Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:41

Dat zou waarschijnlijk alleen maar andere problemen meebrengen. Ik heb er wel eens naar gevraagd of hormonen dan geen oplossing zijn, maar dat zag de reumatoloog niet als een optie helaas

Jade oh jee... hopelijk geen last morgen

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:10

Maartje: Misschien een idee om thee te zetten met duivelsklauw. Voor paarden lijkt het toch een beetje te helpen :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:20

Hoe gaat het nu met je paard jade?

Heh wat naar Maartje.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:24

Heeeel misschien kan ik over een tijdje weer 'legaal' meepraten in dit topic <<) <<) :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:27

Spannend... ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:28

Jaaa!! Ik heb er al slapeloze nachten van :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:41

Heh, toch weer paarden aan huis? Ik ben benieuwd!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:42

Die kans is aanwezig. We zijn ergens mee bezig maar dat kan ik zo niet hier neerkwakken, is nog onzeker allemaal :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:45

Klinkt spannend Claudia!

Betadine ik drink dus geen thee :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:52

Geen thee !! Ik zou niet weten wat ik de hele dag zou moeten drinken als ik geen thee zou hebben :D, hier gaat er minstens een liter per dag door :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:55

Als ik meer info en zekerheid heb over hoe en wat dan meld ik me *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:55

Het is dat er thee bestaat anders zou ik de hele dag koffie drinken _O-

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:12

Ik drink vrijwel nooit thee en zeker geen koffie. Voornamelijk kraanwater.

Hier staat nog een flinke wind. Straks grondwerkles aangezien rijden nog steeds niet tot de mogelijkheden behoord. Al denk ik dat dit ook niet goed gaat zijn voor mijn enkel. Maar ben het niets met de paarden kunnen doen zo zat.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:33

Ik drink altijd water, nooit koffie of sapjes of thee. Enige uitzondering is als er alcohol in zit :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:45

Superjammer dat je veulentje niet is gelukt Dais.. -O- Hebben wij vorig jaar ook gehad... die is veel te vroeg geboren.. was een naar gezicht om in de paddock te vinden -O- Nu is ze toch al bijna jaarrond drachtig!! Dus goeie hoop dat de dracht in ieder geval goed komt.. nu de bevalling nog :=

Jeetje Jade, wat schrikken!! Logisch dat dat paniek oplevert... :knuffel: Hoe is 't nu met d'r?

Jaa, wij hadden ook een windstil uurtje :P Precies toen ik in bad lag, met kaarsjes aan en sterrenprojector op de muren en het plafond :P Na de behandeling van de chiro.. again :') Maar dat was wel erg fijn.. wat rustgevender dan dat gejaag om het huis heen :=

Oehhh spannend Claudia!! :oo

Maartje_M schreef:
Ik drink altijd water, nooit koffie of sapjes of thee. Enige uitzondering is als er alcohol in zit :+

Same! _O- Hahahaha

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:02

Ik drink koffie en kruidenthee. Zomers water met komkommer, meloen, limoen, munt of een mix daarvan. Bijna geen frisdrank, behalve als we uit eten gaan of ik een extreme hypo heb. Die vruchtenpakjes bevatten zeer veel suiker en werken snel.

Vanmorgen allebei gelongeerd met balkjes. Merrie doet het leuk. De ijsco vond het STOM. Hij is er wel overheen gegaan, maar ging niet van harte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:21

Als het zomers erg heet is drink ik veel water en daar word ik altijd erg 'flauw' van, dus dan doe ik er soms een paar korreltje zeezout door. Is even wennen qua smaak, maar erg goed voor de dorst en aanvulling van mineralen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:07

Hier een zware koffie drinker.

