Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:08

lopen ze er dan alleen over of staan ze de hele dag op die keien. Ik weet dat jaren geleden hier in freizeit im sattel ook een hele rapportage stond van die graskeien die moest iedereen maar als paddock gebruiken. Naderhand is men hierop teruggekomen want het schijnt helemaal niet zo geweldig te zijn voor de paarden om er de hele dag op te staan. Wanneer het enkel een looppad is is dat natuurlijk wat anders

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:47

Het is een onderdeel van het pad. In de tent/schuilplaats liggen gewone klinkers, maar het pad er naar toe is van die keien, evenals het paadje naar de andere schuilplaats en die is van binnen ook met graskeien bestraat zodat de urine kan weglopen (sssssssssssssssssstttt :o ) Er liggen wat rubber matten overheen daar.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:19

Wij hebben de keien op het pad op onze vrij steile heuvel liggen want dat pad spoelde helemaal weg. Ik leg ze ook nog in een gedeelte van de paddocj, verder blijft het gewoon zand, ze komen dus niet overal te liggen.

Waarom wordt het afgeraden om je hele paddock er mee te betegelen Dinopino?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:02

Die keien lijken me erg slecht voor de benen als ze erover galopperen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:11

Waarom zou dat slecht zijn? Paarden galopperen toch over rotsachtige bodems?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:12

bij mij lopen ze er alleen maar overheen als ze van- en naar de wei gaan, dus een paar keer per dag maar, galopperen doen ze daar niet. is er iemand die foto's heeft van die graskeien dan? ik moet nog gaan aanschaffen dus sta nog overal voor open, als de kosten maar beperkt blijven :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:14

@Delphi2 : ik zou er de voeten/benen van mijn paard niet aan wagen iig :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:32

@Jolandje ik zal een foto's maken.

@Dubbeldun, hier gelukkig geen problemen met de paardenbenen. De ondergrond in het bos is minder mooi dan het paadje van graskeien hier, dus ik zie het probleem niet zo.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:05

:wave:
Ben weer terug van vakantie.

Nou meiden, morgen is het zover. Dan ga ik mn paarden verhuizen.
pfff ben best zenuwachtig. Hoop dat ze een beetje kunnen wennen aan stal.

Nu moest ik van de accupuncturist wel zo snel mogelijk weg, want hij schrok zich wild van iris.
Hij was neit blij in ieder geval.
Heb voor eowyn een jolly-bal aangeschaft.

Ik persoonlijk ben ook neit van de keien.
glijen, ongelijk, krijg daar altijd het idee van dat dat idd slecht is voor de benen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:39

Waarom schrok ie van iris???? Hoop dat het je beide paarden bevalt op de nieuwe stal. Zal mijn paarden ook weer eens aanmoedigen een wat langere afstand afte leggen dan enkel met hun hoofd naar beneden ;-)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:58

wij gaan tóch maar een stukje tuin opofferen en naast de track een verhard pad van (gratis) grindtegels maken, daar komt dan gewoon een vaste omheining om met een hek vanaf de paddock, nu nog kijken of we aan grindtegels kunnen komen :+

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:23

Goed plan!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:43

Dinopino schreef:
Waarom schrok ie van iris???? Hoop dat het je beide paarden bevalt op de nieuwe stal. Zal mijn paarden ook weer eens aanmoedigen een wat langere afstand afte leggen dan enkel met hun hoofd naar beneden ;-)

De gehele toestand waarin iris eruit zag. Hij vond haar dof.
Normaal heeft ze meer body, ondanks dat ik alleen nog recreatie reed. Rug slecht.
Hij heeft ook naar de stal gekeken en het is gewoon niet goed voor iris in deze toestand.

Hij heeft eowyn er ook wel eens beter uit gezien, maar zij glanst nog. heeft ook geen last van de rug. Maargoed, zij is nog jong en sterk.

Ook hebben we dekkers op stal, dus die hebben natuurlijk lekker op die rug lopen beuken. Weet dat het natuurlijk is voor een paard, maar je wordt er niet blij van, als ze er lomp opspringen iedere keer op die rug.
Laat ik dan nog maar niet praten over wat voor wond ze de laatste keer had bij haar muts. (daar mocht je op stal natuurlijk niks van zeggen.......).

