Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:40

Oh heerlijk als je een man hebt die dat doet.

Ik haal toch elke dag een kruiwagen mest uit elke stal.
Behalve bij de shet.
En dat zijn dan echt 90% drollen en beetje vlas/hooi.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:05

Ik ben net wakker :o ga zo naar buiten als het licht wordt voeren en mesten. Ik heb ze op stro staan de grote heeft altijd op zaagsel gestaan, ik verbruik 2 balen stro in de week voor de grote. Bij de shetten een potstal daar haal ik 1x in de maand de piesplekken weg.
Ben wel zon iemand die de hele dag door de drollen weghaal als ik in de stal kom. Heb per dag 1 volle kruiwagen met alleen poep, de grote poept veel :')

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:15

Sneeuw? Ik wil ook sneeuw! Hier heeft het de hele nacht geregend. Alles staat inder water. Nu is het even droog. Heb al gemest en gevoerd en ga zo rijden, voor het weer begint te regenen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:19

Ik wil voorjaar :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:23

dynamiek schreef:
Ik wil voorjaar :D

Ik ook. Geen nattigheid meer en al helemaal geen sneeuw! Bah!

Hier ook voor de eerste keer weer om 6u opstaan om te gaan werken. Ik heb echt geen zin vandaag!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:30

Ik was bezig de pony voor de kar te zetten, zodat we met sneeuw de slee erachter kunnen hangen. Het eerste deel is gelukt; hij trekt heel braaf een bandje. Dus een slee moet ook lukken. Moet er wel sneeuw komen, natuurlijk. Voorjaar hadden we hier de afgelopen 2 weken al. De bomen staan hier in bloei. Maar ik wil nog wel een winter, hoor! Anders zitten we straks met een ongedierteplaag. Echt niet tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:41

Hier ook weer regen en wind (uiteraard).

Ik heb de paarden op vlas staan, bevalt goed. Had er in het begin ook nog stro overheen, maar dat mest lastig uit. Ik denk dat het qua bodembedekking ook nog wel een verschil maakt of je een schuilstal hebt of dat je, je paarden 's nachts in een box zet.

Als ik mag kiezen dan heb ik ook liever sneeuw dan regen. Maar na woensdag komt er weer zachte lucht het land in, dus waarschijnlijk nog meer regen......

Ik twijfel of ik zo al ga rijden of vanmiddag. Kan er op de één of andere manier niet zoveel zin in krijgen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:06

kristelhans schreef:
Ooohh, dat was weer even wennen na 2 weken vakantie.. de wekker om 6 uur. :') Heb de paarden nog niet gevoerd, die zitten ook nog in een iets later ritme en liggen (volgens mij) nu nog in de stal. <3 Beer kan altijd zooo verontwaardigd kijken als ik de lamp aan doe en hij ligt nog te snurken..

Voordeel van lange dagen werken: manlief doet de stallen etc. :D

Deed hier ook erg veel pijn na een weekje vakantie, opstaan om 6u #)

Hoe bedoel je sneeuw??? Stuur eens wat deze kant op :D Ik wil ook sneeuw!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:14

Allemaal de beste wensen voor 2016! Dat we maar weer volop mogen genieten van onze paarden aan huis! :D

Zo, het normale leven gaat weer beginnen. De paarden vonden ook dat ik veel te vroeg was vanmorgen, lag er 1 nog in dromenland. Vies weer geweest hier gisteravond en vannacht maar gelukkig alleen regen en geen ijzel of sneeuw ofzo. Laat het voorjaar maar komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:14

Solleke jij MOET sneeuw krijgen! Je hebt nu immers een IJslander :D ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:20

En die vindt al die regen maar niks aan :') chagrijnig merriehoofd haha.

Noah kan ook een slee trekken maar die staat al twee jaar onbruikbaar in de zadelkamer *snif*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:24

Ik ben niet blij met de regen, maar toch nog vele malen liever dan sneeuw, dat wordt helemaal een vieze bende als dat gaat smelten.
Hier dus ook weer flinke plassen in de paddocks en ik heb ze maar even binnen laten staan. Kunnen ze zonder natte voetjes het hooi eten.

Qua stalbedding heb ik alles al gehad en alles wordt gegeten behalve de houtkrullen, dus daar hou ik het nu maar op.
Stropellets bevielen mij wel, behalve als het zomers warm was; dan stuift het als een gek ;(
Houtpellets bevielen ook (op het stuiven na), maar ik vond ze in gebruik veel duurder en ik hield de stallen echt niet zolang schoon er mee als iedereen beweert. Iets wat ook voor stropellets gold.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:29

Hier gelukkig ook geen sneeuw!

