Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:14

Ja ik vind de hele baal weg gooien ook wel weer wat.. het zat helemaal voorin de baal. Als ik zeg de eerste 4,5 plakken weg gooi? Anders is het ook wel erg zonde maar wil ze ook niet ziek natuurlijk.
Zat er net even op te googelen, word je niet blij van maar kan niet direct de link met muizen vinden. Al kunnen die sowieso ziektes ed bij zich hebben natuurlijk, en beter safe than sorry!

Edit: ja zie nu de rest vd reacties.. dan maar weg deze baal. Zonde maar helaas. Hoop niet dat het in de rest ook zit, dat je er helemaal achterin een keer achterkomt :=

Akshay

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:20

Hier weigeren ze dus ook pertinent balen met lijken te eten..
Lijkt overigens wel een xl-muis? Aka rat? :))

De paarden zijn net maar naar buiten gewapperd. We hebben hier nu de piek van de storm, kunt buiten amper ademen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:20

Wees blij dat je hem al meteen in de baal tegen komt. Voor hetzelfde geld zit ie net onderop en heb je het meeste van de baal al gevoerd.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:21

Ashkay haha nee dat is gewoon omdat ie zo ingezoomd is want ik ben echt een held _O- maar hij was heel klein en inmiddels weg. Hooi ook weer vd nijnen afgepakt.

Dubbelfun ja idd! Gelijk de eerste plak gelukkig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:06

Net even mijn zonnetentje moeten redden. Één poot is licht geknakt en van een andere poot is de las kapot. Nu staat ie met strotouwtjes overal aan vast.
Ik had verwacht dat de wind zo'n vat zou hebben op een open kaal metalen geraamte.

Mijn zongefilterde hoekje als ín de zon te warm is en in de schaduw net niet lekker.
Nu ziet er dus geen winddoek op/om

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:07

Goldenarrow, jij ook sterkte met het verlies van je poezel.. wat ontzettend verdrietig -O-

Hier was het net ook ff flink tekeer aan het gaan, nu nog met vlagen.. komt af en toe een stoel voorbij gewaaid enzo := Wij hebben lekker binnen gezeten: veulencursus gevolgd! Kaatje lijkt steeds dichterbij het bevallen te komen (al kan 't zo ook nog een maand duren denk ik :P ) dus leek me wijs om onze kennis over het bevallen enz. even bij te spijkeren. Voor Kevin was zo'n beetje alles nieuw, dus die heeft z'n ogen uitgekeken _O-

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:17

Gecondoleerd Natasja :(:)

En jij ook sterkte goldenarrow :(:)

Hier was de trampoline omgewaaid, half over de paddockomheining heen dus de ruin heeft er aan staan knagen _-:(

En nu zit ik te wachten op de smid. Kouddd in de wind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:20

Hahaha nou beter dat ie het van een paard ziet dan _O-

Hier waait van alles door de tuin, puin ruimen doe ik morgen weer wel. Mesten was eigenlijk best lekker zo, ben wel uitgewaaid zeg maar :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:24

Hier veel blad aan de wandel en veel takken op de grond. Af en toe hoost het. Paarden staan gewoon buitenhun hooi te eten.
Zo weer inloggen voor een videovergadering........ blergh, ik benmoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:29

Ja ik moet ook nog anderhalf uur vergaderen.

Hier vooral nog verbouwingszooi wat er rond waait _O-
Maar ons dak is eindelijk klaar.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:40

ik heb ook een paar duiven voorbij zien komen met moeite om op koers te blijven haha. Dit weekend mn stroomlint maar weer eens opspannen ^)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:42

Gecondoleerd Natasha Y;(

Jij ook veel sterkte Goldenarrow. Altijd tragish om je dier op zo een manier te verliezen :(

Prairy: Spannend die boom. Hopelijk vind je snel iemand.

Hier zijn er dakpannen van het dak gewaaid en op nog geen meter van mijn auto geland. Die heb ik maar snel verzet.
De trailer is van zijn steunplank gewaaid en 1m achteruit gereden op de kiezelstenen.
Verder ben ik sinds vrijdag werkloos en stiekem blij met de extra vrije tijd :o Ik ben nu aan het kijken om zelfstandig vertaler te worden en hoop snel mijn eerste opdrachten binnen te slepen.
Even niet paardrijden want de stallen in de buurt willen ivm rhino geen externen in de piste.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:34

Ik heb vannacht heerlijk geslapen. Oordoppen ingedaan en slapen maar :z. Gisteravond alles al stormproof gemaakt, dus ik kon ook wel gerust slapen.

