Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Waardeloos Joyce! Sterkte! Welk bandje is het?
joyce83 schreef:Nou terug van de kliniek. Helaas geen goed nieuws. Hetzelfde beeld als vorig jaar. Toen rontgen gemaakt van been. Zoals het toen was waarschijnlijk bandje tussen kogel en hoef in wat problemen geeft. Dat had nu na een jaar wel beter moeten zijn. Eerst genoeg rust gehad, dan ook langer rust als aangegeven. Liep goed maar in het jaar zakte ze er toch af en toe doorheen en af en toe dat ze dan op drie benen liep de dag erna.
uitslag, niet meer geschikt als rijpaard.
Lynn_Nikita schreef:Ik was erbij en de arts wilde wel een echo maken maar dat zou weinig veranderen aan de diagnose omdat ze nu al een jaar lang op en af kreupel loopt en op de foto al duidelijk te zien waar het probleem zat en ook klinisch beeld dat bevestigde.
Op het harde rechtuit, harde volte en op het zachte was duidelijk rechterbeen te zien.
Buigproef was vrijwel niet mogelijk want zodra je al aan de kogel kwam was ze heel gevoelig.
Het is geen paard wat voorzichtig met zichzelf is thuis en constant gekke bewegingen maakt en
na een jaar rust had het verbeterd moeten zijn ( na 6 tot 8 weken al) Voetje staat ook constant op rust en links en kruis zijn ook al vaker overbelast door het ontlasten.
DubbelFun schreef:Missy had eens de broekspier gescheurd en dat spiervlies is nooit meer echt geheeld en na inspanning puilde dat altijd wat uit.
@manzano: hier wordt er de eerste dagen van nieuw hooi ook altijd minder graag gegeten, maar dat gaat meestal wel over. ik heb 1x een lading van naast een (te veel) bespoten bollenveld gehad en die aten ze écht níet. die kon die mooi weer komen ophalen.
DubbelFun schreef:Ik heb maar één keer gehad dat Boon het hooi écht niet at en dat was dus met die partij van naast een lelieveld. Overigens aten de paardjes van de buuf het toen ook niet.
manzano schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik was erbij en de arts wilde wel een echo maken maar dat zou weinig veranderen aan de diagnose omdat ze nu al een jaar lang op en af kreupel loopt en op de foto al duidelijk te zien waar het probleem zat en ook klinisch beeld dat bevestigde.
Op het harde rechtuit, harde volte en op het zachte was duidelijk rechterbeen te zien.
Buigproef was vrijwel niet mogelijk want zodra je al aan de kogel kwam was ze heel gevoelig.
Het is geen paard wat voorzichtig met zichzelf is thuis en constant gekke bewegingen maakt en
na een jaar rust had het verbeterd moeten zijn ( na 6 tot 8 weken al) Voetje staat ook constant op rust en links en kruis zijn ook al vaker overbelast door het ontlasten.
Ah ja logisch. Je bent de acute fase inmiddels ook al lang voorbij dan, dus waarschijnlijk kan je ook niet veel meer doen dan.
Die van mij moest op absolute boxrust en drukverband. Met in de wei lopen zou het idd niet goed gekomen zijn.
Klinkt ook als lastige situatie nu. Met kreupelheid en overbelasten is een onbezorgd pensioen ook niet echt aan de orde. Heel veel sterkte. Ook voor je schoonzus! Is ze nog betrokken verder?