Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:53

Ja een reis, stress en ander voer. Komt wel goed. Misschien mag je iets geven om de ontlasting zachter te maken. Olie of mag zoiets niet bij een hond

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:58

Ik weet t niet. Ik wacht t even af en heb ook poeder. Gebruik ik nu voor paard, mar kan ook bij de hond. Is met psyllium. Helpt voor de darmwerking. Dus dat komt vast ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:02

Gefeliciteerd met je mooi hond Fabster! Diertje heeft een hoop te verwerken gehad, hoop dat ze snel in de gaten heeft dat ze op een goede plek terecht is gekomen. Veel plezier!

Maartje welkom!

Hier vannacht ook weer een aantal heerlijk geregend. een mm of 7/8. Nu weer droog, hoop op nog een beetje zon vanmiddag. Ik zie het gras iedere dag wat groener worden *\o/*

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:07

Hier regent het nu ook goed gelukkig *\o/*

Hopelijk is de nieuwe hond snel gewend, zo'n reis is natuurlijk ook best een verandering!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:12

Ik kom hier even binnen vallen!

Vroeger de paarden altijd aan huis gehad en nu al ruim 10 jaar niet meer.

De droom is er wel en daarom staat ons huis te koop!

We hebben 2 paarden en een jaarling en waarschijnlijk komt er nog wel één bij als onze droom werkelijkheid wordt..

Helaas loopt het verkopen van ons huis niet in zo'n vaart. :+

Dus als iemand nog iemand weet die op zoek is naar een groot, vrijstaand huis in één van de netste en veiligste wijken van Enschede: mijn huis!! :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:21

Wat fijn dat de hond bij jullie is! En lekker de tijd geven. Beestje moet heel wat verwerken in zijn koppie. Lekker rustig aan doen. :)

Welkom change3x. Heb je al een ander huis op het oog en wil je in Enschedeeee blijven?
En welke veilige, nette wijk is dat? :P

edit, van mij mag die kraan nu wel uit. Hier al de hele week regen en alles is drijfnat. En ook nu komt het al weer uren met bakken uit de lucht. Davidje heeft tentfeest, nou dat valt letterlijk in het water. Want het grootste springkussen van NL zou komen, maar met slecht weer dus niet. -O- -O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:24

We hebben wel het een en ander gezien maar willen nog nergens kijken zolang er geen bod is gedaan op ons huis, dat roept valse hoop op := . Het liefst wel zo dicht mogelijk bij Enschede omdat ik hier al mijn vrienden heb en na volgend schooljaar ook naar het Saxion wil. :j

Wij wonen in de Bolhaar. :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:28

Ja huisjes kijken is leuk ;)
Hier ook even op de wat langere baan geschoven om eerst dit huis maar af te maken en m'n opleiding te doen.
Zijn wel bij 4 bedrijven geweest maar of het was het eigenlijk net niet, of het is veel te duur voor wat je krijgt.
Hebben dan nog wel een stuk land in de buurt op het oog maar de eigenaar wil nog niet verkopen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:31

Ik moest even googlen, want ik wist helemaal niet waar dat zat. Dat zit helemaal niet zo ver van ons af. Wij wonen tegen de Marssteden.
Succes met de verkoop van het huis, hopelijk lukt het :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:38

Enschede is niet zo heel groot. :D

Dankjewel! Ik hoop het, lijkt me heerlijk om ze aan huis te hebben. Genoeg nadelen natuurlijk maar ook veel voordelen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:44

Ja er zijn zeker nadelen, maar die wegen niet op tegen de voordelen. Vind ik :)
Wij wonen sinds begin 2016 met de paardjes aan huis. En tot nu toe bevalt het super goed.
Het is soms wat uitvogelen hoe we dingen het beste kunnen doen, maar je kan uit dit topic heel veel info en kennis van anderen halen. Echt handig!
We hebben het rondom (en in) huis nog lang niet af, maargoed. Alles op zijn tijd.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:49

Mijn moeder heeft t/m 2007 de paarden altijd aan huis gehad, we zijn toen verhuisd van Duitsland naar Enschede omdat het voor haar niet te doen was om alleen alles te verzorgen en onderhouden.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik het geweldig vond op de boerderij!

Het grootste nadeel lijkt me dat je aan huis geen binnenbak heb (tenzij je een miljoen te besteden hebt misschien :') ) en dat het dus even doorzetten is om toch in die regen te gaan rijden. :=

Voeren, mesten en binnen/buiten zetten zijn wij wel gewend dus dat zou niks nieuws zijn.

