Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:14

Vlas is niks voor mij, ik gleed zelf altijd al op mijn plaat in verse vlas boxen, dus vertrouwde het niks voor de dames.

Ben echt blij! Ik lever 1 van de 2 mini stukjes in, maar krijg er 1 groot stuk voor terug. Is een halve hectare gok ik ruim genomen ongeveer. Nou dat vind ik echt groot zat voor die 1,5 van mij.

Maar voorlopig is het echt alleen maar het zwembad van de bak voor ze.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:15

Ohjajoh wat fijn! Gefeliciteerd!

Ik heb op internet wel een bedrijf gevonden die ze niet dood maakt maar kater weer ergens uitzet. Ze vangen ze met vangkooien. Heb ze gemaild, ben benieuwd wat zij zegen. Vd week ook de buurman eens bellen. Misschien weet die nog wat.

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:34

Ik ben wel blij met het water dat nu valt :D eindelijk eens een paar buien die de moeite zijn.
Kwa vorst twijfelen ze nog hier, de ene dag voorspellen ze wel vorst en de volgende dag is alle vorst weer van de vooruitzichten verdwenen en is het op dezelfde dagen ineens 10 graden.

Konijnenholen in de wei is vervelend. Gelukkig hier geen last van. Heb wel een hond die het leuk vind om molshopen uit te graven op zoek naar mollen dus heb af en toe alsnog gaten in de wei maar die zijn niet heel groot.

Toen ze nog op stal stonden, lag er stro in de box. Haalde elke dag de meeste mest eruit en de rest bleef liggen. Ze kregen er dan wat schoon stro bij.
Aan het eind van de week haalde ik dan een volle aanhanger uit de stal en dat ging op een hoop ergens in de wei om te composteren.
Maar ze hebben niet zo lang op stal gestaan dus de mesthoop was niet zo groot.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:35

Ik mix het nieuwe vlas met wat oud vlas zodat het idd niet glad is. Met mijn warmbloedjes geen last van vlas in de sokken.

Kirr wat een gedoe zeg! Is dat weer voor de palomino of die andere die je te koop had?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:38

Voor de pinto.
Palomino moet eerst osteo opnieuw voor langskomen voordat die terug in de verkoop gaat.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:39

Hee Kirr, ik vroeg me al af waar je was! Ik zag gisteren op TV zo'n dikke wagen als dat jullie hebben en moest aan je denken. :D

Hier vlas en I love it! Paarden ook. Stro vreten ze op en ze zijn dik zat. :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:43

Claudia *\o/* :D

Konijnenholen...ik prop er een paar flinke stukken steen in,zand terug in het gat en flink aanstampen.Paar dagen volhouden.Ik prik er vaak even een paaltje bij,lopen de paarden er wel omheen.

Wie sneeuw wil mag het komen halen...

Afbeelding

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:44

Ik vind vlas niet glad hoor? Heb ook niet het goedkoopste vlas moet ik eerlijk zeggen. Dat vind ik net te stoffig.

Hier ook (natte)sneeuw. Wel fijn als het tenminste een uurtje blijft liggen, dan heb ik het sneeuwbeslag er niet voor niets onder laten slaan :+

Jeetje Kirr, asociale lui op deze aardbol! Hoeveel paarden heb je nu dan?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:49

Haha, kristelhans :D

Tinky, wow zo wit bij jullie! Je mag de sneeuw houden hoor.

PPPeet, 4 :o

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:51

Balen kirr, vervelend als men niet op komt dagen.
Ik heb ooit eens een bed 15! Maal verkocht, maar niemand kwam hem daadwerkelijk halen. Bij nummer 16 gelukkig wel, maar was inmiddels wel al verhuisd.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:55

Hahaha hoop dat hier niet zo ver komt. :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:56

Gefeliciteerd ohjajoh6.

Ik ben er nog mee bezig pppeet. Vandaag maar weer een mail aan wagen. Zo vervelend dat ik zelf niet met de juiste persoon in contact kan komen. Ik moet een mail sturen en die sturen zij dan door. Maar ja dat is nu al 3 weken geleden. Dus als iemand nog tips heeft. Het bedrijf zit niet in de buurt, dus kan er ook niet langs gaan. Anders had ik dat allang gedaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:59

kvulden schreef:
Gefeliciteerd ohjajoh6.

Ik ben er nog mee bezig pppeet. Vandaag maar weer een mail aan wagen. Zo vervelend dat ik zelf niet met de juiste persoon in contact kan komen. Ik moet een mail sturen en die sturen zij dan door. Maar ja dat is nu al 3 weken geleden. Dus als iemand nog tips heeft. Het bedrijf zit niet in de buurt, dus kan er ook niet langs gaan. Anders had ik dat allang gedaan.

Op mijn werk heb ik dat vaak voor, en stuur dan (heel irritant :+ ) dezelfde email een aantal keer opnieuw door (met een week tussen steeds) net zolang tot ze reageren.

