Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:43

Gecondoleerd en veel sterkte Natasja :(:)

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:03

Ik heb de bonte maar eens een stevige poetsbeurt met de furminator gegeven, daar kwam aardig wat vanaf. Peps stond op gepaste afstand toe te kijken, maar waagde zich zelfs niet aan een snuffeltje aan de Furminator.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:01

Gecondoleerd Utopia :knuffel:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:03

Het weer begint hier nu echt om te slaan; regen en flinke wind.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:24

hier wel iets wind sinds vanmiddag maar zeker nog geen storm
ik heb hooi halen uitgesteld omdat het met kind uit school halen krap werd, morgen stond het op de planning maar ik ben benieuwd of het trailer rijden veilig genoeg is
Ook zo maar een net over de mest aanhanger trekken, ligt er vol en anders is die straks al leeggewaaid ( waarderen de buren denk ik niet zo)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:24

Ja. Ik twijfel of ik het zijl van de schuiltent af moet halen en de paarden een deken om moet doen. Ik wil niet dat die tent morgen gaat vliegen. Windkracht 6 kan hij hebben. Maar de mogelijke piek van 9 waarschijnlijk niet...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:26

Ik zou ze idd een deken om doen en misschien de tent vastzetten met een paar stevige touwen en grondankers ??

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:50

Hier begint het ook te regenen en te waaien.
Utopia gecondoleeerd, dat si heel veel verlies in korte tijd.

Ik had vandaag in Hulshorst met een vriendin afgesproken. Eindelijk in 29 jaar samen gereden. Allebei op een ijslander. Was heel gezellig.
Afbeelding

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:53

gecondoleerd utopia :knuffel:

ik ben wel benieuwd of de kiphouders hier hun kipjes ook los over het erf laten lopen, en zo nee, hoe je je kip dan beweging geeft :+ wij hebben vrijwel elke dag een heidewachtel rondlopen, die wanneer ze losloopt (wat hier prima kan) ook kipjes vangt en uh.. klaarmaakt voor de wintersport wordt de uitdrukking dan denk ik? ik denk dat het nog wel even duurt voordat we aan kippen beginnen, maar het is wel leuk om over na te denken :D

geloof dat ik voor de zekerheid het zeil eraf zou halen idd.
Hier heeft merrie zichzelf beweging gegeven vandaag - de buren staan een weilandje dichterbij dan anders, dus ze is meer aan het hinneken en sprinten dan gebruikelijk. de shet vreet ondertussen gewoon door natuurlijk }:0

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:56

Wat? Windkracht 9? Waar? Ik heb ff wat gemist geloof ik. Dacht dat het om windkracht 4 ging en vroeg me al af waarvoor alle commotie was :=
Ik heb ook een weidetent. Oeps :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:01

Jade schreef:
ik ben wel benieuwd of de kiphouders hier hun kipjes ook los over het erf laten lopen, en zo nee, hoe je je kip dan beweging geeft :+ wij hebben vrijwel elke dag een heidewachtel rondlopen, die wanneer ze losloopt (wat hier prima kan) ook kipjes vangt en uh.. klaarmaakt voor de wintersport wordt de uitdrukking dan denk ik? ik denk dat het nog wel even duurt voordat we aan kippen beginnen, maar het is wel leuk om over na te denken :D

Bij ons liepen ze absoluut niet los over het erf.
Wij hadden een grote uitloop voor ze, inclusief vijver met waterval (we hadden voorheen ook 2 eenden). De uitloop zal zo'n 160 m2 zijn geweest.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:10

Jade schreef:

Mijn kipjes hebben een ruim nachthok (denk aan een tuinhuisje), met een overdekte ren van 2 bij 5 m, met zandbodem en allerlei stokken en obstakels om op te zitten.

En daarachter nog een uitloop van gaas en netten van 25 meter bij 1,5 meter denk ik? De uitloop heeft wat verschillende struikjes, met stuk gras en boomsnippers als ondergrond. Die uitloop loopt langs het weiland op. Die is niet perse roofdierproef, of vogelgriepproof, maar tot nu toe gaat het goed.

