Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:29

Ha, geen vraat, maar wel een lekkere schuurboom :)
Die rubber gaatjes matten is wel een idee, die plooien ook makkelijk ergens omheen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:11

Zo'n schuurpaal komt hier ook nog! Heb nog wat bielzen liggen waar toch geen doel voor is.

Hier geen dikke billen, maar wel een paard in de rui en nog eentje die ook graag met de hals tegen de stalopening aanschuurt! En de andere 2 zijn steeds aan het donderjagen waardoor ze steeds het stroomdraad slopen :+ Gelukkig kunnen ze nergen heen.

Las nog over kleren bij de paarden :D zo'n overall is ook wel wat voor mij! Alleen ik ben wel echt een koukleum. Kleed mij altijd om als ik ga voeren en uitmesten en heb zelfs verschillende jassen om tijdens wedstrijden nog een beetje knap op pad te gaan :P Ik loop wel eens op hakken naar achteren, maar moet dan door een stukje modder, dus weer een doekje erover.

Er zijn hier nog weinig mollen, mijn vriend vangt ook mollen voor anderen.. Urielle, haha goed bedacht als dat goed werkt.

Ben even de naam vergeten. Zag een geniaal stalletje met een luik :D Ziet er verder ook erg netjes uit!

Vriendlief heeft mijn Kubota verkocht. Sleepje heeft hij gelukkig wel gehouden en er zijn hier trekkers genoeg (gaan ook wat sneller denk ik).

Santos, dat zijn gave dieren zeg, met die blonde manen! Ik heb ook een blondje, maar dan KWPN.

Spetter, leuk om te zien dat ze je jonge beestje opnemen! Mijn jongste merrie werd eerst ook een beetje weggestuurd. Had een 2e hooibak neergezet, maar die bleef nu best vol met hooi. Zag gisteren ook waarom. Ze stonden vredig met z'n 3en uit een bak te eten <3

Ben ik weer een beetje bij? :o?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:47

iemand nog behoefte aan 1 of 2 ipcamera's, super makkelijk te installeren en draait op een app op je mobiel of ipad.
alleen niet werkend te krijgen met mijn Nas, hangen net 2 weken, zijn zo goed als nieuw, echt balen. wil het liefst alle camera's in 1 overzicht kunnen zien, dus via de nas

maar als je nog geen camera's hebt en geen nas zijn ze ideaal.

Elro C935IP nieuwprijs 145,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:21

Ik mss wel. Moet dat op WiFi?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:14

Klinkt interessant! Zelfde vraag eigenlijk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:07

Is er hier iemand die wel eens schurft heeft gezien, en zoja zou ik die persoon een foto mogen pb'en? :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:57

Heb je al eens op google gekeken, staan zat voorbeelden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:24

[***] schreef:
Ik mss wel. Moet dat op WiFi?

kan ook met kabel:

110,- per stuk

http://www.kieskeurig.nl/beveiligingsca ... ra/prijzen

Elro C935IP

De Elro C935IP is een compacte 2 megapixel-camera waarmee je dag en nacht je huis in de gaten houdt. Deze wifi-camera plaats je eenvoudig op elke gewenste plek binnen of buiten je huis. Bij bewegingsdetectie krijg je een melding via e-mail of een bericht op je smartphone. Je kunt live meekijken of de beelden opslaan op een microSD-kaart. Krijg je een melding maar heb je de beelden gemist? Via de app bekijk je ook op afstand de opnames op de SD-kaart eenvoudig terug.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:00

Kabel of bereik wordt hier ook wel een probleem gok ik. Stal is zeker 180 meter verder.. Dan heb je weinig aan 3 camera's met WiFi verbinding. Dit jaar nog niet nodig gelukkig.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:03

Wrken die op batterij of stroom? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:52

Mmmmm camera is voor mij niet interessant. Kan vanuit mijn eetkamer de stallen zien. Evenals vanuit mijn slaapkamer.

Verder heb ik van het weekend gezien dat vooral mijn merrie aan de groenblijvende bomen staat te knabbelen. Voor zover mijn kennis reikt heb ik ontdekt dat het Prunus betreft en intussen heb ik ook geleerd dat bijna alle groenblijvende hagen/bomen/struiken giftig zijn..... Ook neemt ze af en toe een blaadje van de Hulst maar die spuugt ze weer uit.

Ze krijgt geen grote hoeveelheden binnen, maar wat kunnen jullie hier over vertellen/ervaringen? Op de ene site lees ik dat een blaadje geen probleem is, op een andere site dat de dood binnen een uur intreedt :j .

Ik heb manlief vanmorgen meteen een snoeischaar in zijn hand gedrukt, dus die heeft wel wat te doen. Ook ga ik een hoek van de bak afzetten, zodat ze daar niet meer bij kunnen komen.

