Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:00

Bovenbeen is echt veel prettiger dan een buiktasje. Veel stabieler en het dit niet in de weg. Wel even opletten waar de sluitingen zitten want die moeten natuurlijk niet in de weg zitten. Ik heb zeer goede dingen over de Mags tassen gehoord. En ook echt van Trec en endurance ruiters.

Hier vandaag bezig geweest met een takkenril. Ik wil bovenop nog een ligger maken en dan mag er ook gelijk een eetbare klimplant tegenaan. Ik denk dat ik voor een hop cultivar ga.

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:01

Leuk Malenka! Is hop geen woekeraar? En bedankt voor de tip ik ga zoeken :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:45

Mir is wel een portret.

Geen ervaring met tasjes. Ik heb zo’n grote zak op mijn rijbroek op mijn bovenbeen. Die vind ik erg fijn.

Hier vanavond een springend veulen. Met het gemak over de meter heen. Ze moet nog 9 maanden worden

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 21:07

Dat is een soepel sprongetje inderdaad :D :=

Haha die Mir, het is maar wat je comfi vindt :')

Geen ervaring met bovenbeen tasje.
Ik rij met jas of met heuptasje.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 22:00

Talentvol veulen haha! Kan me voorstellen dat je er minder blij mee bent alleen

Mir wilde gewoon niet schoon zijn

Hier had Lissy vandaag even een bui. Hard gewerkt en was wel een beetje moeilijk dus mevrouw explodeerde toen ik haar even los klikte om uit te razen := had ik goed aangevoeld haha

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 22:03

Hop kan wel flink woekeren ja. Ik denk dat ik ze in grote potten in de grond zet.

Gaaf veulen! Heb je een recente foto?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 22:08

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 00:16

<3 Wat een leuke.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:11

Het weer afgelopen weekend was heerlijk, de kleintjes weer allemaal hun borst geschoren en binnenkort gaat alles ervanaf.

En Picasso, die heeft heeeel goed zijn best gedaan bij onze eerste impuls marathon <3
Afbeelding

Ohja en vrijdag nog een heerlijke les gereden op psg opgeleid paard. Ik ben helaas type 'altijd-aan', zou beter iets van yoga erbij kunnen gaan doen om te leren ontspannen.

Doen ze dat altijd met hun hooi pjer, of deze batch? Ik heb nu ook veel werk met hooi opruimen, want ze verspillen er veel teveel van als ze dat niet lekker genoeg vinden.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:19

Wat een leukerd BB!

Toffe foto LP, en tof dat je o[ een PSG paard gereden hebt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:37

Wauw, dat is stoer!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:41

Gaaf Lys!
BB wat een leuk ding! Tinker?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:42

Knap veulen zeg <3

Ik zag nog bijzondere eethoudingen enzo hahaha.

Knappe Picasso!

Hier gisteren 19 vlinderstruikstekjes neergezet en de andere hengst van mijn instructie gereden. Groooooooot paard maar jezus wat gaaf. Dinsdag weer!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:11

Dank jullie wel. Het is inderdaad een Tinker.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:27

Lys_PPA schreef:
Doen ze dat altijd met hun hooi pjer, of deze batch? Ik heb nu ook veel werk met hooi opruimen, want ze verspillen er veel teveel van als ze dat niet lekker genoeg vinden.

Ja helaas dit doen ze altijd. Op de vorige stal kregen ze het hooi gewoon los op de grond, en dat vinden ze blijkbaar wel fijn. We hebben toch soort van besloten dat die metalen ruif weg gaat en dat we iets anders gaan proberen. Hopelijk betekend minder frustratie ook minder knoeien.

Die impuls marathon ziet er gewldig uit hoor! Ik krijg er weer helemaal zin in! Het zit er voor ons helaas niet in dit seizoen, want net verhuisd, nog geen nieuwe vereniging of les en pas heel recent tweespan rijden, maar het kriebelt wel!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:26

Zo! Die jonge Tinker kan echt springen! Leuk dier!

