Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:47

Ik heb een tijdje alleen meegelezen want het was zo ontzettend druk hier. Weet dat ik met ieder van jullie heb meegeleefd, maar ik had gewoon even niet de puf om actief te posten. Vanaf nu zal ik het weer wat proberen op te pakken. :)

De reden van de drukte was overigens wel leuk (en spannend!). Wij hebben een ander huis gekocht. Het huis waar wij nu wonen hebben wij destijds gekocht omdat dat binnen onze mogelijkheden als starters lag. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en ziet onze situatie er heel anders uit. Ondanks dat we heel lekker wonen in ons huidige huis, hebben we besloten toch de sprong te wagen en een huis gekocht dat nog beter aan onze wensen voldoet. Heel spannend allemaal, want nu moet ons eigen plekje nog verkocht worden. Vorige week zijn de foto´s gemaakt en hopelijk komt de boel binnenkort dan echt te koop te staan. Ik ga ons schattige huisje best een beetje missen, maar kijk ook uit naar de nieuwe plek (meer eigen wei - ik huur nu bij -, een grote paddock waarin ik prima kan rijden en nieuwe uitrijmogelijkheden :D ).

greendragon

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:21

Wat een leuk nieuws, Flew! Blijf je wel in dezelfde regio? En moet je dan nog veel verbouwen en klussen of is het dozen uitpakken en klaar?
Veel succes met de verkoop. Ik denk niet dat je daar tegen veel problemen aan gaat lopen met een 'starterswoning'..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:31

@flew: leuk, gefeliciteerd!
Je gaat dus een drukke tijd tegemoet :)

@karin: een grondboor bedoel je om ze aan een paal vast te maken of een gat in de boom boren voor een haak ??
Vlakke bestrating kan door zand wel wat gladdig worden, rubber werkt prima als er iets profiel op zit. Misschien is een stuk oude vloerbedekking een idee ??

Ik zag net de hele tent schudden, stond Jasmijn met volle overgave lekker te schuren :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:49

Wat gaaf Flew, gefeliciteerd!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:53

Bedankt. :) We blijven in de regio, net even een gemeente verderop. Het huis is eigenlijk helemaal af. Paar schoonheidsdingetjes en uiteraard het een en ander wat naar eigen smaak (verfje ofzo), maar er hoeft niets dringends aan te gebeuren. Het paardengedeelte heeft wel een update nodig. De oorspronkelijke buitenbak is bij de tuin betrokken en dichtgegroeid. Dat moet dus even losgefreesd worden en weer opnieuw omheind. De stallen zijn gedateerd en daar wil ik een inloopstal van maken, dus het idee is om de oude boxen te verwijderen en dan een mooie inloop te maken. Ik heb gezien wat MarjanB in dit topic liet zien en zoiets wil ik eigenlijk ook maken.

Paardengedeelte zal dus prioriteit hebben, haha. Als dat in orde is kunnen we gewoon over.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:55

Dat is wel lekker makkelijk, weer eens wat anders als een mega-verbouwing die je opbreekt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:58

Nou echt hoor. Wij hebben in ons huidige huis echt flink verbouwd. We stonden nu voor de keuze om nog wat dingen aan te pakken om het huis volledig onze smaak te maken (en dus weer in een verbouwing te zitten) of te verhuizen naar een huis dat in de basis al meer naar onze wens is. We hebben dus voor dat laatste gekozen. :))

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 13:39

Flew schreef:
Bedankt. :) We blijven in de regio, net even een gemeente verderop. Het huis is eigenlijk helemaal af. Paar schoonheidsdingetjes en uiteraard het een en ander wat naar eigen smaak (verfje ofzo), maar er hoeft niets dringends aan te gebeuren. Het paardengedeelte heeft wel een update nodig. De oorspronkelijke buitenbak is bij de tuin betrokken en dichtgegroeid. Dat moet dus even losgefreesd worden en weer opnieuw omheind. De stallen zijn gedateerd en daar wil ik een inloopstal van maken, dus het idee is om de oude boxen te verwijderen en dan een mooie inloop te maken. Ik heb gezien wat MarjanB in dit topic liet zien en zoiets wil ik eigenlijk ook maken.

Paardengedeelte zal dus prioriteit hebben, haha. Als dat in orde is kunnen we gewoon over.

Proficiat!

En heeft het paardengedeelte niet altijd prioriteit? :P :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:42

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop Flew! Klinkt fijn!

@DF, een boor om gaten in de boom te maken.
Vloerbedekking is wat onhandig denk ik, gezien ook de overkapping die er op staan. Ik ga nog eens nadenken over zand of rubber.

@Marloes, dat klinkt wel als een idee, ik ga er eens naar kijken, dank!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:44

Flew, gefeliciteerd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:48

Karin_deB schreef:
@DF, een boor om gaten in de boom te maken.

Ik weet niet hoe wijd het gat moet worden, maar probeer eens een slangenboor.

