Lorette! Inderdaad elektricien vragen.
Hier klein stukje paddock zonder paddock rooster en bestrating. Ik denk 0,5m2, maar de trutten hebben het ontdekt en de stroomkabel opgegraven. Er ligt nu een betonnen biels op :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 07:02

Haha dat zand, grappig ;-)
Balen met kruiwagens Malenka, dat is heel zwaar.

Wat een monsters Lorette. Zou inderdaad elektricien vragen en dan kijken of het op een hufterproof manier gemaakt kan worden.
Dat zouden die van mij ook doen Boemel, paarden….soms….pff
Best gevroren vannacht, sloten liggen weer dicht.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 07:33

Paardengek81 schreef:

Ik vind dit ook een zeer nette prijs!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:31

Boemel , zo leuk lekker spelen in die berg zand !

Malenka , Fijn dat ze dat even onderzoeken.
Weet je ook hoe lang het duurt voor je uitslag daarvan krijgt ?

Paardengek81 schreef:

Hoe hoog is ze ?
Is ze al Gekeurd ?

Op basis van wat we weten zou ik zeggen nette prijs.
De markt ligt wat op zijn gat.

Wat voor lichtmast heb je Lorette ?
Ik had bij onze vorige woning holle kantelbare masten en dan kon je de bedrading vervangen indien nodig.
Wellicht als je hem kan neerhalen dat die bij jou ook te vervangen is ? en dan gelijk een goede grondkabel eraan met schakelaar bij de stal ?

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:36

Happinez schreef:
Boemel , zo leuk lekker spelen in die berg zand !

Malenka , Fijn dat ze dat even onderzoeken.
Weet je ook hoe lang het duurt voor je uitslag daarvan krijgt ?

Paardengek81 schreef:

Hoe hoog is ze ?
Is ze al Gekeurd ?

Op basis van wat we weten zou ik zeggen nette prijs.
De markt ligt wat op zijn gat.

Wat voor lichtmast heb je Lorette ?
Ik had bij onze vorige woning holle kantelbare masten en dan kon je de bedrading vervangen indien nodig.
Wellicht als je hem kan neerhalen dat die bij jou ook te vervangen is ? en dan gelijk een goede grondkabel eraan met schakelaar bij de stal ?

Ze is 1.65 hoog en goed gekeurd. Dank voor jullie reacties! Ik ga volgend weekend kijken en rijden

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:58

Spannend paardengek.

Vandaag “de koffer” voor Mir klaargemaakt.
Zadel, hoofdstel, regendeken, winterdeken, reserve halster, schone dekjes en haar eigen borstels.
Eerst alles schoongemaakt en het leer ingevet.
Kan je maar druk mee zijn ha ha :D

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:26

boemel schreef:
Spannend paardengek.

Vandaag “de koffer” voor Mir klaargemaakt.
Zadel, hoofdstel, regendeken, winterdeken, reserve halster, schone dekjes en haar eigen borstels.
Eerst alles schoongemaakt en het leer ingevet.
Kan je maar druk mee zijn ha ha :D

Zeker spannend en heel dubbel. Mn huidige paard heeft al enige tijd een tumor in de schildklier en die lijkt de laatste tijd te groeien. Bij inspanning heb ik nu het idee dat ze moeilijker ademt, waarschijnlijk doordat de tumor tegen de luchtpijp aan gaat drukken. Vandaar dus pensioen en in de gaten houden tot wanneer het niet meer kan... tot die tijd nog lekker aandacht geven die ze verdiend.
Ik had dus hier en daar laten vallen dat ik op termijn wel weer verwacht op zoek te gaan naar een paardje, maar nu komt dit ineens heel snel op m'n pad en de verkoper is een oude bekende. Geeft wel meer vertrouwen dan alles wat nu op mp staat.

Het trainingsuitje van Mir lijkt me ook spannend Boemel! In de zin van hoe zou ze daar gaan reageren en ontwikkelen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:50

Wat naar zo’n tumor. Ik ken alleen een mens die dat had en dat was verschrikkelijk. Gelukkig kan je voor je dier keuzes maken.

Ik heb er wel vertrouwen in dat Mir t goed gaat doen. Ze zit goed in haar energie en zodra ze uit de paddock of stal is, is ze erg lief. In de paddock en stal is ze helaas minder te vertrouwen. Maar goed, dat komt doordat ze daar nare dingen heeft meegemaakt.

Ze is reteslim. Ze heeft lange manen en die werden door de dierenarts in de stal opgetild en dan kreeg ze een injectie.
Dus ik kan in de rijbak aan haar manen zitten wat ik wil, maar in de stal en paddock krijgt ze daar veel stress van.
Tegenwoordig valt ze niet meer aan, maar ze vertoont wel heel veel stress.

En steeds opnieuw stress om kleine dingen kan zo af en toe toch ineens escaleren.

Ze gaat in eerste instantie getraind worden op het af laten vloeien van stress en zelfverzekerder worden door bijvoorbeeld schriktraining.

Uiteindelijk worden bewust alle triggers van negatief gedrag opgezocht. En wordt ze dan begeleid om de stress te reguleren.