Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 02:35

Hier ook alleen een buitenbak, maar we gaan weleen binnenbak bouwen. Dat kost echt geen miljoen hoor! ;)

En ik mag van de buurman over zijn land rijden, we hebben geen echte ruiterpaden hier dus dat is wel fijn. En we mogen zijn weide ook gebruiken, maar dat moeten we eerst omheinen. Is 3 hectare dus moet eerst hier thuis al mijn T-posts vervangen met houten palen en dan kan ik die t-posts in dat weiland neerzetten met nieuw koord/schrikdraad :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:19

Jeetje wat fijn zulke buren. Ik zit hier goed tussen de weilanden, maar krijg niks geregeld. Allemaal verschillende eigenaren, dus genoeg mensen om mee te onderhandelen zou je zeggen. -O-

PB bedankt voor dat duidelijke plaatje. Daar kan ik wat mee.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 08:59

Hier is al genoeg regen gevallen. Op zich niet zo erg want dan kan ik ook niet teveel doen.

Afgelopen vrijdag mijn oma gecremeerd. Was best verdrietig ondanks dat ze de mooie leeftijd van 89 heeft gehaald. Gisteren op mn werk de hele tijd liedjes in mn hoofd zoals 'oma's aan de top, mn lieve oma etc' het moet nog een plekje krijgen..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:03

Och PaulineH, sterkte. Hoe is t met je rug?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:07

Logisch pauline.Het is pas net gebeurd. Mijn oma is 14-1-2015 overleden, de dag voor mijn dochters 1e verjaardag en ik jank nog bijna elke dag om haar. Je leert alles en plekje geven maar ook die plekjes kunnen moeilijk zijn.

Sterkte

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:23

Sterkte! Iemand verliezen is nooit leuk... Denk maar aan alle fijne tijden met haar. :j

En een binnenbak kost geen miljoen nee, maar je kunt er niet zomaar een neerzetten als je een huis hebt. Bij ons op stal heeft het jaren geduurd voordat de vergunningen rond waren voor een binnenbak en als je het goed wil hebben met een goede bodem is het zeker niet goedkoop. :)

En dat met miljoen bedoelde ik meer dat wij geen miljoen te besteden hebben voor een huis, vanaf die bedragen komen er vaak binnenbanen bij. :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:48

Sterkte Pauline

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:34

Sterkte Pauline, het verwerken komt pas na de begrafenis/crematie. Dat heeft heel veel tijd nodig. En als jij liedjes in je hoofd hebt over oma's dan ben je al op jou manier bezig met verwerken. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:41

Sterkte hoor, ik merk dat bij mij het verlies maar heel langzaam slijt. Huil er soms nog steeds om 10 jaar na het overlijden van mijn oma. Iedereen verwerkt op zijn eigen manier. :(:)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:46

Sterkte Pauline. Ik heb vorig jaar afscheid moeten nemen van mijn oma, opa en schoonoma. En ondanks dat je weet dat zoiets eraan zit te komen, hakt het er wel in.

Ik heb overigens helemaal geen bak. Met Zanzi rijd ik bij droog weer in de wei en anders buiten. Fernando hoeft nog niet echt iets te doen, dus die pak ik met mooi weer eens aan de longe in de wei.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:51

En huilen mag altijd! Ook al is het 10 jaar geleden. Je mag terug denken aan je geliefden, met een lach en een traan!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:51

Ik heb een bak in de paddock van 30 x 15. Mss niet ideaal, maar voldoet prima. Ik geb ook een longeerring/loswerkbak met een straal van 14 meter. Het is inderdaad niet proffessioneel, maar diet echt zijn werk wel.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:53

Dat is wel fijn dat je toch een bak hebt.
Ik wil TZT als de weide van 6000m2 weer omheind is ook een stuk afzetten in de afmetingen van een bak. Dan heb ik toch 'iets'. Maar dan moeten we nog wel even uitzoeken waar het mooiste en droogste gedeelte daarvoor is.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:01

Sterkte Pauline.

