Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:50

Vaag zeg! Hoop dat ze snel op knapt dan!

Afbeelding
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:55

Oh jíj hebt ons water!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:27

Hier een paar druppels gevallen.. jaloers op de hoeveelheid van Marjan!

Weer een vraag (ik kan jullie niet bijhouden, dus ik breek gewoon in :D ). Ik wil morgen de strook weide weer een stukje verzetten, maar zag dat er allemaal mini pruimeboompjes in de wei zijn gegroeid, nu 10cm hoog ongeveer. Mogen (en willen) ze die opvreten of moet ik ze er eerst uittrekken voor ik het stuk erbij trek?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:33

Jeetje Marjan wat een water! Ik ben jaloers. Ik kreeg een buien alarm dat het heel hard ging regenen toen we even weg waren. Maar wederom geen druppel gevallen.

Beterschap voor Boon :(:)

Pruim was dacht ik niet top voor paarden maar hier blijven ze eraf.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:46

Ah, ok. Dan moet ik ze er maar uitplukken. Ze zijn nog klein, dus moet lukken.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:52

Hoe verdelgen jullie ratten? We zitten met een serieuze plaag.

Het eten zit in bakken weggestopt. Vergif leggen durven we niet omwille van onze 2 honden. We hadden een val maar geen rat die er in wil.

Maandag bel ik de gemeente dienst maar wil ook eens horen bij jullie hoe jullie het doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:04

Laibadji schreef:

Het eten zit in bakken weggestopt. Vergif leggen durven we niet omwille van onze 2 honden. We hadden een val maar geen rat die er in wil.

Maandag bel ik de gemeente dienst maar wil ook eens horen bij jullie hoe jullie het doen.

Met gif in afgesloten bakken. Maar al jaren niet meer nodig. Wel gif van een expert.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:10

Wij hebben ook last van een plaag met ratten. Van de verdelger toendertijd te horen gekregen dat het beste is om te voorkomen dat ze ergens onder/in/aan kunnen. Dus alle hoekjes leeggehaald, ze zaten onder een pellet, pellet weggehaald en elders opgeborgen. Een zo onaangenaam mogelijke omgeving maken. Zo 4 jaar ratten op afstand kunnen houden maar nu zijn ze er hier ook weer, dus grote schoonmaak weer. En nu weer klapvallen ook maar de vorige keer maar 3 op die manier gevangen, de rest is verdwenen door het erf op te ruimen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:16

Jager met buks vragen die schiet ze s nachts.. schijnt heel goed te werken.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:51

Laibadji schreef:

Ik las van de week toevallig dat ruim 1 op de 3 ratten nu resistent is tegen gif..

Ik heb hier kippen (en nu dus ook de paarden), maar heb nog nooit een rat gezien hier. Er wonen hier wel aardig wat katten in de buurt (heb er 'maar' 2, maar een buur heeft er een stuk of 6 :') ), dus misschien moet je een paar katten aanschaffen?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 07:12

lies schreef:
Laibadji schreef:

Ik las van de week toevallig dat ruim 1 op de 3 ratten nu resistent is tegen gif..

Ik heb hier kippen (en nu dus ook de paarden), maar heb nog nooit een rat gezien hier. Er wonen hier wel aardig wat katten in de buurt (heb er 'maar' 2, maar een buur heeft er een stuk of 6 :') ), dus misschien moet je een paar katten aanschaffen?

We hebben 2 katten en 2 honden die ratten vangen maar blijkt niet meer voldoende. De ratten komen vooral 's nachts buiten en dan zitten onze honden in huis. Onze oudste hond houdt ons anders 's nachts wakker. Door ouderdom staat ze de hele tijd op scherp en blaft de hele nacht door omdat ze denkt dat er 'iets' is.

Het is het eerste jaar dat het zo erg is. Normaal wel eens een rat maar nu zitten er makkelijk 5 a 10 (of meer die ik niet zie).

Het is ook niet makkelijk om geen holletjes te hebben. Alles staat hier op palletten tegen wateroverlast.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 07:47

Oh bah ...ratten is echt niet fijn. Hopelijk lukt het er vanaf te komen. Onze kat heeft 1x een rat gevangen, maar geen idee of dat bij huis is. Alles lijkt hier rat en muisvrij gelukkig.

Onze jonge poesjes hebben inmiddels 2 moeders. Onze rooie Luna heeft besloten ook voor de jonkies te komen zorgen en moeder Ratje vindt het gezellig :o

Afbeelding
Afbeelding

Leuk om de camerabeelden terug te kunnen kijken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 07:51

Hoe gaat het met Boon?

Ooh wat lief boemel!

Hier vangen we het meeste met klemmen.
Deze goed in hun looppad zetten.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:33

Beterschap voor Boon. Hoe is het nu DF?

Ah wat schattig Boemel.

Hier ondanks de voorspellingen geen druppel gevallen. Jaloers op Marjan…..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:35

Hier helaas ook niet.
5km noordelijker wel.
Daar zaten we gisteren met de auto in.
Maar hier niet. Helaas.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 08:42

boemel schreef:
Oh bah ...ratten is echt niet fijn. Hopelijk lukt het er vanaf te komen. Onze kat heeft 1x een rat gevangen, maar geen idee of dat bij huis is. Alles lijkt hier rat en muisvrij gelukkig.

