Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jadybabe schreef:pff..vraagje, vorige week is pony bekapt tijdens de cursus onderhoudstrimmem. Ze kwam gevoelig van de trailer af. De gevoeligheid is niet minder geworden, eerder erger. Straatje wil ze niet meer op. Heb ik haar op het straatje, zet ze duidelijk haar achterhand onder de massa om voor te ontlasten. Op het zand staat ze normaal, ook met achter op rust.
Raak helemaal van de leg. Hoe zie je nou duidelijk het verschik tussen te kort bekapt / zoolkneuzing en hoefbevangenheid? Ze staat alleen op hooi en pulp en heb haar vanaf maandag van het gras gehaald en staat ze op het zand. Wel sneu, als het door de bekapping komt kan ze weer de wei op.
Dussss....hoe zie je het verschil ? Heb haar net op de metacam gezet.
Jadybabe schreef:@ DD, als ik met piepschuim en ducttape aan de gang ga en ze reageert hier beter op, kan ik dan stellen dat het aan de bekapping ligt en dat ze niet HB is?
DubbelDun schreef:Anke schreef:Harde manenkam is een goed en makkelijk meetmiddel.
Ik ken een paard met een mega dikke en harde manenkam en geen teken van HB. Maar het is beter als ze het niet hebben
Jadybabe schreef:Ik heb hoefschoenen . Renagates. Er draait er 1 , ga morgen met een laagje erin aan de slag.
@Antheman, heb Heleen vandaag geappt, die baalde vreselijk. Jade heeft eigenlijk goede voeten en ze was zeer goed te spreken over haar voeten. Ze maakte wel een opmerking over dat ik de witte lijk goed in de gaten moest houden i.v.m. witte lijn ziekte, vandaar dat redelijk vele vijlen. Lastig dat ze net vol op de wei staat, je kan bijna niet meten wat het is. DA zei met metacam het weekend over en anders op de X ray. Hij vond het ook moeilijk omdat je met forse kneuzingen ook pulsatie zou kunnen voelen. Iedereen bedankt, ga verder puzzelen.
DubbelDun schreef:Anke schreef:Harde manenkam is een goed en makkelijk meetmiddel.
Ik ken een paard met een mega dikke en harde manenkam en geen teken van HB. Maar het is beter als ze het niet hebben
Fabster schreef:De glucobalance doet bij mijn welsh niks (zichtbaars). Ik sta op de lijst voor bezoek van Den Hoek. Anders van de zomer maar eens die kant op rijden.