De paarden hebben vandaag ook binnen gestaan. Ze staan pas sinds 5 uur buiten en ze staan daar nu een beetje te klungelen met wilgentakjes. Ik ga ze over een uurtje maar weer binnen halen, dan zullen ze wel weer uitgewaaid zijn :D.

Prairy schreef:
[ [url=m/R5SV1h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik hoop echt dat ie blijft hangen tot ik een klim mannetje gevonden heb :')

Oooh spannend is dat! Wij hebben hier ook een klimmannetje nodig na vandaag. Een boom hangt op half 7 en als hij omgaat dan ligt hij op mijn mesthoop... niet handig :). Hoe noem je een klimmannetje in het echt? :')

Goldenarrow, heel veel sterkte toegewenst. Vreselijk om je beestje op die manier te moeten verliezen ;(

Betadine, dat was ook spannend bij jullie op het erf vandaag! Gelukkig geen pannen op je auto. Ligt de rest van je dak er nog wel op of is er nog meer afgewaaid? Succes met het starten als zelfstandig vertaler. Gewoon inschrijven bij de KvK en beginnen zou ik denken, of denk ik nu te simpel _O-

Haha, lekker uitgewaaid Robijn :D Dat maakt ook wel veel herrie bij jullie in het bos denk ik?

Karin, geef hem eens ongelijk <<) Dat hoort er niet en nu had hij de kans om het eens te proeven :Y)

Utopia, leuk joh veulencursus, spannend ! :):) Ik baal nog steeds dat mijn merrie niet drachtig is gebleven vorig jaar ;(.

Achaiah, ik heb droog hooi en ik heb er tot nu toe ook al 2 muizen in gevonden... Ik vind ze pas als ze bak met hooi al leeggegeten is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:37

Hier sinds ons nieuwe dak een stuk minder lawaai met storm.

Heb net ff gelongeerd in het windstille uurtje.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:39

Was er een windstil uur? :+

Mijn vingers zijn al de hele week stuk (reuma) dus hier hebben ze al een paar dagen vrij... hoop dat het snel beter wordt want dit is stom.

Heb net even de schade opgenomen, 1 tak van onze grote wilg en verder klein takken spul. Paarden vonden het denk ik de veel uitdaging met die wind uit de netten te eten want ze hadden hun hooi niet op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:52

Hier nog niks naar beneden gekomen.
Balen zeg van je handen.

Ja hier wel :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:54

Heb er jaren niet zo veel last van gehad.. denk dat na bijna 4 jaar nu officieel mijn zwangerschapshormonen uitgewerkt zijn :+ ik zei al tegen mijn man dat het nu dus tijd werd voor een 4e :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:54

Hahahaha.

Ook weer gerelateerd?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:04

Jup. Het is nat dus dan worden mijn vingers 2x zo dik :\ kou doet gelukkig niet zo veel. Maar goed, het zijn mijn vingers, mijn knieën en heupen en mijn schouder dus algehele ellende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:06

Oh wat zuur zeg.
Je vingers gebruik je ook zo belachelijk veel.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:19

Voor het gemak is het ook rechts :j heel fijn als je rechtshandig bent

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:20

Dais: Nee gelukkig enkel paar pannen. Hoop nu enkel dat het niet te veel regent in afwachting van herstelling. Stomme is dat het een splinternieuw dak is van 3 jaar oud. We vermoeden dus dat ze niet genoeg pannen hebben vast gezet. Kun je achteraf helaas niet gaan corrigeren.
Qua vertalen: Kvk is voor Nederland. Moet nog een beetje uizoeken hoe het hier kan. Zit nu sowieso in een overgangsjaar en hou het nu officieel op bijverdienste tot ik er echt wat mee verdien.

Maartje: Niet leuk als je vingers niet meewerken. Ik heb het syndroom van Raynaud, maar gelukkig beperkt last van. Schijnt ook dat hiervoor kindjes maken kan helpen. Word je voor je reuma behandeld ?

Robijntjah: Hier geen stil uurtje gehad en het zal nog een paar dagen duren zo :(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:21

Reumatoloog kan weinig voor me doen, ik heb medicatie maar omdat ik die alleen maar slik als het zeer doet, zit het niet in mijn systeem en vergeet ik het wel eens :=

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:23

Hier is merrie met haar dekentje aan het hooinet vast komen te zitten en in paniek geraakt. Heeft een tak van de hazelaar waar het hooinet aan zat afgebroken en is daarna met hooinet een rondje over de track gegaloppeerd voor ze m kwijt was. Paniek vogel. Hoop dat ze morgen geen dikke benen heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:32

Ach arm dier. Hopelijk is ze OK.

@maartje: is er geen middeltje waardoor je lichaam denkt dat ie in verwachting is zonder het echt te zijn ??