Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:34

Als die kleine er maar weer bovenop komt, het is niet leuk als je dieren zich niet fijn voelen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 15:22

Inmiddels wat rustiger hier :)

Vanavond zouden de grondwerken bij ons klaar moeten zijn. Nieuwe palen in de grond, betonnen vloer waar de stallen komen, en grond omgekeerd voor de paddock. Straks even gaan kijken, ben benieuwd :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:07

Spannend! Hopelijk is alles in een keer goed gegaan!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:15

Spannende tijd komende weken, gisteren te horen gekregen dat ik over 6 week geen werk meer heb :(
Wellicht zal mijn ruin dan ook naar huis komen van pension af, wat betekent dat er dan een stal bij moet. Qua weide geen probleem, met het weide seizoen in aantocht kan ik hem vd zomer wel kwijt.
Maar wat een gedoe pff -O-

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:19

Jeetje dat is kort van te voren zeg. Zijn er geen stappen die je kunt zetten? Niet bij de pakken neer gaan zitten, aanvechten en ondertussen solliciteren.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:22

Gypsy schreef:
Jeetje dat is kort van te voren zeg. Zijn er geen stappen die je kunt zetten? Niet bij de pakken neer gaan zitten, aanvechten en ondertussen solliciteren.

Contract liep af, en een maand voor de einddatum moeten ze melden of ik verlenging krijg (in mijn geval voor onbepaalde tijd) of ontslag

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:27

Oh dat verklaard een hoop. Alsnog balen! Onbepaalde tijd doen ze niet snel nee....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:54

Sterkte...altijd naar dat soort dingen.Ik hoop dat je snel een nieuwe leuke baan vind :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:16

@Odetje92: Altijd naar en niet de beste tijd.
Sterkte en succes met het vinden van een nieuwe job.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:36

Balen, hopen dat je snel wer wat anders vindt. En gelukkig heb je tenmiste de oplsossing om je paard naar huis te halen.

Ik geniet nu echt volop van de paarden aan huis. Veel werk geweest de afgelopen dagen, zeker in combinatie met carnaval. Maar met een jong paard is het echt zoveel leuker. Die kun je steeds tussendoor even pakken. Je kunt de leer momentje super kort houden en verdelen over de dag en merkt echt al super snel vooruitgang itt dat je er een uurtje naar toe gaat als ze in pension staan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:47

Balen odet. ..hopen dat je snel iets weer vind.

Pffff ik ben wel even klaar met dierenarts kosten nu.

Vorige werk stoot karev haar neus. Hechten, prik en spoedconsult 170,-
Afgelopen maandag met de hond heen, 54,-
Vandaag hond geopereerd, 200,-

Alsof je een emmer leeg gooit zeg..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:57

Sterkte met de beesten Karev.

Odet succes met de banenzoektocht

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:00

Vervelend Karev, zulke dingen komen altijd tegelijk wanneer het niet uitkomt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:25

Vervelend Odet, hopelijk vind je snel iets nieuws!

Karev: een ongeluk komt nooit alleen he, duimen dat het nu klaar is!

De werken zijn af en het ziet er toppie uit! Heel blij met het resultaat :) morgen komen de stalletjes en dan kunnen we die dit weekend in elkaar zetten..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:09

Odetje wat vervelend! Sterkte en succes met het vinden van een nieuwe baan!

Ik ben BOOS, moet even gal spuwen hoor! Gisteren zijn mijn paarden dus wéér gevoerd, er lagen weer aardappelschillen op de grond en er was er een gigantisch aan de dunne!

Er hangt aan de weg al maandenlang een bordje verboden toegang, ik heb na het vorige incident een bordje op het hek bij de paarden opgehangen met verboden te voeren, in het fel blauw en best lastig over het hoofd te zien. Welke simpele ziel gaat dan toch gewoon ongevraagd andermans terrein op om ongevraagd andermans paarden te voeren en die bordjes te negeren?!?! Echt, ik kan daar echt niet bij hoor!

We hebben een camera hangen waarmee we foto's van de bouw van ons huis maken, na de vorige keer is daar een kaartje in gegaan om 24/7 te kunnen filmen dus ik ga dat terug kijken zodat ik hopelijk kan zie wie het is of waar het in ieder geval vandaan komt en hoe (lopend, fiets etc) Kost alleen nogal wat tijd om de hele dag terug te kijken...

Ik vind het echt te gek voor woorden dat mijn paarden op eigen terrein staan en ongevraagd gevoerd worden ondanks de bordjes en een hek aan de weg. En als ze dan nog langs de weg zouden staan, maar je moet gewoon zowat 100m ons terrein op om bij de paarden te kunnen komen... Hoe brutaal kan je zijn?!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:13

Ik snap dat je goed pissig bent, Daan. Wat een lef!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:36

Oh bah Odetje, kan mij voorstellen dat je baalt. Veel succes met het zoeken en vinden van een nieuwe baan!

