Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:11

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:13

Wat voor een vogels zijn daar bezig geweest dan Lynn? Zou ik idd ook moedeloos van worden om steeds te investeren om wat gras op je land te hebben :n

Wat balen Azmay :( Hopelijk kom je tot een goede oplossing.

Hier kon het ook niet op qua pech vandaag. Onze ene hond was kwijt. Ik was naar onze oude buuf gewandeld en we zaten aan de thee met gebak. De brownies had ik aan de lijn bij me en ons oudje kuiert een beetje rond daar zoals gewoonlijk.
Ik wilde ze daarna even meenemen het bos in, blondie weg.
Ben dus de halve dag samen met de buuf aan het zoeken geweest. Meerdere keren in de schuur gekeken en waar vonden we haar op het laatst? Juist,in de schuur :roll:

Ga zo maar weer water halen,kijken of dat goed gaat....
Wij hebben een 1000liter tank op de aanhanger staan die we vullen. Daar geven we de paarden water van, drinkwater voor onszelf,de wasmachine gaat daarop en we gebruiken dat water voor de wc. Alleen douchen en de afwasmachine moet dus uit de bron.
We gaan straks even kijken of we de bron kunnen vullen met dat water. Zou een hoop schelen.

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 16:19

Thanks Claudia, heb m op mijn verlanglijstje gezet.

Jeetje noordje dat is best een gedoe. Hoe doe je dat dan in de winter?
Balen dat Blondie de benen had genomen. Gelukkig is ze weer terecht!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:06

Noordje het achtervolgt jou wel :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:31

Heb de knoop door, zaterdag verhuizen ze allebei naar die pensionstal. Iets duurder maar ben het echt een beetje beu. Vriend heeft ook al geen tijd om de mestkar te legen dus kan nu ook niet uitmesten. En er ligt puin in de stal dus daar kunnen ze ook niet in.
Nu nog een paar dagen op de wei en daarna verhuizen. Ben benieuwd.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:36

Dat zal geen makkelijke keuze zijn geweest, hopelijk valt het je mee en vind je ook snel een leuk nieuw baasje voor Kim.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:39

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb een grote slowfeeder opgehangen. Paniek bij de bonte toen die hem zag hangen. Die heeft eerst rondjes gecrost voor ze erin durfde. :')

Zal wel rust geven nu je de knoop hebt doorgehakt Azmay.

Jeetje noordje, dat is ook wat. Gelukkig heb je haar terug gevonden. Vult die brom zich wel weer of hoe moet ik me dat voorstellen? Hoe vul je dat 1000 liter vat dan?

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:02

Mijn weiland ziet er ook nog groen en vol uit. Ik heb ze gisteren weer in een nieuw stukje gezet waar ze nog wel een week of 2 zoet mee kunnen zijn. En dan heb ik nog twee van die stukjes. Ik heb twee stukjes die ik nu nog een keer ga spuiten tegen onkruid en dan zijn die klaar voor de winter.
Ik denk zelfs dat we het gras niet op krijgen voor het te nat gaat worden en de paarden er niet meer op kunnen. Ik heb de buurman al aangeboden later dit jaar een paar van zijn schapen over te verhuizen zodat ze nog het laatste gras op kunnen eten. Hij heeft veel te weinig gras voor zijn dieren.

Vandaag heb ik mijn geitje in laten slapen. Ze liep zo slecht en lag eigenlijk de hele dag in stal. Ze kon zelfs niet lang genoeg meer staan om haar bixbak leeg te eten. Het is zo snel verslechterd in de afgelopen weken dat ik het niet meer kon aanzien. Ben er wel verdrietig van, want het was een heerlijk lief dier wat van een angstig en schuchter beestje helemaal is opgebloeid naar een dier wat eigenlijk wel gek was op aandacht en kriebels en er zoveel mooier uitzag dan toen we haar een jaar geleden overnamen. Maar juist omdat we zo gek op haar waren is het het eerlijkst om haar niet langer te laten lijden en haar te laten gaan. Ze ging heel rustig en snel. En nu mis ik haar zachte mekkertje als ik de stal in loop.
We laten haar stalletje intact. Misschien volgend jaar weer op zoek naar een paar leuke geitjes.

Positief nieuws is dat we hopelijk over een paar weken weer een hulp in de huishouding hebben. Dan heb ik weer wat meer tijd voor andere dingen en vooral leuke dingen. Ik heb geen hekel aan schoonmaken hoor. Maar we redden het gewoon niet met twee fulltime banen en een groot huis en erf en dieren en al het achterstallige werk wat daar nog ligt. En ik wil niet meer de helft van mijn weekend besteden aan stofzuigen en vaatdoekjes...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:12

Arm geitje, moeilijke beslissing :(:) sterkte.

