Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:22

Ik ga er ook vanuit dat ik dit najaar inderdaad niet in de bak kan rijden. Dan worden het buitenritten of inderdaad kijken of ik ergens tegen betaling kan rijden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:08

Sinds ik mijn bak paddock heb gedraineerd kan ik er het hele jaar door in. Er is een plekje waar soms een dag een plasje water blijft staan. Dat laat ik voorlopig zo. Rosie speelt er graag in en we kunnen dan net rijden ook door de plas. Goede training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:38

Pfoe, moest veel bijlezen.

Sterkte aan iedereen die het nodig heeft.
Welkom aan de nieuwe.
Succes met de zoektocht naar je droomplek voor zij die zoeken.
En voor zij die water ellende hebben, het wordt terug droog.

Ik heb gisteren nogal een rotdag gehad op het werk. De arts die hier normaal kwam eten, was in een nare bui. Heb hem uiteindelijk gevraagd of hij kwaad op me was en wat ik fout gedaan had. Kreeg als antwoord, niets, hij was gewoon moe. Toch maar ff duidelijk gezegd dat ik zo'n gedrag door mijn verleden echt wel heel anders interpreteer. Had ie uiteindelijk wel begrip voor. Nadat ie een paar uur geslapen had, hebben we nog heel even gebabbeld en heb ik toegegeven dat ik mensen niet vertrouw, weinig mensen een beetje graag heb (maar wel dat beperkt groepje graag in de watten leg door ervoor te koken. Had konijn met preistoemp bij voor hem en kreeg de opmerking dat ie het aan mijn eten proefde dat het met liefde gemaakt is) en dat ik hem soms wel lief vind, maar nooit zal zeggen dat ik hem altijd lief vind. Vond ie ni erg, hij zegt dat ie wel weet dat ik hem graag heb. Heb er ook nog aan toegevoegd dat ik het eng vind om mensen graag te hebben en dat ik mensen normaal ook bij me wegjaag, maar dat ik nu aan iemand beloofd heb om daarmee op te houden.
Vind van mezelf dat ik best wel stoer geweest ben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:51

Inderdaad stoer van je SVRL, denk dat dit echt goede stappen zijn voor je +:)+

Hier dit weekend hooguit 12mm regen gehad denk ik, het is beter dan niets zullen we maar zeggen :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:24

Knap dat je zo open durft te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:24

Ik was gisteren eigenlijk best wel boos op hem, vandaar dat ik het lef had om hem aan te spreken. Snap best dat je humeurig bent als je buren een heftig feestje houden en jij daardoor niet kan slapen, maar dat is nog geen reden om je als een idioot te gedragen. Ik heb me echt voorgenomen om me niet meer als een vod te laten behandelen.
Mijn vriend is in ieder geval ook fier op me. We hebben daarstraks lang gebabbeld. Mijn ventje is eigenlijk vrij sociaal, maar hij gaf nu zelf toe dat hij het ook moeilijk begint te krijgen met nieuwe vrienden te maken en dat hij ook een hekel heeft aan het feit dat zoveel mensen onecht lijken te zijn. Hij vindt het dan ook super dat ik wat meer van me af bijt nu. Heb echt wel een topkerel in huis (meestal toch)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:45

Knap van je SVRL, hele stappen gezet zo in korte tijd. Leuk dat je vriend trots op je is! Dat 'onecht' lijken van mensen is herkenbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:47

rover_ schreef:
Knap van je SVRL, hele stappen gezet zo in korte tijd. Leuk dat je vriend trots op je is! Dat 'onecht' lijken van mensen is herkenbaar.

Bwa, bij andere mensen zou ik nog wel dicht klappen, maar ik heb ondertussen al zoveel contact gehad met deze persoon, waardoor ik echt zoiets had van foert, nu zeg ik mijn gedacht. Heb een goed begin gemaakt, nu nog volhouden.

Seffes ff lekker ontstressen bij de paardjes. En nog eens een poging ondernemen om Quick aan de longe te krijgen. Een zakje aan mijn zweep heeft niet veel effect gehad. Mijn beesten vertrouwen me iets te veel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En groot dat hij wordt! Bacardi was 1,65 schoft toen ik hem als 4-jarige kocht. Quick is 2 nu en als ik hem zo zie staan naast Bacardi, dan schiet ie toch serieus de hoogte in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:56

Z, die is groot! :wow:
Wist helemaal niet dat ze zo groot konden worden.