Ach karev, hond geopereerd, is hij al een beetje opgeknapt? Hoe is het met karev? Heelt zijn snoetje alweer? Zieke dieren zijn nooit leuk.... Geven veel zorgen en kosten inderdaad veel geld.

En Daan, ik zou ook heel erg boos zijn! Afgezien van het feit dat een ander je paarden niet moet voeren kan het ook nog zo zijn dat je paarden misschien ergens niet tegen kunnen. Zou je paard gewoon ziek worden van stom gedrag van domme mensen!!!!

Wat bordjes betreft hangt bij ons nu ook de "ijzeren" ketting met een bordje "uitrit" vrijlaten. Ik zag de buurvrouw van de week naar het bordje lopen om te kijken wat erop stond. Hoop dat ze nu nogmaals haar klanten verzoekt daar niet meer te parkeren. We gaan a.s zondag bij haar op de koffie. Zal mij benieuwen of er nog iets over gezegd wordt.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:44

[***] ik ben ook benieuwd of je buurvrouw er iets van zegt. In ieder geval duidelijk zo zou je denken.

Mijn oudje heeft cushing en is vorig jaar (daardoor) hoefbevangen geweest, zij mag dus zeker niet zomaar gevoerd worden. Mensen beseffen inderdaad niet dat dit harstikke gevaarlijk kan zijn. Ik begrijp dat het goed bedoeld is maar ik word hier zo boos van! Ik vind het echt vreselijk brutaal _-:(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:51

@daan-O: dat is idd een hele goede reden om niet te willen dat ze zomaar gevoerd worden. VErder is het iig iemand die niets van paarden weet, want dan zouden er geen aardappelschillen liggen.
Hopelijk kom je er achter wie het is.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:51

Hier gelukkig geen mensen die voor onze inrit parkeren, hoogstens de boer die het hek dicht doet als hij de koeien gaat verweiden, die laten ze hier gewoon los over de weg lopen.

Hier komen vaak dezelfde mensen met kinderen om de paarden te aaien dus daar maak ik me ook niet zo'n zorgen om. Verder houd de buurt alles wel in de gaten. Zo vroeg laatst de buurman ineens op het kreupele paard al beter was, terwijl ze echt niets met paarden hebben :) dus dat is toch wel weer fijn.
Ook gooien ze nog weleens wat brood bij de kippen. Voor de kippen fijn uiteraard, maar dit trekt ook ratten aan en daar ben ik dan weer wat minder blij mee, maar dat voorkom je op het platteland toch niet helemaal. Het is vooral vervelend dat alles verzakt door de hangen die ze onder de hokken graven.
Dus komende zomer komt overal een betonnen plaat onder te liggen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:24

Daan hopelijk kun je uitvinden wie er gevoerd heeft, verschrikkelijk als ze op eigen erf nog niet veilig zijn :(:)
Ik heb 2 zomer eczemers, moet er niet aan denken dat andere mensen die pony's gaan voeren, maar gelukkig gaat dat hier niet zo makkelijk, voordeel van een klein erf .

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:50

Ik hoop het ook echt... Hier zou het ook niet makkelijk moeten gaan.. mensen moet eerst het hek door(met bordje verboden toegang), dan ca 100m het terrein oplopen om bij de paarden te komen. Verder kunnen ze van nergens komen want er liggen rondom sloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:19

Daan_O schreef:
Ik hoop het ook echt... Hier zou het ook niet makkelijk moeten gaan.. mensen moet eerst het hek door(met bordje verboden toegang), dan ca 100m het terrein oplopen om bij de paarden te komen. Verder kunnen ze van nergens komen want er liggen rondom sloten.

Dat ze dus echt het terrein opgaan, dat vind ik zelfs een beetje eng! Bij mij staan de paarden in de winter aan de openbare weg, dus is het vrij makkelijk om iets over het hek te gooien, maar echt het terrein op lopen en dan ook nog zeker 100 mtr vind ik nogal wat!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:28

Oh Hoe frustrerend dat mensen je paarden voeren...Hier gebeurde het ook. Verrotte groente..brood. .heb een bordje opgehangen wegens allergie niet voeren. Helpt hier wel

Hondje knapt op. 3 kiesjes getrokken
Gisteren. Toen was ie echt behoorlijk lam

Karev krijgt morgen de krammen er uot

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:32

Hoi allemaal,
Ik ga dit ook even volgen.
Sinds nieuwjaar zijn wij verhuisd naar een huis waar de paarden thuis staan.
Alles is er in principe: stallen, piste en weides.
Alleen hebben de stallen nog een opknapbeurt nodig (of opnieuw inrichten van de gehele schuur, zodat er ook een zadelkamer komt en poetsplaats), en de omheining op de weides moet ook onder handen genomen worden.
Ik volg even voor wat leuke tips nog.
Moesten jullie tips hebben ivm inrichting van stallen, hoor ik het graag!