ShamalArabs schreef:Er vanuit gaande dat beide ruimschoots voldoende liefde en grenzen en een goede opvoeding krijgen:
Een paard is gelukkiger en gezonder in een groter "huis" met hele grote "tuin" en vriendjes om mee te spelen, maar een kind is niet per definitie gelukkiger en gezonder in een groot huis met grote tuin en vriendjes/broertjes/zusjes om mee te spelen dan alleen in een klein kamertje met speelgoed zonder vriendjes en zonder buitenlucht, misschien wel met de tv of spelcomputer?
Onzin. Een kind hoort buiten te kunnen spelen en met andere kinderen om te kunnen gaan. Tv en spelcomputer zijn eigenlijk geheel onbelangrijk. Niet voor niets is het beter om met dat soort zaken en een limiet om te gaan
. Mijn dochter van 8 maak je niet blij met een klein kamertje met speelgoed, tv en spelcomputer. Zij vindt het veel fijner om buiten te spelen en om anderen mensen om zich heen te hebben. Lijkt me ook veel gezonder. Jou niet? Ken helaas kinderen die dat kamertje met speelgoed, tv en spelcomputer hebben en geloof me, dat zijn meestal niet de meest gezonde en gezellige kinderen, hoor.
Maar ik vind wel dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en hem desnoods dan maar ver weg moet zetten. Het is een levend dier, geen fiets. Bezint eer ge begint bij een hobby waar dieren bij komen kijken.
' En ik kom echt niet alleen om te rijden hoor, ook vaak genoeg om grasjes te eten of hem even naar buiten te laten met zijn vriendje of vriendin.
laat ze leven bij een gezin dat buiten die liefde ook die extra dingen kan bieden