Snap wel dat je blij bent met een schoonmaakster! Ik ben wel alle dagen thuis maar vind het schoonmaken, paarden, honden en kinderen verzorgen, tuin en huis onderhouden, etc al veel. Laat staan als je een full time baan hebt!

Wij zijn ook altijd bezig, doen alle klusjes zelf, ook alles schilderen. Soms moeten we echt tegen elkaar zeggen dat we een avond op het terras gaan zitten en kijken naar de zonsondergang. Anders ben je altijd maar bezig totdat je naar bed gaat en gun je jezelf geen tijd om er van te genieten.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:40

MizzMontana schreef:
Arm geitje, moeilijke beslissing :(:) sterkte.

Snap wel dat je blij bent met een schoonmaakster! Ik ben wel alle dagen thuis maar vind het schoonmaken, paarden, honden en kinderen verzorgen, tuin en huis onderhouden, etc al veel. Laat staan als je een full time baan hebt!

Wij zijn ook altijd bezig, doen alle klusjes zelf, ook alles schilderen. Soms moeten we echt tegen elkaar zeggen dat we een avond op het terras gaan zitten en kijken naar de zonsondergang. Anders ben je altijd maar bezig totdat je naar bed gaat en gun je jezelf geen tijd om er van te genieten.

dankje!

Met een schoonmaakster kunnen we nu het héle weekend klussen toch :D ;)
Pijnlijk herkenbaar, je laatste opmerking... We moeten inderdaad echt onszelf soms op pauze zetten en een uitje of een luie zondagmiddag gunnen.... :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:55

Ah wat jammer van het geitje maar wel beter voor haar :(

Wij zijn ook altijd bezig. Kan me niet herinneren wanneer we voor het laatst savonds op de bank hebben gezeten.
3 kinderen, bult dieren, grote tuin waar je altijd werk aan hebt en veel klussen in en om het huis.

Pff de vaatwasser is dood :(
Ding was nog geen 2.5 jaar oud.
Lekker dan. En garantie natuurlijk maar 2 jaar.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:57

Ik heb ook een schoonmaakster voor het zware werk. Ze is nu 2 keer geweest en ik vind het toch wel fijn. Ik heb er echt een hekel aan.
Klussen doen wij niet non stop, wel altijd wat kleine klusjes of gewoon lekker ergens aanrommelen omdat et nog zulk lekker weer is. Luie weekenden hebben we ook nog. Eigenlijk liggen er nu cooral grote klussen te wachten maar daar moeten we eerst voor sparen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:13

Sterkte met het geitje greendrafon

Vaatwasser kun je recht hebben opv eem regeling.je mag en bepaalde levensduurverwachting hebben bij een apparaat. Coulance regeling heet dat meen ik

De vogels zijn spreeuwen. Vermoedelijk net al aantal jaren geleden engerlingen in het gras (larven van bepaalde kevers) die hun eruit halen maar ondertussen de hele grasmat slopen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:48

Ik zit al weken te wachten tot ik een datum hoor wanneer ze het hekwerk rondom mn paddock komen plaatsen (stomme bouwvak) en nu ben ik zojuist gebeld dat ze morgen komen :=
Chips, dat is ineens ook erg vlot en wilde nog een en ander opruimen en doen voordat ze kwamen :')

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:58

ClaudiaHS schreef:
Pff de vaatwasser is dood :(
Ding was nog geen 2.5 jaar oud.
Lekker dan. En garantie natuurlijk maar 2 jaar.

balen!

je zou het inderdaad nog gewoon kunnen melden bij de leverancier of fabrikant. Misschien heb je dan geen recht op garantie, maar wel op een korting op de reparatie. Hoe ouder hoe lager de korting... Dus dat kan het toch nog flink schelen met een nieuwe kopen...

Wij hadden het een paar maanden geleden ook. nog geen half jaar oud, maar toch beetje lui met garantie claimen en uiteindelijk 3 weken met de hand afgewassen. Ook omdat het kapotte onderdeel besteld moest worden.... Gaf wel weer waardering voor het apparaat :)

Omdat de DA vanmiddag toch moest komen voor het geitje, zijn de paarden ook weer ge-ent en goedgekeurd voor de jaarlijkse APK. DA zei nog dat mijn oudje er zeer goed uitzag voor haar leeftijd :) Nou hoor ik dat veel vaker, maar toch altijd fijn en leuk om te horen. Hoewel ik denk dat het grotendeels haar genen zijn, ben ik dan toch een beetje trots...
ter compensatie was hij het met me eens dat de shet veel te dik is. kon bijna het hart niet horen door de isolatie heen... :\

Wij hebben geen kinderen, dus misschien heb ik het toch een beetje minder zwaar dan een aantal van jullie _/-\o_ Ik zou echt niet weten hoe je dit mét kinderen voor elkaar zou moeten boksen :oo respect...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:12

Hier ook geen kinderen en ik zou inderdaad niet weten hoe ik het dan allemaal zou moeten aanpakken. Geen tijd voor!