En wat een geluk joh, dat je een huis met paarden faciliteiten in enschede hebt kunnen vinden!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:58

Ja soms moet je door een andere bril kijken. Dit huis stond te koop zonder weide, zonder stallen, gewoon eigenlijk alleen het huis. Dus in eerste plaats helemaal niet geschikt, dachten wij. Toch zijn we maar eens gaan kijken. En hebben we geïnformeerd wat de mogelijkheden waren. Zo hebben we weides erbij kunnen huren, die we tzt stukje bij beetje willen gaan kopen.
De stal heeft Daan (mijn man) zelf gebouwd. Een rijbak hebben we niet. Wel 2 paddocks waar je een beetje in kan klooien. Echt dressuur niet hoor. Maar dat is toch niet mijn ding. Ik ben meer van het 'lol met de knol' en buitenritten. Beetje vrijheidsdresuur ed. In de weide staat hier en daar een hindernisje.
En dat wil ik uitbreiden, zodat het een crossweide wordt. Maar alles op zijn tijd. Er zijn nog zoveel dingen te doen! :) En als de grootste weide op orde is 6000m2, wil ik daar tzt een stuk in afzetten wat een bakafmeting heeft.
Maar om een lang verhaal kort te maken (of nog langer :P ) kijk dus ook naar huizen waar standaard geen weide en stallen bij zit. Wie weet valt er wat te regelen dat je naastgelegen grond erbij kunt kopen of huren. En daar kan je dan zelf wel wat moois van maken, als dat ook mag. Want daar moet je wel even rekening mee houden wat het bestemmingsplan is van die grond.
Wij hebben de stal op eigen grond gebouwd, want dat mag niet in de weide. Daar staat wel een schuilstal hoor. Ook dat mag officieel niet, maar tot nu toe vindt de gemeente het niet erg. Want die zijn hier intussen meerdere malen geweest.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:38

Wij hebben ook heel breed gekeken. Ik wilde een huis met een schuur die kon dienen als inloopstal en nu hebben we geboden op een huis met 5 super luxe stallen en een wasplaats en alles :+
Ik ben gewend aan alleen een buitenbak dus dat scheelt. Huis ligt letterlijk aan het ruiterpad maar kan met die van mij toch niet naar buiten haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:15

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:25

Dat is een flinke jongen die stier :=

Hier eindelijk droog en volgens de vooruitzichten blijft het de komende dagen ook droog.
Bijna hele week regen gehad

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:25

Die stier is wel een gaaf beest zeg, wauw :oo

@change: welkom! Ik heb ook in Enschede gewoond, maar dan in een wat minder veilige/nette wijk :') Stadsveld. Altijd wel erg naar mijn zin gehad daar, soms mis ik Enschede nog wel een beetje. Het is gewoon een leuke stad :j
Paarden aan huis is heerlijk, maar vaak in de omgeving van de stad wel wat prijzig, helaas.
Tenzij je het zo regelt als Chasey natuurlijk :D

Hier hebben we nog niet genoeg regen gehad... zijn palen aan het zetten, dus dan zie je snel genoeg hoeveel water de grond al in is getrokken: bar weinig. Maar goed, het doet de planten zeker al wel goed :)
Maar ik moet de sproeiers zeker niet té ver weg zetten zie ik al op buienradar, de droogte kan snel weer de kop op steken.

Huizen kijken doe ik ook nog steeds, maar ik ben nog nooit iets tegen gekomen wat hieraan kan tippen :n Ook fijn :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:49

Change3x schreef:
Het grootste nadeel lijkt me dat je aan huis geen binnenbak hebt.

Speciaal hier gaan wonen, op 300 meter ligt een binnenbak en 2 buitenbakken.

35,-/maand onbeperkt gebruik en zit ook wekelijks dressuur clubles bij inbegrepen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:51

Wat een leuke koeien!

Hier ook eindelijk regen.
Helaas nu ook nog en we hebben feest met springkussen. Dat is ff een domper. Gelukkig regent het niet hard.

Baal er enorm van en voel me nu gestressed over de vakantie. Komt tijd...komt raad? Laten we het hopen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:56

Anke schreef:
Change3x schreef:
Het grootste nadeel lijkt me dat je aan huis geen binnenbak hebt.

Speciaal hier gaan wonen, op 300 meter ligt een binnenbak en 2 buitenbakken.

35,-/maand onbeperkt gebruik en zit ook wekelijks dressuur clubles bij inbegrepen.

Dat is ideaal inderdaad! Dan heb je toch nog een soort binnenbak aan huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:22

Wat grappig Anke. Ik heb ook op 300 mtr een binnen manege. Betaal 180,- per jaar. Heb dan geen clubles, maar dat wil ik ook niet.
Nu moet alleen mijn jonge paard effe verkeersmak worden......
Ga nu regelmatig met de trailer. Is overigens een goede oefening, want in en uitladen gaat nu Super.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:37

Hoe gaat t trouwens met abby? Al even niet meer gezien in t topic.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:36

Weet iemand hier hoe je kunt meten hoe groot een mentuig moet zijn?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:21

Waar twijfel je tussen?

Afbeelding

Met deze maten kun je alles apart bepalen. Zeker bij pony's willen er nog weleens wat maten door elkaar heen lopen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 00:18

Hier is lidmaatschap met of zonder clubles even duur.
Doe mij maar 180/jaar!