Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:26

karev schreef:
Liefde voor je dier is dat!

Vrees dat dit meer neigt naar obsessie :P :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:42

Nee joh!! :') :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:01

HafNap schreef:
Ja heel fijn Tinky! Kunnen de paarden ook eerder naar huis. Op het stuk grond dat we bijgekocht hebben, kunnen we nu al aan de slag. Gisteren het draad en bijna al het prikkeldraad verwijderd. Vandaag gaan we verder.
Volgende week komt de mollenvanger. En week daarop komt er iemand kijken voor de omheining. We kunnen eindelijk wat gaan doen!

Grappige foto hierboven! Ze staan lekker dik in het stro!

Ik geef mijn Haflinger nu de mineral bricks van Eggersman. Mijn jaarling krijgt ze ook in de opfok. Is een vitaminen/mineralen koekje. Ze vinden het beide erg lekker. Dus wil dit thuis ook blijven voeren.

Waar koop/bestel je dat? Ik vind alleen Duitse sites.....

lizy29

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:05

Wij voeren ook de mineral bricks. Ideaal omdat het grote brokken zijn en dus makkelijk uit de hand kan voeren.

Wij bestellen het bij zooplus

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:10

Ik heb net heerlijk 2 uur buiten gereden het is hier na 11 uur droog geworden en nog steeds was echt heerlijk om te rijden.

dubbeldun bedoel top

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:11

lizy29 schreef:
Wij voeren ook de mineral bricks. Ideaal omdat het grote brokken zijn en dus makkelijk uit de hand kan voeren.

Wij bestellen het bij zooplus

Ah, daar bestel ik ook kattenvoer. Bedankt!

Wel jammer dat de mineral bricks niet op Voervergelijk te vinden zijn -O- . Vind ik toch wel een erg makkelijke site.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:32

Net even op zooplus gekeken. Marstall muesli is daar zo'n 5 a 6 euro per zak duurder. Dat vind ik nogal wat. Doet me vermoedden dat de rest van hun aanbod ook dik betaald moet worden dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:33

karev schreef:
Net even op zooplus gekeken. Marstall muesli is daar zo'n 5 a 6 euro per zak duurder. Dat vind ik nogal wat. Doet me vermoedden dat de rest van hun aanbod ook dik betaald moet worden dan..

Dat zag ik ook karev, maar het gekke is dat mijn kattenvoer een heeeeeel stuk goedkoper is dan bijv de Jumper bij ons in de buurt of bij Agradi, scheelt wel 40%!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:33

dynamiek schreef:
Dubbeldun bedoel top

Toch.. verbaasd me niets.. hij zal wel een hoop klanten zijn kwijtgeraakt als het waar is wat ik gehoord heb.
En sinds hij niet meer aan huis bezorgde (en de prijzen daarna gelijk bleven) was hij duurder dan de rest ook.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:38

karev schreef:

Die mineral bricks zijn bijna nergens te krijgen dus dat maakt het wel wat lastig.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:43

Dan wel idd..
Maar ook niet op een Duitse site?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:46

Vast wel, maar dit is makkelijk mee te bestellen met het voer voor de honden ;)

En niet iedereen verzend naar het buitenland of de kosten zijn dermate hoog dat dat ook niet interessant is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:10

Ik geef trouwens de dieet muesli van Subli er bij , [***].

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:37

ohjajoh6 schreef:
Ik geef trouwens de dieet muesli van Subli er bij , [***].

Thanks! In wat voor hoeveelheden geef je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:44

Nu 1x balancer en s'avonds een schep muesli voor grote en anders 2x per dag een schep muesli verder alleen hooi. Bij kleine is het handjes werk maar ook net zo als grote. Ik geef dus de balancer ipv 1x krachtvoer.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:27

Hier voer ik al jaren cavalor. Op t moment fiberforce en strucomix original..
Ik heb juist nieuwe draad tegen de poort moeten bevestigen. Had eerst een laag draadje staan de grote bleven hier mooi achter. Maar voor de kleintjes is dit te laag is vanmorgen gebleken :). We zijn weer goed opgeschoten met de nieuwe stal ben er erg tevreden over.. vanmorgen was het hier ook maar zuur weer met koude wind en regen.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:59

[***] ik heb nu nog een zak van de opfok meegenomen. Maar je kan het bestellen bij zooplus. Als je dan 2 zakken in 1x koopt betaal je geen verzendkosten.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:06

Wij hebben vandaag de laatste weidepaden en het laatste prikkeldraad weggehaald bij de wei. De wei hebben we van de buurvrouw gekocht. De verkopers van ons huis, kwamen ook nog even naar buiten.
We mochten een kruiwagen lenen, en de palen mochten we ook in de tuin zetten. Dat was echt heel fijn!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:10

dynamiek schreef:
Ik haal mijn voer zelf in wekerom bij de welkoop

ik bedoel die voerzaak in harskamp die houdt ermee op of gaat weg hoorde ik, of dit klopt weet ik niet.

Klopt! Stond gisteren een bord aan de weg dat alles weg moet vanwege stoppen, hoorde het bij de viskraam ook al. Leuk hé zo'n dorp, daar weten ze het vaak al veel eerder dan de persoon zelf. In dit geval klopt het wel.

Kristelhans wat een leuke foto van de kat! Zelfs mijn man vond m leuk en die is totaal niet van de kattebeesten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:21

Nou als ie uitverkoop houdt kan ik eens gaan kijken of hij echt dingen in de aanbieding heeft... mits het voer niet al over de datum is 8-)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:31

Arme iedereen in de regen en kou! Hier in het midden van t land was het vandaag prachtig. Ietsjes kouder dan mijn ideale temperatuur maar droog, weinig wind en ik heb zelfs ergens voorzichtig een zonnetje gezien tijdens mijn 2 uur durende buitenrit. Paarden ook heerlijk staan soezen. Uiteraard vertel ik gewoon als info niet om jullie jaloers te maken }:)

Overgens voer ik hier de coolmix van havens. Zit geen suiker en haver in verder is het een complete muesli. En onbeperkt hooi. Alleen als we naar de les gaan krijgt de ruin van te voren een andere muesli die sneller energie vrij geeft. Merk dat hij anders toch wat flegmatieker kan zijn. Maar goed hij is inmiddels 23 al heeft hij er voor de buitenritten geen last van :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:46

Hier prachtig weer tot 15.00 en ik ging op buitenrit om 15.15, zon was net weg maar toch best lekker gereden.
Nu regent het flink, bah!

karev leuke foto :j

kristel poes op stand, geweldige foto's!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:11

meggiemeg schreef:
dynamiek schreef:
Ik haal mijn voer zelf in wekerom bij de welkoop

ik bedoel die voerzaak in harskamp die houdt ermee op of gaat weg hoorde ik, of dit klopt weet ik niet.

Klopt! Stond gisteren een bord aan de weg dat alles weg moet vanwege stoppen, hoorde het bij de viskraam ook al. Leuk hé zo'n dorp, daar weten ze het vaak al veel eerder dan de persoon zelf. In dit geval klopt het wel.

Kristelhans wat een leuke foto van de kat! Zelfs mijn man vond m leuk en die is totaal niet van de kattebeesten!

Oh dan ga ik morgen effe langs

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:16

Ik voer trouwens gerstemix van Mijten, al jaren, fijn voer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:19

dynamiek schreef:
Oh dan ga ik morgen effe langs

Op zijn site kan ik er niets van terug vinden...