Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:38

Hier loop ik ook veel naar binnen.
Elke nacht draait de robotstofzuiger een rondje,dat ruimt al veel op.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 08:39

Ik heb een grote droogloopmat. Wel consequent schoenen uit als ze nat zijn en kleding afkloppen. Dat beperkt het tot het
Minimum aan hooi wat ik in huis vind. We af en toe vlas vast in mijn sokken zitten.

Paarden wil ik niet in de buurt als ik hooi geef. Inmiddels snappen ze dat ook redelijk goed.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:50

Wij hebben een schuurtje tegenover onze voordeur. We doen daar dus de vieze laarzen en jassen uit en stappen dan in klompjes of instappers die schoon zijn. We hoeven daarmee alleen maar even over te steken en dan gaan we naar binnen. We hebben dus een soort uitpandige mud-room.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:53

Ik stofzuig mij onnozel en nog lijkt het alsof ik nooit poets. of ik denk dat ik schoon ben en plof op de bank en om mij heen ligt een halve hooibaal wat aan mijn kleding plakte.
Hier ook een bijkeuken waar alle vuile schoenen staan. Helaas staat daar nu ook mijn eettafel dus heel handig is het niet maar dat is het nadeel van verbouwen en stilstaan om verder te sparen

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:55

Wij komen het huis binnen in de bijkeuken/mudroom. Het meest ideale is nog dat daar ook de CV ketel hangt. We hebben er een kledingrek voor de kachel daar gezet en alle laarzen en schoenen staan er ook (paar aardappelkistjes op zijn zij gestapeld om het een beetje overzichtelijk te houden).

En dan in twee hoeken van die laars uittrek ding dingen (je weet wel, z'n scheef lopend plakje met ene uitsparing om je hak in te zetten zodat je zo je been uit je laars kan trekken) om het makkelijker te maken ze ook daadwerkelijk uit te doen, ook als je alleen maar "even snel iets moet pakken".

Moet ik eerlijk bekennen dat ik met droog weer alsnog met enige regelmaat gewoon doorloop :+

Nu hebben wij een 100+ jaar oud huis in verbouwing die beperkt écht schoon te krijgen is en ook twee grote honden die jaarrond verharen en graag een halve zandbak mee naar binnen slepen. Dus tja. Echt netjes is het alleen de eerste 10 sec nadat je klaar bent met schoonmaken :') .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:06

Ik heb bij de voordeur zo'n plastic plaat met opstaande rand waar ik altijd mijn schoenen boven uit doe en voor ik naar binnen ga klop ik mezelf even af. Nu met de 'grote verharing' aan de gang gaat eerst buiten de jas uit om uitgeklopt te worden. :)
Maar in de hal ligt regelmatig nog wel wat hooitjes en zand, maar dat veeg ik om de dag even op.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:15

Daar is hier de berging ook voor.
En natuurlijk ligt daar wel de meeste rotzooi.
Maar het is te vaak, mijn zonnebril, die ligt in de keuken, even doorlopen.
Oh de sleutel van de zadelkast vergeten, hangt aan het haakje in de keuken, even doorlopen.
Mijn telefoon vergeten, oh die ligt op de salontafel, even snel pakken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:23

Dat laatste is heel herkenbaar.
Wij komen binnen in de keuken, heb wel redelijk ruwe matten liggen, die houden veel vast maar zelfs bij dagelijks stofzuigen blijft er nog steeds liggen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:59

Hier ook een bijkeuken waar alles uit moet. Dat is in natte periodes dus een zandbak. Kinderen doen wel heel netjes de laarzen uit, maar de hond en kat nemen nog wel een en ander mee naar binnen

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:06

Ik kom ook binnen via de bijkeuken en probeer daar zo veel mogelijk alles uit te doen, maar ook nog bezig met verbouwen dus schoon is een illusie. Wil nog wel een mooie oplossing ook voor de bijkeuken uiteindelijk om daar alle vieze/buiten spullen te hangen/leggen. Op pinterest als je zoekt op mud room komen er echt de meest prachtige dingen voorbij, maar ik heb maar een kleine, onhandig ingedeelde ruimte.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:32