Net een muesli/slobber wezen halen bij de Welkoop en toen ik de sleutels pakte om weg te rijden kwam ik mijn messen tegen die geslepen moesten worden... dus ik weer terug :D
Thuis gekomen meteen een klein bakje slobber gemaakt met 2 flinke scheppen psyllium en het bakje werd helemaal uitgelebberd. Jasmijn moest zelfs aan de kant toen Boon haar bak leeg was (Jasmijn had het ook al op). Dus dat gaat er een stuk beter in dan de Voermeester brok. Die nemen we maar niet meer :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:02

Gefeliciteerd Flew

Zijn jullie hoefsmeden niet ook mega druk? Mijne kan over 5 weken komen. Ik plande nooit vooruit, altijd week of 2 op voorhand en dat was nooit en probleem. Nu al voor de 2e keer dat ik minimaal 4 weken moet wachten, ben bang dat de ijzers dan wel hel erg afgesleten zijn ( zitten nu 6 weken eronder, 11 bijna 12 als hij eindelijk kan komen)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:07

Meestal is het hier 1,5 a 2 weken. Soms een week.
Zeker ijzers zou ik er niet té lang onder willen laten zitten

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:11

Mijn hoefsmid plant altijd meteen de volgende keer in. Volgens mij is hij best druk maar ik heb hem al een paar keer niet gezien omdat ik aan het werk was als hij kwam.
De interval voor mijn paarden is wel erg belangrijk dus dit werkt beter. Maar bij bijzonderheden is hij er altijd snel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:26

DubbelFun schreef:

nee ik ook niet, daarom schrok ik nu van zijn wachttijd ineens
Denk dat ik nu toch maar vooruit ga plannen bij de volgende afspraak

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:30

Hier met nieuwe smid gelijk afspraak voor over 6 weken. De week van te voren krijg ik gepland tijdstip door.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:28

Lynn_Nikita schreef:
DubbelFun schreef:

nee ik ook niet, daarom schrok ik nu van zijn wachttijd ineens
Denk dat ik nu toch maar vooruit ga plannen bij de volgende afspraak

Meelezer komt even inbreken.. jij hebt toch ook Jacob hè? Dan ga ik hem ook meteen even een berichtje sturen..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:25

Dan heb ik geluk gehad met de afspraak maken... heb hem over 3 weken. Maar heb ook maar gewoon tijdens werktijd gepland. Moet er dan ook nog 2 en nog 1 de tanden... Haal de tijd wel later in.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:35

Ik moet nog op zoek naar een bekapper/hoefsmid/hoefverzorger. Maar ik vind het zo ontzettend lastig... Wie levert goed werk af, is goed met de paarden en is te vertrouwen? Ik red het zelf gewoon niet meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:43

Mijne op ijzers zat eigenlijk altijd op 11 weken.
Meestal heeft mijne na 2 weken tijd ofzo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:01

-Namiro- schreef:
Meelezer komt even inbreken.. jij hebt toch ook Jacob hè? Dan ga ik hem ook meteen even een berichtje sturen..

ja klopt, ik heb 3 werkdagen en het weekend waarin ik kan, alleen maandag en vrijdags niet en hij gaf aan pas de 15e te kunnen
Heb wel gevraagd of hij evt eerder kon, 5 weken red ik niet meer met de ijzers. Misschien slecht van mij maar normaal belde ik altijd 1 a 2 weken op voorhand en was er altijd een gaatje

Hij is druk, neemt ook geen nieuwe klanten meer aan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:04

welke vliegenspray hebben jullie? Ondanks de dekens zitten die krengen vooral onder de buik
Ik heb hertshoornolie maar dat helpt niet, voorheen had ik veerust maar misschien is er wel fijnere op de markt. Gaat niet om dazen maar meer muggen en vliegen waar ik last van heb

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:06

Lynn_Nikita schreef:
-Namiro- schreef:

ja klopt, ik heb 3 werkdagen en het weekend waarin ik kan, alleen maandag en vrijdags niet en hij gaf aan pas de 15e te kunnen
Heb wel gevraagd of hij evt eerder kon, 5 weken red ik niet meer met de ijzers. Misschien slecht van mij maar normaal belde ik altijd 1 a 2 weken op voorhand en was er altijd een gaatje

Hij is druk, neemt ook geen nieuwe klanten meer aan

Ik wist dat hij geen nieuwe klanten meer aanneemt.. maar ik stuurde ook altijd een berichtje week of 2 van tevoren en dat lukte eigenlijk altijd. Zal hem nu alvast appen voor een afspraak. Goed dat ik dit weet! :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:09

-Namiro- schreef:
Ik wist dat hij geen nieuwe klanten meer aanneemt.. maar ik stuurde ook altijd een berichtje week of 2 van tevoren en dat lukte eigenlijk altijd. Zal hem nu alvast appen voor een afspraak. Goed dat ik dit weet! :j

Ben benieuwd of het bij jou wel eerder lukt. Ze hebben net 2 weken vakantie gehad dus vermoed dat dat ook meespeelt en dat ik geen 5 werkdagen overdag tijd heb, wel 3 middagen en weekend. Twijfel nu wel wat ik moet als hij niet eerder een gaatje heeft, ng 5 weken afwachten is wel heel erg lang, 2 a 3 red ik misschien net.
Ze zijn super braaf maar de ruin kan ik niet vastzetten en allee laten, die gaat hangen als niemand meer in het zicht is maar mijn man kan ook niet en voor 8 uur in de ochtend kan hij ook niet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:43

Lynn_Nikita schreef:
welke vliegenspray hebben jullie? Ondanks de dekens zitten die krengen vooral onder de buik
Ik heb hertshoornolie maar dat helpt niet, voorheen had ik veerust maar misschien is er wel fijnere op de markt. Gaat niet om dazen maar meer muggen en vliegen waar ik last van heb

als hertshoornolie al niet helpt dan heb je een probleem, want veel sterker is er niet.
Ik smeer wel eens wat Shapley's Original M-T-G op plekken waar veel vliegjes zitten (bij de navel bijv). Dat helpt altijd wel aardig.