Een andere beproefde methode is heel onschuldig vragen: "ik heb tot op heden nog niets gehoord van persoon X, kan het dat er iets misgelopen is?" (oid). Voor hen weer een herinneringsmomentje als ze het nog niet doorgestuurd hebben ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:00

Jup doe ik ook.
Blijven bellen en mailen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:18

Ja dat doe ik inderdaad ook. Ik dacht ik wacht nu eerst even de vakantie periode af. Ik heb nu net weer nieuwe mail verstuurd. En dan ga ik morgen of overmorgen weer even bellen. Het vervelende is dat ik nog steeds niet weet bij wie ik het moet vragen. Dus kom nog steeds bij de receptie of een secretaresse uit. En heb dus ook nog geen rechtstreeks nummer of email. Maar goed als ik er niet doorkom dan vast ook geen ander die interesse heeft. Denken we dan maar. Misschien nog even een bezoekje naar de bouwplaats....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:40

@Daan_O : ik bedoelde mijn eigen sokken :D De paarden hebben er geen last van.

Net de pomp aangezet en terwijl de plas aan het leeglopen was, liep de waterton vol (wel met schoon water :D ).
Meteen de andere plassen 'even' leeggeschept, dus de rest mag nu de grond in zakken.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:47

Hier behoorlijk wat sneeuw. Snel hooi gebracht vanmorgen want dacht die zullen wel honger hebben. Waren ze te druk met spelen, lekker rennen in de sneeuw. Hond en kind ook al zo blij. Sneeuwt hier nog steeds. Zelfs voor wortels hadden ze geen tijd. Me weer druk gemaakt om niks dus. :) wordt wel een hele natte bende als het gaat smelten ben ik bang..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:05

DubbelDun schreef:
@Daan_O : ik bedoelde mijn eigen sokken :D De paarden hebben er geen last van.

Net de pomp aangezet en terwijl de plas aan het leeglopen was, liep de waterton vol (wel met schoon water :D ).
Meteen de andere plassen 'even' leeggeschept, dus de rest mag nu de grond in zakken.

Dat kan natuurlijk ook :') Met laarzen ook geen last van haha.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:34

Ik wil ook sneeuw.. maar dan wel gewoon meteen 5 cm ofzo :p
Hier alleen maar regen.. veel te nat.. vind er niets aan
Er is hier de afgelopen 1,5 dag flink wat gevallen want de sloot staat alweer helemaal vol, terwijl deze net weer leeg was

Hier had ik voor het weekend pak voordroog nummer 3 open gemaakt en hier stond gewoon 1,5 cm schimmel op, op 1 bepaalde plek.. ik hoopte nog even dat het heel oppervlakkig was maar het liep door het hele pak heen.. Dus ik heb maar weer gebeld en nu komt hij 9 pakken ruilen.. ik heb echter maar weer een nieuw pak opengemaakt op te voeren en dit pak was gewoon goed dus denk dat hij er maar 8 ruilt.. voor mij geen probleem want ik heb straks ook zelf 2 pakken gewoon opgevoerd dus dan is het mooi geregeld..
Waarom hij alles komt ruilen weet ik niet.. hij kan net zo min zien wat er in die pakken zit als ik denk ik dan? Maar ik wil gewoon dat wanneer een pak niet te voeren is hij het oplost.. voor nu is het iig opgelost en ik hoop dat de rest van de pakken gewoon goed zijn..
Heb in het verleden overigens nooit problemen gehad met zijn voordroog.. dus ik snap er ook niets van waarom t nu zo moet.. ik twijfel wel of ik hier nog eens 10 pakken afneem op deze manier..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:58

Als de nieuwe zending idd weer bagger is dan zou ik op zoek gaan naar een andere leverancier.

Hier ook weer een klein baaltje met wat schimmel er in. Ook véél te strak gebaald, dat is vragen om ellende. Als het me te gek wordt gaat ie zo de mestput in; die plakken zijn een mooie vaste ondergrond om over het natte deel achter te komen met de kruiwagen :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:10

Oooiiii, werkontwijkend gedrag hier! Weinig klassen ivm afronden project dus heerlijk veel tijd om al mijn losse eindjes weg te werken maar nu even klaar met al die schema's en afspraken dus even op Bokt. :P

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:20

Haha Kristelhans.

Ik heb kaarten besteld voor Fri(e)sian proms. Samen met mijn vriendin. Ben erg benieuwd. Iemand van jullie al eens geweest?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:27

Hier ook. Ik heb moeite om me door alle mails heen te worstelen, en op 1 of andere bijzondere manier kom ik dan steeds weer op dit blauwe schermpje uit :Y)

Leuk kvulden! Nee nog nooit geweest.
Ben wel eens naar Apassionata geweest, maar zulke shows zijn niks voor mij. Ik erger me alleen maar aan dat vaak strenge handgebruik en onnatuurlijke oefeningen..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:40

Mag ik me hier ook melden? :o

Mijn paard staat niet bij mij aan huis, maar bij iemand anders aan huis. Alles is doe-het-zelf. Voor mij voor het eerst. Voorheen stond ik wel bij iemand thuis, maar werd eigenlijk alles geregeld en ingekocht. Nu betaal ik kale huur voor de stal, wei en bak en moet alles verder apart inkopen en regelen (ook omheining bijvoorbeeld). Dat doe ik wel met de eigenaar van het andere paard. Ik heb de laatste 10 pagina's gelezen en het is onwijs interessant!

Ik vind het overigens heerlijk om alles zelf te doen en te regelen. Ik ben alleen nog een beetje aan het zoeken naar hoe en wat, maar dat komt wel goed :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:44

welkom amanda!

ik vind het ook wel fijn om alle beslissingen zelf te nemen, wel vind ik het in de winter soms wel veel worden, elke dag weer al dat werk.