Wat gaaf Lyss PPA! Het plezier spat er vanaf. Mooie foto ook.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:46

Na de positieve berichten hier over de Cantharel heb ik zojuist onze zomer vakantie geboekt. Heel veel dank daarvoor!!
Wij gaan in september een midweekje met 2 paarden, samen daarheen.
Nu al zin in!!

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:13

Als de zon schijnt wordt de wereld gelijk stukje mooier he? Zie je ook aan de leuke berichten hier!
Ik heb gister voor het eerst dit jaar de sproeiers in de bak aangezet,, voor mijn zand straks weer wegwaait. Het was al goed uit gedroogd...

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:59

pjer schreef:
Lys_PPA schreef:

Ja helaas dit doen ze altijd. Op de vorige stal kregen ze het hooi gewoon los op de grond, en dat vinden ze blijkbaar wel fijn. We hebben toch soort van besloten dat die metalen ruif weg gaat en dat we iets anders gaan proberen. Hopelijk betekend minder frustratie ook minder knoeien.

Die impuls marathon ziet er gewldig uit hoor! Ik krijg er weer helemaal zin in! Het zit er voor ons helaas niet in dit seizoen, want net verhuisd, nog geen nieuwe vereniging of les en pas heel recent tweespan rijden, maar het kriebelt wel!

Wellicht zo'n bak op de grond? Al weet ik niet of ik dat fijn zou vinden qua ruimte die zo'n bak inneemt. Het huis waar we mee bezig zijn heeft stallen met een luik en dan de hooibak (soortgelijk aan die van jou) aan de buitenkant van de deur. Als ze dan knoeien ligt het iig niet op je bio waldbodem :P Maar helaas voor het paard wel buiten bereik.

Voor mn vriend was de overgang van tweespan mini's naar enkelspan groot paard al lastig qua sturen (telkens net iets te laat want de combi is veel langer). Ik moet er nog ff niet aan denken hoe lastig dubbelspan paard door zoiets te sturen is :')

greendragon schreef:
Als de zon schijnt wordt de wereld gelijk stukje mooier he? Zie je ook aan de leuke berichten hier!

Ja heerlijk! Morgen nog maar de helft vd temperatuur van vandaag, maar dat mag de pret niet drukken. Als het maar niet teveel regent.

Goed vooruitzicht Nickeltje!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:27

Als het maar niet gaat regenen, vind ik iets minder weer ook helemaal niet erg. Al was dit wel heel lekker!
Geeft ons nog even tijd om na te denken over de ontsnappende hond, het is serieus net een shetlander... hij ontsnapt door de weide en springt dan over de sloot de weg op. Helemaal niet blij mee dus... Het is een sheltie, dus klein maatje en hij heeft echt lak aan de stroomdraad met die dikke vacht dus e moeten iets anders bedenken om de wei dicht te bouwen _-:(

Gaaf Lys! Lijkt me echt lastig met zo'n groot paard in die hindernissen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:48

Maartje, herkenbaar. Hier ontsnapt de Mechelaar ondanks dat zei normaal juist altijd perfect luistert.
Na een aanvaring met de buurhond.
Heb hier goede hoop dat een extra laag draadje gaat werken.
Maar Jody heeft geen mega vacht.

Bb, wat een gave Tinker. Springen kan ze wel.

Gaaf Lys, prachtige foto

Marjan, geen ervaring met een been tasje.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:14

Er is hard gewerkt hier vandaag. De bestrating zit er ruim voor de helft in *\o/* Het ziet er nu al mooi uit.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 21:12

Leuk Nickeltje, heb je mooi om naar uit te kijken!

Hier nog steeds struggles met goed hooi vinden. Maar komt vast goed uiteindelijk. Niet verwacht dat het zo'n zoektocht zou zijn zeg.

Wat was het heerlijk weer de afgelopen dagen, helaas vandaag weer koud en guur maar gelukkig geen regen bij ons.