Dapper dat je je zegje hebt gedaan :j +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:35

spatter schreef:
Z, die is groot! :wow:
Wist helemaal niet dat ze zo groot konden worden.

Dapper dat je je zegje hebt gedaan :j +:)+

Er is voorspeld dat ie minstens 1.55 zou halen en ik denk dat we daar niet ver meer van af zitten. Op fb stond onlangs een 2-jarige Rocky die al 1.60 zou zijn. Was wel in de VS en er werd met de arme drommel al gereden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:44

Is idd al een joekel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:43

Heb net een poging tot meten gedaan en ik doe iets fout. Als ik meet, zou Bacardi maar 1.57 schoft zijn, rug 1.50 en kont 1.55. Bij Quick staat de kont op 1.52 en de schoft op 1.48. Ik meet dus ergens serieus fout aan de schoft bij Bacardi.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:58

heeft hij geen hoge schoft ten opzichte van de andere?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:14

Lynn_Nikita schreef:
heeft hij geen hoge schoft ten opzichte van de andere?

Klopt. Hun konten zijn bijna even hoog, maar Bacardi zijn schoft is wel een pak hoger als zijn kont. Dus daar meet ik hem ergens fout.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:06

@Pauline: gecondoleerd met je oma. Mijn oma wil helaas niet meer leven, is 92, woont op haar zelf, niet ziek, maar is er klaar mee. Dus zal binnenkort ook zoiets mee maken helaas.

paddock problemen: de mijne is bestraat. Ik zag zoveel ellende bij mensen, dat ik daar geen zin in had. Kost je wel een vermogen, zeker als het geen mooi egaal stuk is wat bij ons het geval was.

stier: wow wat een apparaat. Hij is wel prachtig moet ik zeggen, maar ook erg indrukwekkend.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:03

Bij jullie ook zo erg met de dazen? Hier echt niet normaal. Ik haat die dingen! Beau heeft een lichte deken op en daar zaten er zo 40 op. Ik dacht eerst vliegen, maar het waren echt dazen. Sjaak wou vanmorgen al niet op de wei vanwege die pokkebeesten en ik wou eigwnlijk rijden op hem, maar dat heb ik maar geschrapt. Net wel nog even los wat gedaan. Wou nog aan de hand, maar hij werd echt gek van die beesten.

Echt niet leuk meer zo.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:06

Ja, komt omdat het heeft geregend. Dan komen die krengen vaak ineens te voorschijn. Hier gelukkig niet veel last van...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:07

Zoveel heb ik er niet maar normaal heb ik geen dazen en nu schuilen de paarden alledrie onder het afdak.
Ik heb ze vandaag weer ingesmeerd met Endure.

Ik heb vanmorgen weer eens Nina gereden.
Zo'n lenig ding in vergelijking met Blue en eigenlijk best makkelijk te rijden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:36

Wat is Endure?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:51

Een goor middel uit de US wat niet in Nederland meer te verkrijgen is en wat alles wat bijt---> dood }>
Ik denk dat je het kunt vergelijken met hondendruppels tegen vlooien.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:09

Durfje dat op je paard te smeren dan? Of druppel je dat ook alleen in de nek ofzo?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:51

Hier wel enorm veel gewone (stal)vliegen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:36

Die ook, ja

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:47

Nee, je brengt het met een sponsje aan op je paard, gewoon een aantal banen.
Niet ieder paard kan er tegen maar Tika reageerde er ook niet op en de paarden hebben duidelijk minder last .

Vanavond nog een klein rondje gemaakt met Blue.
Denk ga over het industrie terrein terug want dat ligt savonds stil, fout gedacht, drukke boel daar maar Blue was braaf.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:04

spatter schreef:
Nee, je brengt het met een sponsje aan op je paard, gewoon een aantal banen.
Niet ieder paard kan er tegen maar Tika reageerde er ook niet op en de paarden hebben duidelijk minder last .

Vanavond nog een klein rondje gemaakt met Blue.
Denk ga over het industrie terrein terug want dat ligt savonds stil, fout gedacht, drukke boel daar maar Blue was braaf.

Ik dacht de vliegendekens er mee in te smeren. Of is dat niks?