Verder heb ik van 3 mooie tractorbanden, slowfeeders gemaakt! Gaat echt super. Gewoon een paar gaatjes geboord en dan een touwtje erdoor, kan de netten zo vastknopen, makkelijk bij te vullen en geen geknoei meer.... Ben eigenlijk best wel trots op mijn creatie :o .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:56

Ik ben wel benieuwd naar je creatie [***]! Dus heb je foto's? En dan ook van het bijvullen?

Gisteren heb ik de slowfeeder verplaatst naar een andere plek in de wei, om de vorige plek wat rust te geven (en mogelijk wat te herstellen). Wel grappig om te zien dat paarden toch echte gewoontedieren zijn... vanmorgen sloften ze beide naar de oude plek om tot de ontdekking te komen dat ik toch echt gisteren in hun aanwezigheid met dat ding heb lopen sleuren :+ Dus ze wisten eigenlijk wel waar de slowfeeder gebleven was :')

Verder zijn we aan het tekenen geweest waar we de nieuwe stal willen hebben en hoe deze ingedeeld moet worden.
Gelukkig heeft mijn man samen met een vriend ons hele perceel ingemeten met landmeetapparatuur, dus we hebben een heel mooie kaart, exact op schaal. Heel handig :j

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:57

Welke prunus (of welke boom, nederlandse naam) betreft het? Pruim, kers etc. behoort ook tot de prunus-familie en zijn eerder onschadelijk. Maar Am. vogelkers bevoorbeeld ook, en dat is idd best giftig. Die zou ik niet in de buurt van mijn paarden willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:13

miezelke schreef:
Welke prunus (of welke boom, nederlandse naam) betreft het? Pruim, kers etc. behoort ook tot de prunus-familie en zijn eerder onschadelijk. Maar Am. vogelkers bevoorbeeld ook, en dat is idd best giftig. Die zou ik niet in de buurt van mijn paarden willen hebben.

Tja, zover reikt mijn kennis nog niet helaas. Ik heb er bij eentje ook wat rode besjes aan zien zitten. Is dat vogelkers?

Ik (mijn man ;) ) ga in ieder geval zorgen dat ze er niet meer bij kunnen. De vorige eigenaar van ons huis heeft ook altijd paarden in die bak gehad en deed niet aan snoeien. Toen hingen alle takken nog veel verder over het draad in de bak, hij heeft nog nooit zieke paarden gehad.....

Maar goed, ik ga het risico in ieder geval niet nemen. Ik zal eerdaags eens de man bellen die bij ons van alles gesnoeid en gekapt heeft in december vorig jaar. Hij wist nl exact wat, welke struik was.....

Wendy ik ben niet zo'n ster met foto's plaatsen. Ik ga eens kijken of het lukt, maar dat wordt dan pas in de loop van de week. Ben nu pas tegen het donker thuis, dus dan wordt foto's maken een beetje lastig.

edit: ik heb even gezocht op am vogelkers, maar dat is het niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-15 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:13

Vogelkers heb ik hier ook gehad. Die werd matig gegeten, was blijkbaar niet lekker genoeg (is nu weg).
De liguster heb ik weg laten halen en/of een hoog gaashek voor gezet. Toen ze daarvan een laag van 20 cm hadden afgegeten hebben ze een lading parafine naar binnen gekregen, maar verder niets aan over gehouden.
Taxus is idd zéér giftig. Met buitenrijden staat het hier en daar langs de weg en daar gaan we 'hoofden naar rechts' langs :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:18

Lang leve mijn berken en eikenbomen naast de weide :)
Hier eten ze eigenlijk niet van de bomen/takken etc. Tenzij er wat groene blaadjes aanhangen dan durven ze nog wel is een hapje nemen.

Gisteren heb ik ze toch een paar uurtjes op de voorste weide gehad. Ze komen ergens deze week 700 kg kalk strooien en dan kunnen ze op geen enkel stukje meer op dus dat gunde ik ze met het goede weer wel :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:20

Ik heb hier ook Beuken en Eiken, maar daar ben ik echt niet blij mee. Daar komt jaarlijks zoveel blad/nootjes van af dat ik de paddock op dat deel moet sluiten en de boel bij elkaar moet harken en weghalen.
Aan de andere kant hebben ze er hoog zomer lekker schaduw van....dus "Johan Cruyff" hè :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:21

Bij ons begint het eindelijk ook op te drogen, maar nu was het gras weer behoorlijk bevroren, dus ik durfde ze eigenlijk niet op het land te zetten..... Voorlopig staan ze nog lekker in de bak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:30

De paddocks zijn hier gelukkig aardig droog, de opgevroren hoefindrukken verkruimelde makkelijk onder je voeten. Vannacht weer zo koud, dus ik zal vanavond de boel toch maar even slepen/aanharken (en het water er af halen, want dat zat kast vast vanochtend).

