Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Jannepauli schreef:Als je maar wel in de lucht blijft met je site, want ik vind 'm nog altijd handig als referentiekader!!
Ik ben ook bijna een jaar verder en de korrels hebben mij overtuigd dat er geen betere stalbedekking is. Eventueel wat bijmengen ( ik doe dat voorlopig met Rapsodie) als je paard in natte/koude tijden langdurig op stal moet staan.
Ik heb nog één zak liggen - heb dus met twee pallets Strovan het hele jaar gehaald.
2 pallets is als ik reken, 600 euro per jaar, als je dan ook nog moet mengen met rapsodie, volgens mij ook iets van 7 euro per pak, dan is het wel behoorlijk duur.....
Fitzroy schreef:Ik ben nu ook een jaar bezig met de strokorrels en heb er al zeker 800,-- aan uitgegeven, als het niet meer is.
Mijn laatste zakken strokorrels gaan er nu in en ik ga dan weer over op stro. In de zomer kijk ik wel weer verder.
Dinopino schreef:maar russel hoe haal je de keutels tussen het stro weg. Je bent dan toch meer stro aan het weghalen dan wat anders.
ik heb nu een ander probleem. mijn stal wordt van onder uit de bodem nat. Iemand nog een idee hoe je een stalbodem kan dichtmaken en dan niet met beton.
russel schreef:O dat gaat best goed. Het is niet zo een dikke laag stro...
Maar ik gebruik altijd de poepschep, zo een driehoekding...en ipv van dat schepje, heb ik een klein metalen harkje op een langere steel en dat gaat ideaal. Je kunt met het bochtje en de tandjes gewoon de extra balletjes pakken en de grote hoop schep je op je poepschep.
De riek gebruik ik alleen als ik een dikke plag moet scheppen van de urine, maar de bovenste laag schep ik weer weg met mijn harkje.
Zonder mijn harkje ben ik niets.... een uitvinding...
Dinopino schreef:maar russel hoe haal je de keutels tussen het stro weg. Je bent dan toch meer stro aan het weghalen dan wat anders.
ik heb nu een ander probleem. mijn stal wordt van onder uit de bodem nat. Iemand nog een idee hoe je een stalbodem kan dichtmaken en dan niet met beton.
Jannepauli schreef:Maar dan de ouderwetse niet-water doorlatende (koeienmatten) en dan nog zul je de naden moeten afkitten.Misschien rubberen staltegels?