Onze jonge poesjes hebben inmiddels 2 moeders. Onze rooie Luna heeft besloten ook voor de jonkies te komen zorgen en moeder Ratje vindt het gezellig :o

[ [url=m/cRWsYC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cpLb8O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk om de camerabeelden terug te kunnen kijken.

Hoe schattig <3

Hopelijk is Boon haar koorts ondertussen gezakt?

Voor ratten geen tips, sorry. Hier zitten er wel maar ook zodanig veel wild (vos, marter, roofvogels) dat we er geen last van hebben. Tips die gegeven zijn (alle hoekjes/gaatjes opruimen) zijn wel goede! Opletten met gif en de combinatie met roofvogels en uilen...

Ik zou denken dat pruim geen kwaad kan, want fruitboom? Dacht dat ze alle fruitbomen mochten hebben. Even gegoogeld en kom inderdaad op "matig giftig voor paarden". Better safe than sorry dus :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:49

Dit had ik gisteren in het geërgerd topic geplaatst.
Verdrietig: heeft een vos al mijn kippen gedood. 3 hennen lagen dood in de ren en 2 zijn verdwenen. Pluimen overal. Enkel de haan heeft het overleefd maar is zwaar onder de indruk.

Pfff niet fijn. Waren hennen die je met de hand kon voeren en kon knuffelen |( Stond ik daar te janken als een klein kind.

Deze week ook babykonijntjes verdwenen en de stal kat haar kittens weg. Echt ellendig. We hadden al huisjes gezocht voor de kittens en de konijntjes. De kittens heb ik zelfs nooit mogen zien.

Het platteland is geweldig om te wonen maar dit vind ik heel verdrietig. In de 11 jaar dat we hier wonen dit nog nooit meegemaakt.

Edit: het plan is er om een voswerendhok te plaatsen en alles vosproof te maken :(

Sinds Corona geen jagers meer gezien. Het wildbestand is hier duidelijk aan het stijgen. Paar dagen geleden voor de eerste maal een uil gespot. Plots krijgen we alles in 1 keer op ons bord.
En ik kan ook niet boos zijn op de vos, de uil of de rat... die willen ook maar gewoon leven en doen waar ze voor bestemd zijn.

Oh die poes met kittens! Heel lief en vooral wanneer de andere poes er bij ligt!
Wij hebben hier, in België, ook een goede stortplaats gehad een paar dagen geleden. Gisteren leek het alsof het wou regenen maar pech. De rijvak ligt er dan ook zeer mul en stoffig bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:41

@Laibadji: heel triest allemaal en dat gaat je echt aan het hart. Succes met vosproof maken. Het zijn hele slimme dieren, met een hoge vasthoudendheid als het gaat om ergens in te komen.

Update Boon: gisteravond had ze weer 38.9, maar ze at wel.
Vanochtend was het 37.4 en ze had honger, maar een half uur later ging ze weer liggen (niet rollen), maar ze stond redelijk vlot ook weer op en ging weer verder eten.
Voor Boon nog steeds geen normaal gedrag.
Straks eens kijken hoe het bezinksel in de mest is. Zo op het ook zie ik vanaf de buitenkant geen laag zand zitten iig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:09

Laibadji
Veel sterkte. Dat is echt niet leuk ze zo te vinden of ineens te missen ;(

Fijn dat de koorts wat gezakt is bij Boon.
Hopelijk is ze er nu doorheen wat het ook geweest is.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:22

Boemel wat schattig <3

Laibadji wat ontzettend verdrietig…

Boon nog steeds niet helemaal zichzelf, hopelijk knapt ze op nu haar temperatuur beter is

Ik had vanmorgen ontbijt op bed. Mijn zoon was er al dagen mee bezig, ‘stiekem’ haha. Zo leuk!
Het was hier nog behoorlijk fris vanmorgen maar het lijkt nu wel beter te worden. Zo lekker naar buiten dus!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:24

Veel beterschap voor Boon!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:37

Laibadj, wat een drama. Sterkte met alles vospeoof maken.

DF, het blijft spannend met Boon. Sterkte.

Ik heb vanmorgen Fiesta de graskantjes naast de oprit laten snoeien en Johnny mocht mee wandelen. Vanmiddag gaan we in De enter de Joodse wandeling doen. Een historische wandeling door de binnenstad gekoppeld aan wat WOII heeft gedaan met de joodse gemeenschap.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:43

Ik zou toch ff de dierenarts bellen voor boon.. kaatje had ook geen zand in de mest ook niet tijdens kuur en zat helemaal vol. Ook totaal geen koliek klachten maar het zonde me niet en met opvoelen voelden ze al dat de darm verschoven was. Iedereen zei dat paard heeft niks..

Ohhh die vos |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:45

Oh wat naar van de vossen...

Beterschap voor boon!

Hier had het wel even wat geregend dus heb net met veel plezier gesleept. Was hangt lekker buiten en ga zo jony rijden.

Gisteren heb ik met beide dames een we wedstrijd gereden, zo leuk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:02

Temp was nog mooi laag, maar dooreten doet ze nog niet.
Als ze morgen nog niet verbeterd is bel ik de DA wel.