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:44

jolandje schreef:
wij gaan tóch maar een stukje tuin opofferen en naast de track een verhard pad van (gratis) grindtegels maken, daar komt dan gewoon een vaste omheining om met een hek vanaf de paddock, nu nog kijken of we aan grindtegels kunnen komen :+

Kijk op marktplaats. Daar kan je dit soort dingen regelmatig vinden!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:40

haha, ja we speuren alles af :+

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:13

Hallootjes!

Nou de paardjes zijn verhuisd.
Alles is goed gegaan. Ze hebben de gehele middaglekker in de paddock gestaan.
Leonie vroeg al gelijk of ze lang buiten mochten staan, dus gaat helemaal goed komen.

Heb ook al 2 nieuwe stal genootjes gezien en die vinden het ook fijn, als we tijd hebben elkaar paarden buiten te zetten, als je er toch bent. Dus gaat helemaal goed komen.

Iris was zelfs wat onrustiger dan eowyn.
Maar dat komt misschien meer dat ze niet naast elkaar staan. Ze staan schuin tegen over elkaar en iertje had het even niet door en er staat natuurlijk nog geen paard naast, maar toen ik net weg ging stonden ze lekker stro te knabbelen.
Leonie doet ook al gelijk de dekens op vanavond. En als het mee zit en het blijft droog dan mogen ze maandag nog even op het land. Hebben ze net gemaaid, dus dan zit er niet veel voedingswaar meer in, dus dan kan het wel, toch????

Nou ga lekker douchen. Heb zo nog een bbq. Heb wel een beetje pijn in het hoofd, maar denk dat t een beetje de stress/zenuwen zijn die eruit komen.

Jootje, heb je al wat gevonden? als ik iets hoor hier om me heen, dan laat ik het je weten.
oja en speuren, dus ook op speurders.nl kijken he ;)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:55

omg, wat gaaf ik had hier echt nog nooit van gehoord, jammer dat er de ruimten niet voor hebben..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:00

dominiquesr schreef:
omg, wat gaaf ik had hier echt nog nooit van gehoord, jammer dat er de ruimten niet voor hebben..

Er is hier ergens een voorbeeld langsgekomen van een PP in amerika die rondom een 20x40m bak gemaakt is. Het is de indeling van je ruimte die er een PP van maakt, niet het oppervlak.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:01

Als iemand weet waar dat voorbeeld staat, ben ik wel nieuwsgierig. of moet ik dan echt die 125 pagina's doorspitten.... :)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:04

eowyn04 schreef:
jolandje schreef:

Kijk op marktplaats. Daar kan je dit soort dingen regelmatig vinden!

www.gratisaftehalen.nl is ook handig ;)

Post niet vaak, lees wel altijd. Vandaar dat jullie mij waarschijnlijk niet kennen :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:18

Soraya85 schreef:
Als iemand weet waar dat voorbeeld staat, ben ik wel nieuwsgierig. of moet ik dan echt die 125 pagina's doorspitten.... :)

Kom dat voorbeeld nu even niet tegen, maar wel deze:
http://www.youtube.com/watch?v=kdjb7tueyIA&NR=1

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:39

grappig dat die graskeien nu inene tevoorschijn komen.

Ik zat hier ook aan te denken, om rondom mijn schuur te leggen. Maar ze zijn moeilijker dan grindtegels te krijgen en loeizwaar.

Wie weet kom ik ze nog ergens tegen.

Ik heb een paar weken terug een stuk looppad met puin, zand en grind steviger gemaakt, en daar ben ik erg blij mee.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:57

tamary schreef:
Soraya85 schreef:

Kom dat voorbeeld nu even niet tegen, maar wel deze:
http://www.youtube.com/watch?v=kdjb7tueyIA&NR=1

Is dit bij Dubbeldun?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:08

joyce B schreef:
Is dit bij Dubbeldun?

Volgens mij wel

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:44

Jackon's boek over PP is toch ook in het Nederlands te verkrijgen? Weten iemand waar?