Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Ik vind de korrels koud als vloerbedekking in de winter als het vriest en voor die reden kies ik niet meer voor alleen korrels.Ophalen stro is vervelend, ik kan het laten brengen, maar een goede dikke ondergrond van vlas en korrels is wel heel erg nuttig, stro haal ik in de trailer, dan heb ik ongeveer 22 pakken en daar doe ik makkelijk een hele winter mee.
Isabonny schreef:russel schreef:Ik vind de korrels koud als vloerbedekking in de winter als het vriest en voor die reden kies ik niet meer voor alleen korrels.Ophalen stro is vervelend, ik kan het laten brengen, maar een goede dikke ondergrond van vlas en korrels is wel heel erg nuttig, stro haal ik in de trailer, dan heb ik ongeveer 22 pakken en daar doe ik makkelijk een hele winter mee.
Ik heb het in het kippenhok uitgeprobeerd, maar toen begon het zo hard te vriezen ineens dat ik er inderdaad weer hooi overheen gegooid heb omdat dat warmer is.
De kippen stonden op die harde korrels te bibberen met 1 poot omhoog.
De korrels vallen niet echt snel uiteen als je ze niet nat maakt....maar dat doe je ook weer niet als het vriest, dus....
granu schreef:Bij niet persen van stro blijven de schimmels op de stengel, dit in tegenstelling tot pellets, waar door het verhitten bij het persen de ziekstes en schimmels worden vernietigd. Dit verklaart o.a. waarom pellets goed zijn tegen ammoniakgeur.
Citaat:"granu"
In principe kan koolzaadstro verwerkt tot pellets, evenals bvb hennep of vlas, maar gezien de kleine beschikbaarheid in koolzaadstro gebeurt dit bij mijn weten niet.
Bij niet persen van stro blijven de schimmels op de stengel, dit in tegenstelling tot pellets, waar door het verhitten bij het persen de ziekstes en schimmels worden vernietigd. Dit verklaart o.a. waarom pellets goed zijn tegen ammoniakgeur.