Kom binnen via bijkeuken. Maar toch...heb altijd wel ergens zand, modder, mest, hooi of stro zitten. :D hoort bij de hobby denk ik maar.
Had vanochtend trouwens wel even wat. Kom bij de paarden in de stal om hooi te voeren. Altijd als eerste s'ochtends. Staat de kleine Jazzlyn met haar voorbeen in het hooi net. Heb snel mes gepakt voor de hooitouwtjes en los gesneden. Denk dat ze maar geen net weer krijgt. Geen beschadigingen gelukkig. Heb al eens een hooizak gehad voor haar, ging ook niet goed.
De Kleine draak is een sloper. Dieter de ruin geen probleem mee. Al jaren mooi hooi in het hooinet. Echter de kleine loopt dr hooi wat op de grond ligt altijd door de hele stal. Dus denk probeer het toch nog een keer. Extra gecontroleerd nog de afgelopen dagen, s'nachts nog extra. Ging 2 dagen goed. Toch maar andere oplossing bedenken.
Laatst bijgewerkt door maximosa op 01-04-20 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:33

Ik vind wel altijd hooi in de badkamer, OVERAL _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:51

ook als je denkt scoon te zijn, dat dan je broekspijp iets opgerold zit en daar komt dan ook nog een kg hooi uit. of ben ik daarmee de enige?

Voor shettemans Maxon net een extra draadje gespannen, hij ging er blijkbaar telkens op dezelfde plek onderdoor waardoor er al haren op de draad plakten. Nu een extra draad aan de andere kant van de paal en nog een stuk lager, try again!!! }> }>

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 01-04-20 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:53

Bij ons is het een opgegeven zaak. 2 kinderen en een man die boer is, zelf loop ik bij de paarden. Gewoon vaak schoonmaken. Ik draag meestal gevoerde kaplaarzen en in de zomer oude sneakers. In principe schoenen uit in de serre, maar ja dat is soms even wat pakken en de kinderen banjeren eerst door de modder en gaan dan ook gerust wat pakken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:26

Lynn_Nikita schreef:
ook als je denkt scoon te zijn, dat dan je broekspijp iets opgerold zit en daar komt dan ook nog een kg hooi uit. of ben ik daarmee de enige?

Klinkt héél bekend... en het ergste is... het gebeurt me elke keer weer :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:49

ja héél bekend.
Of je telefoonhoesje open doet op de bank en daar een half hooinet in hebt zitten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:54

Hier ook dagelijks de laarzen volals ik de hooinetten vol prop. Wij wonen heel klein dus deur door en hup je staat in de woonkamer annex keuken. Hooi gaat hier tot aan de wasmachine toe mee in huis. Komt er schoon gewassen uit en na het ophangen kan ik standaard stofzuigen. Zelfs in bed ligt wel eens wat....
Ik heb er geen last van. Hoort bij me.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:05

_Penotti schreef:
ja héél bekend.
Of je telefoonhoesje open doet op de bank en daar een half hooinet in hebt zitten.

Heel herkenbaar ja :')

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:06

Ik kom het huis binnen via de garage en zet daar dus mijn schoenen en laarzen neer. Ook de jas hangt daar. Toch kom ik altijd wel wat hooi tegen in huis, maar op zich valt het mee. Verharende katten geven op dit moment meer troep. Ik kom echt overal haar van ze tegen, valt niet tegenop te stofzuigen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:18

Als ik naar binnen kom sta ik meteen in mijn keuken. Daar zet ik mijn schoenen naast de deur neer. Klop wel buiten altijd het meeste hooi van mij af.
Maar vind ook gerust wel eens wat hooi in een broekzak of jaszak.

Maar in huis vind ik relatief weinig hooi gelukkig. Maar ik let er sowieso wel op want ik ben allergisch.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:25

_Lorette_ schreef:
Hoe gaat dat bij jullie met vieze schoenen/laarzen en inloop naar binnen?

