het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:25

Heel veel sterkte Joyce, wat een klote nieuws..

Moska

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:50

:(:) ach jeetje, wat een naar bericht. En wat een zorgen kun je er dan om hebben. Slaap er inderdaad maar even een paar nachten over, de oplossing komt vanzelf tot je.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:55

Ja nu geen besluit nemen.
Laat maar bezinken. Hij staat niet in de weg dus neem de tijd die je nodig hebt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:05

Inderdaad goed laten bezinken. Je hoeft niet nu te beslissen :(:)
Op filmpje is ze ook niet helemaal rad, maar zeker niet kats kreupel inderdaad.
Eens met voorganger dat ik haar niet weg zou doen. Grote kans op handelsellende met zo'n beestje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:10

Vandaag les gehad. Hij loopt met warm weer zooooo fijn. Niet wegschieten of stressen, hij deed braaf wat hij moest doen en ik kom eindelijk aan rijden toe ipv overleven en blijven zitten.
Elke keer met warm weer. Ook al is hij in Belgie geboren hij is in Spanje verwekt en vind dit weer heerlijk.

Na de middag heb ik schaduw in de rijbak van de buurbomen ( in de ochtend niks meer vanwege de kaalslag) en ik ga vragen of ik dat stukje grond kan kopen mochten hun ooit verhuizen ( leeftijd is 85+)
Het is zo lekker koel dan daar vanwege de schaduw. Mocht er iemand anders gaan wonen weet je dus nooit wat ze met die bomen doen en van volledig ingebouwd door bomen ( deels waardoor ik verliefd werd op het huis) naar volledig volle zon zou ik niet tof vinden
Ik heb al bomen geplant maar dat zijn zo klein dat ik er nog niks aan heb en het perceel is 20 meter reed dus de bak kan ik niet versmallen door bomen op de lange zijde te plaatsen.

Ik heb helaas filmpjes gezien van die week ervoor en daar loopt ze op 3 benen terwijl ze de stal uitkomt, het beeld is zo wisselend bij Guus dat ik snap waarom het lastig is. Maar nu hoef je niks te beslissen, het is niks accuuts, maar wat ik straks ook al zei, houden of inslapen, als weidemaatje aanbieden is alleen maar kans op ellende, veel te vaak gezien helaas

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:28

Wat heerlijk LN!
Zou mooi zijn als je dat stuk ooit kan kopen!

Mijn Spanjaard is ook wel happy met dit weer :))

Op het filmpje zie ik aardig wat dingen waarvoor ik al naar de kliniek zou gaan, dus als dit "goede" momenten zijn is dat idd geen fijn idee. Moeilijk!! Zeker als je al zoveel tijd hebt geprobeerd.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:36

Wat een klote nieuws Joyce, sterkte! Goed om rustig de tijd te nemen om een beslissing te nemen. Naar iemand anders als maatje is veel te riskant omdat mensen onbetrouwbaar zijn.

Zou mooi zijn als dat je gegund wordt LN, is hun huis nog aantrekkelijk voor verkoop als je dat weg denkt?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 09:00

LN heeft echt een heerlijke rijbak, gisteren was het best warm maar daar staan was helemaal niet erg in de schaduw. Ik denk dat het een leuk hoekje is voor erbij, voor de paarden leuk scharrelplekje tussen de bomen. De buren hebben op zich een ruime tuin, te weinig voor paarden. Ja huis zal idd minder opbrengen ivm minder vierkante meter grond maar als je dat apart koopt denk ik niet dat ze er veel last van hebben als het weg is.
Maar ik zou het idd gewoon aangeven dat je het graag ooit zou willen kopen, misschien als ze verhuizen ooit dan weten ze het in elk geval.

Manzano het is idd het hele beeld ook wat niet klopt. Heb instructie erbij gehad van 2 mensen afgelopen jaar waarvan 1 ook osteopaat. Beide zagen idd ook wel dat ze vast in het lijf zat en daar waren we ook wel mee bezig om soepeler te krijgen. Ik weet niet wat het bij haar is, ik vermoed dat er meer aan de hand is dan de pees/bandje of dat dat gedeelte ook de rest mee heeft getrokken. Zal ook even filmpje erbij zetten wat LN bedoeld met het hele slechte op drie benen.
https://youtube.com/shorts/ZJFzhCx7Hvc? ... iSwHNERoPh
https://youtube.com/shorts/AvEWHSWWW4w? ... hEWQBd8B6f

Laatste staat links achter bij maar volgens mij beide benen.

Rechts is het ergste en soms doet links ook mee.

In elk geval is mijn oude opa zo blij dat ze er weer dat ik hem maar even apart heb gezet... Bedenk ook net dat ik afgelopen week de monnikspeper vergeten ben bij hem :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:04

Joyce, het geeft heel wat zorgen… sterkte in elk geval met beslissen

Ln hier zou ik ook wel een stukje bij willen kopen aan de andere kant van het huis. Maar goed, eerst maar huis af maken. En heeft je nieuwe buurman zelf ook niks nieuws geplant? En neem aan dat je de kosten voor nieuw zand ook bij hem neer legt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:04

@lyn: waarom wachten met die koopvraag en niet nu al aktie ondernemen?? Je kunt maar zeker zijn voordat het nodig is :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:26

Goh Joyce, het longeerfilmpje vind ik nog niet zo slecht hoor, en ik denk dat ze zo als weidemaatje eerder in de handel terecht zou komen. Maar die andere 2 filmpjes vind ik zo slecht, zo is ze te slecht als weidemaatje vind ik persoonlijk.