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:33

[***] schreef:
miezelke schreef:

Tja, zover reikt mijn kennis nog niet helaas. Ik heb er bij eentje ook wat rode besjes aan zien zitten. Is dat vogelkers?

Ik (mijn man ;) ) ga in ieder geval zorgen dat ze er niet meer bij kunnen. De vorige eigenaar van ons huis heeft ook altijd paarden in die bak gehad en deed niet aan snoeien. Toen hingen alle takken nog veel verder over het draad in de bak, hij heeft nog nooit zieke paarden gehad.....

Maar goed, ik ga het risico in ieder geval niet nemen. Ik zal eerdaags eens de man bellen die bij ons van alles gesnoeid en gekapt heeft in december vorig jaar. Hij wist nl exact wat, welke struik was.....

Wendy ik ben niet zo'n ster met foto's plaatsen. Ik ga eens kijken of het lukt, maar dat wordt dan pas in de loop van de week. Ben nu pas tegen het donker thuis, dus dan wordt foto's maken een beetje lastig.

edit: ik heb even gezocht op am vogelkers, maar dat is het niet.

Denk eerder laurierkers, die is groenblijvend. Vogelkers niet.
Idd beter geen risico nemen want ook laurierkers is giftig.
Laatst bijgewerkt door miezelke op 16-02-15 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:35

Ah hier ook (eindelijk) weer wat droger op de veulenwei.. Gelukkig! Was de diepe modder en al het nat beu.. := hopen dat het nu wat droger mag blijven. :))

Hier is donderdag de mest weggehaald door de boer!! *\o/* Helemaal blij want de mesthopen (liggen bij ons in 3 vakken, is wel handig zo.. Dan kan de ene mesthoop wat 'inzakken' ) begonnen best vol te geraken :)

Hier ook wel wat gevrozen.. Daarom: eten gaan geven en eerst mn auto maar even stofzuigen zodadelijk. Is dat ook weeral gebeurd en daartegen zullen ze wel makkelijk buiten kunnen vermoed/hoop ik? :)

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:55

Hier even een super ego post maar ben zo opgelucht dat ik het met jullie wil delen, respect voor degene die het hele verhaal hebben gelezen .

Nou pff waarschijnlijk loopt het gedokter met de kleine shet op zijn eind. Eind oktober had ze een Peroneus Tertius ruptuur (Nederlands vertaald de pees van knieschijf naar sprong was geheel doorgescheurd, geluk dat deze door een koker loopt en dan vol granuleert en dus weer in verbinding komt). Maar ja toen moest ze eigenlijk 2 maanden op boxrust, heb dat 24 uur gedaan en toen de DA zei dat ze ook af en toe in de grote box mocht om wat te scharrelen heb ik direct een klein stukje paddock voor haar afgezet.

Tijdens de revalidatie leek het of ze hoefbevangen was (door overbelasting daar ze al haar gewicht op haar voorbeentje hield om het achterbeentje te ontlasten), dus foto's gemaakt, niets op te zien, toen diverse keren de smid erbij en ook aan de witte lijn geen enkel spoortje van hoefbevangenheid te ontdekken.

Nou ja wat dan.... tja een homeopaat erbij, bleek ze een virus te hebben wat op haar zenuwstelsel sloeg en haar coördinatie weg was (ze leek op een gegeven moment ook echt atactisch waarbij ik bijna had besloten haar in te laten slapen, ze wilde alleen nog maar liggen zo zielig om te zien). Hierna een behandeling gehad door een acupuncturist wat wel iets verbetering gaf.

Maar al met al ging het lopen nog steeds niet je van het dus iom de DA besloten om haar toch te behandelen alsof ze wel hoefbevangen was dus een week op de medicijnen, vrij weinig verbetering. Weer overleg gehad en het enigste wat we nog konden verzinnen (nadat bloed en foto's geen rare dingen lieten zien) was gevoelige hoefzooltjes, dus van het weekend aan de gang gegaan met (niet lachen) pannenonderzetters van kurk, hier hoefpadjes van laten zagen door manlief, die met flexwrap en ducktape onder haar voetjes gemaakt en warempel ze loopt!!!! Niet voor een 10 maar wel voor een 7!!! Dus van de week krijgt onze kleine meid hoefijzertjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:59

@nesyd: waarom geen hoefschoenen ?? Nagels in slaan kan ook een pijnlijke belasting zijn en ijzers geven geen garantie op pijnloos lopen als de hoefzool gevoelig is.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:00

@dubbeldun, omdat ze wrs een balkijzertje of eggbar ijzertje nodig heeft (ze staat wat te ver ondergeschoven) en ik ben opzoek geweest hoor voor hoefschoentjes, maar nergens (althans tot nu toe) in haar maat kunnen vinden. Tips zijn uiteraard welkom!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:03

Kleine maatjes zijn idd een probleem. Wat voor afmeting heeft ze ??