NatasjavE schreef:Helemaal mee eens.
Wacht maar totdat er kinderen komen, een drukke baan en dan heb je een paard van 7 jaar oud.
Verkopen dan maar? Oh, nee dat mag ook niet.
Weet je wat het is. Dit is een vrouwending.
Met kinderen gaat het net zo. Het aller, allerbeste is nog maar net goed genoeg. Thuismoeder zijn is niet goed, deeltijdmoeder zijn is niet goed, fulltime werken is niet goed. De duurste kinderwagen, wel enten, niet enten. Enwat moet dat kind eten?
Vrouwen zijn fantastisch in staat om elkaar een schuldgevoel aan te praten. Echt waar.
Je moet de perfecte ouder zijn, de perfecte werkneemster, de perfecte minnares in bed,...en nu dus sinds een aantal jaar de perfecte paardenhouder.
En perfect bestaat niet. Nooit.
Want echt, nog steeds. Ik vind in Nederland 24/7/365 dagen in het jaar misdadig. Ik geloof niet dat het kan en paardvriendelijk is. Ja ja er zullen een paar plekjes in het oosten van het land zijn waar ze nog steeds vol in het gras staan. Maar verder is het in de winter behelpen.
Ja je kan kuil in de wei of paddock neerleggen. Ja je kan een paddock paradise realiseren. Nou.....dat laatste heb ik er inmiddels ook een paar van bekeken. Komt mijn paard niet in.
Als je de paarden thuis hebt, met een schuilstal, met bestrating, met een goede slowfeeder. Ja misschien. Maar die zijn hier, ook op bokt, nou echt niet overdadig aanwezig.
Ik blijf bij mijn stelling dat iedereen naar eer en geweten handelt en naar zijn paard kijkt of het tevreden is. Een paard is niet gelukkig op de manier dat een mens gelukkig(of depressief is) dus het is en blijft maatwerk.
en ja...24/7 of langer op stal(door een dagje overslaan) is zeer ongewenst. Maar iemand die zorgt dat het paard in de winter 2 tot 6 uur naar buitenkomt naast het rijden verdient meer dan...Eigenlijk moet je geen paard houden.
Ik ben ook een echte perfectionist, echt heel erg, waardoor ik het mezelf soms moeilijk maak. Maar op het gebied van dieren houden en dierenwelzijn vind ik eigenlijk dat iedereen een perfectionist zou moeten zijn.. Hoe je voor jezelf zorgt en je eigen leven indeelt, oké, maar iets waarvoor je zorgt, daarvoor moet je gewoon richting perfectie willen streven..