Daarnaast lopen ze ook nog vaak genoeg los in de (moes)tuin. Dat vinden ze wel het leukste natuurlijk.

Nu we ook een hond hebben, moet ik de tijd verdelen; ochtend hond los in de tuin en in namiddag de kippen ( dan gaan ze zelf weer naar binnen)? Maar dat moeten we nog even uitzoeken ook.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:40

De kippen lopen hier niet los. Altijd in de ren. Onze hond gaat mee de ren in. Maar doet de kippen dus ook niks.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:49

Hier lopen de kippen los bij de paarden. Door de omheining van hekwerk rondom kunnen ze niet op de rest van het erf. De honden zouden ze met liefde laten wintersporten :))

Knuffel voor Natasja.

Hier is het ook begonnen met waaien..

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:10

ah honden zijn ook gescheiden van paarden bij jou akshay, dat is hier niet. Het terrein is driehoekig met 2 kanten omheining en 1 kant takkenwal + sloot. het stuk voor de paarden is daarom alleen met lint afgezet, wat gevaarlijker is voor de hond dan het paard, ze nemen allemaal de benen als de shet eraan komt }> :+
ik weet nog niet of ik bereid ben zo'n groot stuk tuin/land af te staan puur voor kippen := had eigenlijk in gedachten ze los te laten lopen overdag, maar weet niet ze leren dat ze terug naar huis moeten rennen als er een hond op ze af komt of als je met brokjes rammelt :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:16

Brokjes is heel makkelijk te leren. Dat hebben ze echt super snel door!

Ze zijn ongetwijfeld wel trager als de honden...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:18

Op voer komen ze hier terug de "ren" in gestormd! Altijd. Ze kennen ook het "compost afval bakje" dan crossen ze de hoop op :')

De honden kunnen hier ook niet bij de paarden inderdaad. Ijsje Fjölnir vindt hondjepakken leuke hobby (kleine galbak, hij doet ook aan kipjepakken maar die maken zich uit de voeten als hij zo'n bui heefth.meeftijn dwergschnauzer is sinds Fjölnir bang voor paarden :')
Dat hekwerk was een voorziening die er al was, maar ben er wel zó blij mee :))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:48

Leuk Belker, dat jullie eindelijk samen hebben gereden!! :D

Vanmiddag om 16-17h ging het hier ineens eventjes wat hard waaien en beetje miezeren... verder eigenlijk prima dagje gehad qua weer! :j Hoe het nu is, weet 'k niet := Zit veilig binnen, en zitten hier in de luwte van het bos :D

Wij hebben ons vandaag kwaad gemaakt op het konijnenhoekje :D Ik vooral veel geknuffeld, en gekeken hoe Kevin veel schoon heeft gemaakt :P Alle blaadjes op de grond weg, regengoten schoon, wat geshuffelt met de konijnen, zodat ik de twee groepen nu een groot hok kon geven! :D Wat een voldoening om ze zo happy te zien allemaal <3 En nog snel een rondje gelopen met Tamme :+:

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:58

kippen zitten in een ren maar mogen overdag los in de tuin omheind met hout zodat de hond er niet bijkan. Helaas vreet 1 van hun namelijk graag een kip zodra die de kans krijgt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:28

Heel veel sterkte Utopia!

Hier helaas vandaag mijn kat moeten begraven. Hij is 2 dagen geleden aangereden ;( Ben er helemaal kapot van.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:32

goldenarrow schreef:

Hier helaas vandaag mijn kat moeten begraven. Hij is 2 dagen geleden aangereden ;( Ben er helemaal kapot van.

-O- Y;( jij ook sterkte.. arme poezel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:47

Sterkte :(:)

Instructrice heeft stiekem foto's en filmpjes gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:56

goldenarrow schreef:

Ah wat naar ;( sterkte!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:21

@goldenarrow: wat naar... sterkte !!

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:43

Gecondoleerd utopia!

Hier stormt het nu wel hard, zeil staat flink te klapperen zag ik net op de camera, maar ze staan er rustig bij. Morgen maar eens opknappen.