Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirrr schreef:Jotoma schreef:Mijn eerste probeersel was een speciekuip rechthoekig met rubberen matten. De mat werd al snel opzij gekieperd of dubbelgevouwen. Ik ben nu eerst weer terug naar de EJ fijnmazige netten. Maar die worden snel groot, ook de mazen rekken naar mijn idee uit. Ik vind ook dat er veel gemorst wordt. Ook moet mijn paard nat hooi en in een vlas stal lekt zo'n hooinet nog aardig uit. Nieuwe netten heb ik al wel op het oog, maar het voeren vanaf de grond om lekkage (water) en natuurlijke houding te bevorderen spreekt mij aan.
Dus ik zoek toch nog iets met een bak, maar dan dusdanig verzwaard zodat hij niet los getrokken wordt.
Ik kwam deze constructie tegen en dit spreekt mij erg aan. Hebben jullie hier al ervaring mee? Neemt in de stal niet veel ruimte in beslag en lijkt de meest makkelijke manier om te vullen:
https://www.youtube.com/watch?v=KJzqXOIMflI
Ik heb hetzelfde probleem, een paard met nat hooi en in een vlasstal.
Heb je bovenstaande uit getest?
Lijkt mij iets zelf gemaakt?
Gypsy schreef:Er zit echter wel één groot nadeel aan, ze kunnen erg veel kracht op het net zetten ......
LBLGypsyCobs schreef:Hoe erg is het nu eigenlijk dat hooi nat regent?
Als het net elke dag leeg gaat is dat toch niet zo'n ramp?
Paarden eten ook natgeregend gras.
karev schreef:Zou het ook helpen om het net zowel boven als onder vast te zetten als ie hangt? Mijn fjors doet nl het volgende; friemmelt een pluk hooi uot een maas, doet hoofd omhoog, schud hooinet heen en weer en hop, flinke pluk eruit....
Slowfeeden my ass dus haha