Wij gebruiken een afgezet stukje wei (van de buren) als "bak" als we willen longeren oid. Rijden is al snel gewoon het bos in, als we überhaupt al tijd hebben om te gaan rijden. Denk dat we alweer een jaar niet gereden hebben op onze paarden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:09

Als recreatie ruiter is een bos om de hoek en een stuk land afzetten om in te rijden heel erg prima denk ik! :j

Ik ben weer een ochtendje op funda aan het kijken.... :~

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:12

Kan ook in de bak van de andere buren rijden, maar dat kost me €30 voor een uur, dan is de keuze snel gemaakt :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:14

Dat is een duur grapje. :wow:

Wij hebben tzt sowieso een bak nodig die groot genoeg is en met een goede bodem. Zou leuk zijn als die er al ligt en anders moet de mogelijkheid er zijn om die aan te leggen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:17

Bedenk wel dat je daar vaak een bouwvergunning voor nodig hebt tegenwoordig. Als je dan serieus een huis op het oog hebt kun je misschien al bij de betreffende gemeente informeren over hoe en wat.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:19

Ja, daar zijn we ons van bewust!

Het huis wat we op het oog hebben heeft al stallen en een bak, maar zolang we nergens hebben gekeken en ons huis nog van ons is houden we alle opties open. :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:41

Ik heb gelukkig en bak van 20 40, steek de weg over voor landweggetjes en 15/20 min stappen ben ik in het bos. Binnenbak van manege zijn ook 2 km al kom ik daar zelden

Wat dat betreft is De ligging perfect. Ik mis alleen mij huis bij de wei dat zou veel dingen nog makkelijker maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:45

Een binnenbak mis ik hier totaal niet, had ik op de pensionstal altijd wel. Maar het voordeel is ook: als het regent, ga ik even wat anders doen en ga ik rijden als het droog is. Ik rijd alsnog weinig in de regen, maar als het gaat regenen als ik aan het rijden ben, dan ga ik wel gewoon door.
Ik heb een bak van 20 bij 40 en een paddock van 20 bij 20 (was voorheen een bak van 20 bij 60) met verlichting. De bodem is zo goed dat ik hem eigenlijk altijd kan gebruiken (behalve wanneer het vriest).
Verder hier geen ruiterpaden, maar wel veel zandpad :) Bos is letterlijk om de hoek, kan meerdere kanten op hier. Nu alleen nog een paard wat betrouwbaar is buiten, dat is nog steeds een puntje :')

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:49

Dat is hier ook wel een dingetje. :') Gelukkig is Zanzi wel heel voorspelbaar in zijn onvoorspelbaarheid dus zijn uitspattingen zijn eigenlijk altijd wel in goede banen te leiden. Fernando heeft een wat gemakkelijker karakter, dus ik hoop dat hij t.z.t. een paard voor de relaxte ritjes wordt. :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:08

pauline sterkte :(:)

anke hopelijk vind je nog een oplossing voor je vakantie :j

Hier is genoeg regen gevallen *\o/*

Toen we hier kwamen wonen had ik al gezien dat er precies genoeg ruimte was voor een rijbak tussen de schuur/stallen en het hek.
Ik heb dus vrij snel de vieze grond laten opgraven en 20 vrachtwagens zand laten storten en toen had ik een heerlijke rijbak van 20 x 40.
Tevens hun paddock al hebben ze er dan nog het pad bij van 4 m breed dus de paddock is 24 bij 44m.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:19

Sterkte Pauline!

Hier afgezet stuk weide. Maar wij zoeken nu dus een huis met een bak of in ieder geval de vergunning om er 1 te plaatsen. Zo'n wei is niks.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:21

Hier valt na een buitje niets meer op de wei te doen, eerst word het glad en daarna is het net of je op spons loopt. Wil voor de winter eens kijken of ik een (buiten)bak kan gebruiken hier in de buurt, er zijn er binnen 1,5 km een stuk of 4.