DubbelDun schreef:Ik denk dat je met elke bedding en dagelijks goed uitmesten hetzelfde resultaat hebt.
Het gaat er imo om hoe strokorrels zich in prijs/gebruik verhouden tot andere strooisels. En daarin zijn ze gezien de staatjes niet beter of slechter (a.i. 1 zak per week). Hóe het verder qua uitmesten/wateropname etc bevalt is zeer persoonlijk én paardgebonden.
Het verschil voor mij zit in het feit dat ik nu een stal heb voor Helianthe waarin ze niet op beton staat, ze at altijd alle stro uit de stal en met zaagsel/vlas had ik geen goede resultaten.
Sinds ze op korrels staat heeft ze altijd een lekker "bed" om op te liggen.
Prijs per week zal niet veel duurder zijn dan wanneer ik 2 pakken stro in de week nodig zou hebben per stal. Mijn mestafvoerkosten zijn nu de helft minder. Het werk dat ik nu heb in vergelijking tot de eerdere bodembedekking is minder. De stank die er voorheen was met stro/zaagsel is er nu niet. Opslagruimte van strokorrels tov stropakken is een stuk kleiner + de tijd die ik win in het niet elke week achter nieuwe stropakken ophalen met de auto en aanhanger.
Alles met elkaar voor mij genoeg redenen om door te korrelen.