Ik loop gigantisch veel zooi naar binnen... Toch eventjes iets van binnen nodig en geen zin hebben om alles uit te trekken. Maar ook onbewust met vlas en hooisprieten, vooral als ze het hooi alvast uit je handen trekken en er lekker aan schudden. Dan heb ik het tot in mijn bh zitten.

Maar goed, die stalschoenen dus... Ik wil ze eigenlijk buiten uitdoen en buiten laten staan. In de zomer geen probleem. Maar in de winter... Dan is alles nat en koud. Ik heb echt geen zin om dan buiten in ijskoude laarzen te stappen. Ze drogen dan ook voor geen meter. Bestaan daar toevallig oplossingen voor?

Ik heb een ouderwets klompenhok.
En daarom loop ik veel op laarzen die ik zo uittrap, of voor even snel heen en weer mijn Crocs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:27

Lynn_Nikita schreef:
Ik stofzuig mij onnozel en nog lijkt het alsof ik nooit poets. of ik denk dat ik schoon ben en plof op de bank en om mij heen ligt een halve hooibaal wat aan mijn kleding plakte.
Hier ook een bijkeuken waar alle vuile schoenen staan. Helaas staat daar nu ook mijn eettafel dus heel handig is het niet maar dat is het nadeel van verbouwen en stilstaan om verder te sparen

:') :') :') Heel herkenbaar...… Hier ook een hond die eerst door het vochtige gras loopt, dan een rondje door de paddock en vervolgens met zandsokjes naar binnen wandelt.

Ook 2 katten, die hetzelfde protocol lijken aan te houden als de hond. Daarbij doe ik ontzettend mijn best, maar evengoed veel hooi, vlas en paardenhaar aan mijn kleding. Daarnaast verandert mijn oude ruin in een Schotse Hooglander in de winter en hij komt erg slecht uit zijn vacht. Ik poets tot ik een ons weeg.

Ik heb een beetje een klote-tijd. In februari mijn pony in laten slapen vanwege hb, mijn merrie was compleet van slag. Wilde zelf eigenlijk geen paard meer erbij kopen, maar ben bang dat als mijn oudje gaat, ik een merrie heb die totaal in paniek is. Dus nu een pensionplek aangeboden en vandaag komt er een paard bij. Erg spannend.

Verder is mijn vader verleden week woensdag met de ambulance afgevoerd met een verdenking van Corona, wat gelukkig niet het geval is. Hij is wel erg ziek, maar het lijkt wat beter te gaan. Ik mag niet op bezoek en heb hem al 3 wkn niet gezien. Mijn moeder maakt zich ontzettend veel zorgen uiteraard en mijn man is hoogstwaarschijnlijk zijn baan kwijt (ivm corona). Ik heb gelukkig nog wel werk en dat lijkt ook zo te blijven, maar ik moet af en toe wel even diep zuchten en mijn zegeningen tellen.....

En één daarvan is? Ik ben gezond *\o/*

Oh en vrijdag gaan we onze Mechel pup ophalen, dit is ook allemaal een beetje dubbel, maar ik hoop dat het een leuke afleiding is.

Ha kristelhans en kirrr doen ook weer mee! Leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:55

@[***]: en dat is een groot goed tegenwoordig.
Er zijn ook veel mooie maatregelen nu voor wie zijn werk kwijt is.
Hopelijk je vader snel weer beter en naar huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:57

DubbelDun schreef:
@[***]: en dat is een groot goed tegenwoordig.
Er zijn ook veel mooie maatregelen nu voor wie zijn werk kwijt is.
Hopelijk je vader snel weer beter en naar huis!

Bedankt!

Ja, we gaan het ook wel redden hoor. Moeten ons gewoon een beetje aanpassen. De regelingen zijn inderdaad mooi. Nu nog even afwachten wanneer alles werkt. Maar als dat nog even duurt redden we het ook wel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 13:11

Sterkte afab. Het zijn rare tijden zo.

Afbeelding
Mest gaat het land op. Onderste bult heeft ruim een jaar gelegen. T is mooi spul