Wij hebben nu een weekje vakantie en hoewel we volle bak wilden gaan klussen, is daar nog niet heel veel van gekomen. We merkten toch wel dat we allebei ook echt even moesten opladen na drukke periodes op het werk, dus daar hebben we maar aan toegegeven. Vandaag een dagje genoten van de zon en dan morgen echt even in huis klussen. Daar staat tegenover dat we afgelopen maandag al wel de schuilstal gefikst hebben. Daar misten nog twee dakplaten en die liggen er nu dus wel netjes op. :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:37

De schoonmaakster heb ik eruit gegooid. Mijn financien zijn nog niet op orde nu ik ook deels als ZZP er werk.
Ik heb ook iets meer tijd nu, dus het lukt een soort van om de boel schoon te houden. :D

De dieren hebben hier altijd voorrang. Dus wandel ik in de stromende regen met de honden en zuig een keer niet.

Het heeft echt e-norm geplensd bij ons. De bak was tot 2 keer toe drijfnat.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:51

Hier ook beide een fulltime job. Het huis zijn we nog steeds aan het verbouwen, maar het duurt allemaal heel lang omdatvwe zelf veel doen maar ook de gewone dagdagelijkse klusjes en standaard onderhoud moeten gebeuren.
Heb soms het gevoel dat er geen einde aan komt en dat ik wel bezig kan blijven zonder dat het merkbaar opschiet.

En bij deze dus ook een foto over hoe ik mijn poortjesopener heb.

Afbeelding

Aan de andere kant heeft het elastiek gewoon een lus die ik aan een isolator hang. Er zit daar ook een krokodilleklemmetje aan om de stroom te verbinden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:16

Stiekem denk ik ook dat ik straks zeeën van tijd over heb als de kinderen naar school gaan. Maar op zo’n boerderij valt dat vast tegen, er zijn nu zeker wel dingen die wat meer aandacht kunnen gebruiken, voornamelijk de tuin. En ach, als ik me ga vervelen kan ik altijd weer aan het (betaalde) werk gaan.

Hier blijft de beloofde regen al een paar dagen uit... mag van mij nog wel wat vallen hoor!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:26

Hallo Bokkers! :D

Ik wil mij hier ook graag melden!
In het aan komende jaar zal mijn paard aan huis komen te staan. We moeten wel nog een stalletje maken voor haar en haar maatje. We zitten nu enkel erg te twijfelen of we nu wel of niet tegels op de grond leggen. of najha ik twijfel vooral. Mijn paard staat op vlas en kan niet op stro staan. ik ben persoonlijk een beetje bang voor een modderpoel.

Ik was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee :D
Het idee van stal overigens wat we willen gaan bouwen is:
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:33

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik wil mij hier ook graag melden!
In het aan komende jaar zal mijn paard aan huis komen te staan. We moeten wel nog een stalletje maken voor haar en haar maatje. We zitten nu enkel erg te twijfelen of we nu wel of niet tegels op de grond leggen. of najha ik twijfel vooral. Mijn paard staat op vlas en kan niet op stro staan. ik ben persoonlijk een beetje bang voor een modderpoel.

Ik vind een vrije uitloop honderd keer interessanter dan wel of geen tegels. :j

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:41

Ik zou een grotere overstek willen en zou zeker voor beton of tegels gaan! Heb ik nu nog niet en vind ik vooral lastig schoon te houden. Ik zag laatst op de website van horsestables leuke betaalbare stallen. Wij hebben zelf iets gebouwd maar achteraf wel spijt. Beter kunnen laten doen. (vooral vanwege de tijd die zo iets kost)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:42

Elke keer als mijn dochter naar een andere school ging (creche, badisschool, middelbare school), dacht ik dat ik meer tijd zou krijgen. Het valt mij nogal tegen :=

Ik zou tegels doen, LIEsJUHh.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:56

Hebben ze in NL zoiets als Stall Skins? Dat verkopen ze hier, en gaan wij in de stallen leggen. Vloeistof kan er doorgeen zodat je stal droog blijft :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:53

Het zegt mij niks. Maar ik heb dan ook geen stallen :D