Paard voor het eerst even in de bak gehad, had echt een kanon verwacht maar ze was zo braaf en relaxed. Hopenlijk vd week even tijd om wat grondwerk te doen met haar tussen het klussen door.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:41

MarjanB schreef:
Leuk Malenka! Is hop geen woekeraar? En bedankt voor de tip ik ga zoeken :D

Dat dacht ik ook gelijk, volgens mij wel.

Dat veulen springt er lekker overheen.
Je verbaasd je soms wat ze al kunnen hé

Maartje_M schreef:
Hier had Lissy vandaag even een bui. Hard gewerkt en was wel een beetje moeilijk dus mevrouw explodeerde toen ik haar even los klikte om uit te razen := had ik goed aangevoeld haha

Voorjaar in de bol :+

Lys_PPA schreef:
Het weer afgelopen weekend was heerlijk, de kleintjes weer allemaal hun borst geschoren en binnenkort gaat alles ervanaf.

En Picasso, die heeft heeeel goed zijn best gedaan bij onze eerste impuls marathon <3
[ Afbeelding ]
[ Video ]

Plaatje voor je wagen zo <3
Oortjes erop en gaan.

Nickeltje schreef:
Na de positieve berichten hier over de Cantharel heb ik zojuist onze zomer vakantie geboekt. Heel veel dank daarvoor!!
Wij gaan in september een midweekje met 2 paarden, samen daarheen.
Nu al zin in!!

Have Fun ! Goed vooruitzicht

Maartje_M schreef:
Als het maar niet gaat regenen, vind ik iets minder weer ook helemaal niet erg. Al was dit wel heel lekker!
Geeft ons nog even tijd om na te denken over de ontsnappende hond, het is serieus net een shetlander... hij ontsnapt door de weide en springt dan over de sloot de weg op. Helemaal niet blij mee dus... Het is een sheltie, dus klein maatje en hij heeft echt lak aan de stroomdraad met die dikke vacht dus e moeten iets anders bedenken om de wei dicht te bouwen _-:(

Dat word ook een selfmade antenne aan zijn halsband/vacht :')

Ik wil wel wat regen voor mijn nieuwe beukenhaag, maar dan wel graag laten vallen in de nacht :+
Morgen krijg ik de offerte voor de sierbestratingen en aanleg van oprit voor onze tuin.
Ben benieuwd of ik erbij moet gaan zitten voordat ik hem open.

Verder druk met allemaal nieuwe ideeën en ontwikkelingen buiten ( ons erf is nog niet klaar en één grote chaos nu ) en hoewel ik het heerlijk vind weer buiten bezig te kunnen met dit weer merk ik ook wel dat ik er best wel klaar mee ben na 4 jaar.
Ik wil gewoon dat het af is en er meer tijd is voor andere leuke dingen om te doen.
Misschien wil ik ook wel gewoon teveel soms... maar goed zie dat maar eens los te laten in het koppie :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 08:18

En echt af is het denk ik ook nooit. Nu is het huis van binnen af qua verbouwen, buiten is het ook wel redelijk af, maar dan is het weer onderhouden. Speelhuisje is nu echt op en moet ik vervangen, het verfwerk kan ik op de trap en de deurstijlen opnieuw doen, zondag de oprit met hoge druk gedaan, terras moet nog. Leuk zulke grote oppervlaktes om te hebben maar je bent er ook uren mee bezig.

Ik hoop dat de offerte meevalt, iets uitbesteden is zooooo duur
En ik denk dat wij ( ik in ieder geval) af en toe terug moeten kijken naar foto`s en denken owwww ja, van zo ver zijn wij al gekomen, soms vergeet je hoeveel werk er al is verzet

Met de hond, is omheinen met gaas geen optie? Ik weet niet wat het aantal meters is, ik heb hier rondom alles afgezet met tuingaas voor de honden en varkentjes