Gisteren toen we bezig waren in het weiland ontdekte ik 3 konijnenhollen bij elkaar (verderop nog 1). Ik neem tenminste aan dat het konijnenhollen zijn. Echt levensgevaarlijk voor de paarden. Ik heb echt geen idee wat ik hieraan kan doen. Hebben jullie hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:31

*\o/* joepie! Ik heb ok voor extra stuk wei!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:32

Ik heb ook liever regen dan sneeuw, dat geeft idd zo'n bende.

Als bodembedekking heb ik al jarenlang naar tevredenheid vlas (en matten). Makkelijk met uitmesten en als je een dikke laag gebruikt ook een fijn bedje.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:33

Ohjajoh wat fijn!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:33

ohjajoh6 schreef:

Goed nieuws zeg *\o/*

HafNap: geen ervaring mee, wel met molshopen. Die druk ik gewoon plat (goed aanstampen) en verder laat ik het zo.... zou de konijnenholen dus dichtgooien, of kijken naar iets dat hen verdrijft zoals geur(bollen). Zou zelf de dieren nooit afmaken, maar dat is ieder voor zich...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:35

ohjajoh6 schreef:

*\o/* *\o/* Lekker hoor!

Hafnap geen ervaring met konijnenholen..... Lijkt mij een lastig probleem. Ik vind ze nl wel heel erg schattig <3 en het enige middel dat ik zou kunnen bedenken is uitmoorden en dat zou ik niet kunnen :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:38

Wij hebben wel hazen en konijnen in de weide trouwens, maar niet hun nesten/holen. Ik denk omdat onze paarden erg actief zijn, dus continu veel trillingen in de grond. + natte kleigrond is waarschijnlijk niet zo interessant om holen in te graven.

We hebben wel een fretje thuis, misschien wil die de konijnen even gedag gaan zeggen }>

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:40

De beste wensen nog allemaal!

Hier even wat minder online geweest, druk met de paardjes, eten, feestdagen vieren, nog meer eten, nog meer paardjes ;)

Oud en nieuw is hier rustig verlopen. Hier in de buurt wordt ook weinig vuurwerk afgestoken. Tussen middernacht en half 1 (het ergst) waren de paarden wat onrustig zag ik door het raam. Ik ben expres niet gaan kijken, dan worden ze nog onrustiger. De plaats waar ik het makkelijkst bij ze kan komen is nou net de plaats waar ze het liefst niet gaan staan bij spannende dingen.
Net na half 1 was het al weer rustig, stonden ze weer lekker te knabbelen van hun hooi.

Ojajoh, wat fijn!

Konijnenholen heb ik geen ervaring mee. Zijn ze net wat te laat mee, anders hadden ze nog voor het kerstdiner gekund... }>

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:55

Hier de paarden ook op aantal jaar op vlas. Bevalt prima. Stro bedjes vind ik altijd het fijnst en ziet er zo lekker uit maar dat heeft zoveel opslag nodig en afval.

Fijn ohjajoh!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:57

Misschien heb ik er overheen gelezen maar Kvulden hoe is het nou met dat extra land wat je wil huren afgelopen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:00

Ik vond vlas altijd zo glad de eerste dagen en dan die vlasjes die in je sokken kwamen ;( dat was echt niet prettig...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:08

Pffff wat een regen vannacht hier..
Nou paarden toch gewoon naar buiten..paddocks behoorlijk nat maar je moet wat..15 stuks binnen houden is echt een drama..
Lekker op schema alle stallen gedaan..Nu ff 15 netten vullen hooi..En dan ff een bakkie!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:12

Net even helemaal bijgelezen. :7

Vuurwerk viel best mee bij ons en sowieso waren de paarden eigenlijk heel rustig. Ze stonden gewoon in hun uitloopje aan stal te kijken.

Ojajoh, heel erg fijn!

Pff paarden verkopen, wat een ramp. {:)-:(
Zondag weer een halve dag zitten wachten op iemand die niet kwam opdagen.
Gisterenavond bericht dat degene die vandaag kwam toch een quarter zocht.
Woensdag en zondag zouden er opnieuw mensen komen, ben benieuwd.

Hier valt het best nog mee kwa nattigheid. Hoewel ze wel heel veel regen voorspellen.. -O-