Hoe is de balans? Hoeveel slechte dagen heeft ze tegenover goede dagen? En hoe is ze er zelf onder?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 10:53

Dais_ schreef:
Goh Joyce, het longeerfilmpje vind ik nog niet zo slecht hoor, en ik denk dat ze zo als weidemaatje eerder in de handel terecht zou komen. Maar die andere 2 filmpjes vind ik zo slecht, zo is ze te slecht als weidemaatje vind ik persoonlijk.

Hoe is de balans? Hoeveel slechte dagen heeft ze tegenover goede dagen? En hoe is ze er zelf onder?

Ow als ze die slechte dagen veel zou hebben dan was het voor mij makkelijker.

Dat erge is niet eens na het gewone rijden (veel stappen, weinig draf max half uur). Normaal longeren ook dan doen we geen galop aan de longe ook max half uur meestal 20 minuutjes wel wat meer draf als onder zadel. Dat erge is eigenlijk alleen na longeren als ze korte sprintjes heeft getrokken omdat ze meende wat te zien. En dat is niet eens heel erg gek doen zeg maar.
En dan is het als ze dat gedaan heeft en de nacht op stal heeft gestaan dan komt ze in de ochtend zo eruit. Na een tijdje rondlopen zet ze er weer gewicht op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:12

@joyce: kun je haar 's nachts niet buiten laten als 'in beweging blijven' haar meer goed doet dan op stal staan ?? En dagelijks op de lichte pijnstilling (als eens 1 a 2 paracetamol geprobeerd??)

Tijdje terug had ik van mijn huisgenoten een oud bed gekregen om te slopen. Van zo'n lattenbodem kun je best leuke dingen maken :)

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 11:16

Ze staat nu idd in de nacht buiten. Daar doet ze het goed op. Kan een paard gewone paracetamol krijgen?

Leuke klok!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:47

Wat ben je toch creatief DF!! Echt leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:47

@joyce: ik heb Boon zolang ik haar heb al aardig wat gegeven en die is nu 26 :)

Ze zijn hier nu het fietspad aan het teren en toen kwam er een racefietser |o voorbij... die kreeg hem even goed van voren :oo

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:16

Ik kom weer even binnen vallen met een vraag.

Hoe slaan jullie je mest op. Hier op stal staat alles op stro en word netjes door Amco opgehaald. Nu wil ik mijn astmapatient op strokorrels zetten. Maar deze neemt Amco niet mee.

Nu mag ik het wel op het maisveld gooien zodra de mais er af is. Maar ik heb geen idee hoeveel mest ik er van heb en hoe ik het makkelijk kan opslaan als er mais op staat.

Jullie een idee?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:20

Hoezo nemen ze die niet mee? Is toch ook gewoon stro.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:24

Ik composteer de mest en kweek er groenten op. Maar ik heb relatief weinig strooisel omdat ze alleen op stal gaan als het buiten echt te nat is, we noodweer hebben of er een medische reden is voor stal rust.

Het lukt me nu al drie jaar om de mest van twee paarden kwijt te kunnen op onze kavel van een krappe 2000m2.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:32

En dat vind ik nog steeds heel knap Malenka, want dat omscheppen moet aardig wat werk zijn.

ik heb een topic geopend over de paardenmarkt in Elst. Gewoon met mijn zakcamera wat foto's geschoten en ze later omgezet naar zwart wit. Mijn vriend had niet al het geduld van de wereld, want het liefst had ik daar nog veel langer rondgelopen :D

ik hoop dat ik snap hoe het moet met de link :o

[EV-ITP] Compilatie paardenmarkt Elst

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:38

Wij willen ook gaan composteren, maar ik zit nog met het uitzoeken van de mesthoop/vergunning/vervelende gemeente kwestie.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:10

manzano schreef:

Dat dacht ik ook, maar helaas -O-
Zou naar de champignonnenteelt gaan en daar kunnen ze alleen mest gebruiken waar veel langstellig stro in zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:12

@felicity: als je het op een maisland kwijt kunt is dat de simpelste oplossing. Misschien mag je in een hoek van het maisland een mesthoopje maken zolang er mais op staat ?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:18

felicity schreef:
manzano schreef:

Dat dacht ik ook, maar helaas -O-
Zou naar de champignonnenteelt gaan en daar kunnen ze alleen mest gebruiken waar veel langstellig stro in zit.

Ah vandaar. Ik gebruik zelf gehakseld stro (strokorrels ook gehad) en nu met 3 paarden heb ik ongeveer 1 aanhanger per week aan mest. Maar dat is ook voor een deel mest uit het land.
In de winter gaat het hier ook op maisland, maar dat is maar helft van het jaar. Andere helft breng ik het elders. Denk dat dat, ook met 1 paard best oploopt in opslag

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:18

rover_ schreef:
Wat een klote nieuws Joyce, sterkte! Goed om rustig de tijd te nemen om een beslissing te nemen. Naar iemand anders als maatje is veel te riskant omdat mensen onbetrouwbaar zijn.

Zou mooi zijn als dat je gegund wordt LN, is hun huis nog aantrekkelijk voor verkoop als je dat weg denkt?

Zal een 2000m2 zijn wat +- 10 meter breed is en in een punt uitloopt
Voor een gewone tuin is het mega groot voor paarden te klein
Grenst aan het bos dus ik denk wel dat er een mogelijkheid tot toegang bospad moet blijven maar dat is geen probleem.
geen idee of ze het doen of willen maar ik kan het altijd kenbaar maken