Lijkt me wel best een schok een te vroeg verworpen veulentje vinden. Hier met ons eerste veulen (ondertussen al een dame van drie jaar oud <3 ) vond ik de hele dracht super spannend. Weet ook niet of we het in de toekomst nog eens gaan herhalen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:10

Ja was het ook inderdaad.... het gaat echt maar in 5% van de gevallen mis ofzo, de bevalling dan.. maar pfff wat een hel lijkt me dat ook.. maar daar gaan we nu ff niet aan denken :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:27

lijkt gelukkig goed te zijn gegaan! dacht gisteravond nog even oei, begint wel warme voorpootjes te krijgen, voor de zekerheid ingesmeerd met compagel, maar was mooi dun en koud vanmorgen. Ze heeft nog 2 uur nagedacht of ze nog wel uit de hooizak wou eten, maar ze kreeg toch honger, dus dat gaat ook weer goed gelukkig :)

utopia, hopelijk gaat alles goed inderdaad, wel gaaf, ik wil ook nog een keer veulentje fokken, door welke hengst is ze gedekt?

maartje, ik mijn schoonmoeder een tijdje pillen gegeven die het paard ook krijgt voor artrose, zij gaf aan dat het voor de artrose in haar handen wel helpt, misschien voor reumo ook? is arti-gold van global medics, op basis van chondroitine & glucosamine. Moet je wel langere tijd gebruiken voor je wat merkt.

ik drink bijna alleen maar thee en koffie, als het zomers te warm is gooi ik een zakje munt of groene thee in koud water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:30

koude thee, ugh :=

In de zomer drink ik veel water / limonade / water met een smaakje.
En radler :+

Ik zou het superleuk (en voordelig) vinden om zelf een veulentje te fokken maar vind Mo er te oud voor en weet niet of ik er überhaupt een eigen merrie voor op het spel zou zetten.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:32

ohja weizen 0% gaat er hier ook goed in, niet zo zoet als radler of limonade :)

ik wou destijds mede een merrie om een keer een veulentje te kunnen fokken - ze heeft 1 veulen gehad, en die is goed genoeg gelukt dat hij ook is aangewezen voor het kwpn verrichtingsonderzoek, qua kwaliteiten zit het dus wel goed :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:43

Robijntjah schreef:
koude thee, ugh :=

In de zomer drink ik veel water / limonade / water met een smaakje.
En radler :+

Ik zou het superleuk (en voordelig) vinden om zelf een veulentje te fokken maar vind Mo er te oud voor en weet niet of ik er überhaupt een eigen merrie voor op het spel zou zetten.

Zeker dat laatste had ik echt onderschat. Van zodra mijn merrie drachtig was, dacht ik echt van "oh god, wat heb ik gedaan, straks blijft ze in de bevalling en dat vergeef ik mezelf nooit". Maar het was al haar zevende veulen, alles is goed gegaan en ze is een super goede moeder, vindt haar veulentjes ook echt geweldig. Heb wel besloten dat het haar laatste veulen is. Heel misschien ooit met haar dochter nog eens.. maar inderdaad, die schrik dat je je merrie kwijt raakt he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:44

Poeh nou. Dat zou ik mezelf nooit vergeven. Vind ik ze toch te lief voor <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:49

Dat is leuk Jade!! :D Dat ie zo goed gelukt is! :D
En fijn dat je merrie er niets aan overgehouden lijkt te hebben, en toch weer honger kreeg :') Snap wel dat 't dan ff spannend is :P

Dat is ook wat ik zo spannend vind ja.... veulentje is leuk.. maar de weg er naartoe... :=

Mijn (mini :P ) merrie is gedekt door m'n eigen (mini) hengst haha :D Niks spannends dus, maar wel extra schattig zo klein <3 <3

Kaatje:

Afbeelding

Kevin:

Afbeelding

Wat is ons hek hier nog mooi (recht) :')
Ik hoop op een vosmerrietje <3

<3 <3 <3

Ook weer babykonijntjes op komst, eind maart uitgerekend.. mits het allemaal gelukt is := Dus we zitten straks, na alle verliezen, weer flink in het nieuwe leven <3 Heb ik wel ff behoefte aan :+: